حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طبق گزارش ها اپل از مودم 5G اختصاصی خود در آیفون های 2023 استفاده می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل قرار است نسل بعدی سری آیفون 14 را با مودم 5G کوالکام اواخر امسال عرضه کند، اما گزارش های جدید می‌گویند این روند ادامه‌دار نخواهد بود. در واقع در مورد مدل های مختلف آیفون که قرار است در سال 2023 عرضه شوند، اپل از مودم های 5G اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. بنابراین خانواده آیفون 15 در یک بخش دیگر نیز خودکفا خواهد شد. با ترنجی در بررسی این خبر همراه باشید.

طبق این گزارش، غول کوپرتینویی قرار است دست کوالکام را برای توسعه مودم های 5G اپل کوتاه کند. بنابراین در عوض، این شرکت از سال آینده، یعنی سال 2023 از مودم 5G اختصاصی خود استفاده خواهد کرد.

این موضوع چیز جدیدی نیست و در چند سال گذشته (به طور دقیق‌تر از سال 2019) این شرکت اکثر تجارت مودم گوشی هوشمند اینتل و همچنین تیمی متشکل از 2200 کارمند را گرد هم آورد. بنابراین فرآیند توسعه این مودم ها از همان سال در حال شکل گیری بوده است.

اپل همچنین حدود 140 موقعیت باز را برای توسعه و ادغام تراشه های مودم خود تبلیغ می‌کند. این شرکت این تبلیغات را در سن دیگو که زادگاه کوالکام است پی می‌گیرد.

طبق گزارش ها اپل از مودم 5G اختصاصی خود در آیفون های 2023 استفاده می‌کند

آیفون 15 با مودم 5G اختصاصی اپل معرفی می‌شود

کوالکام در حال حاضر 100 درصد مودم های مورد استفاده در خانواده آیفون های اپل را تامین می‌کند. در حالی که مدیر عامل این شرکت سال گذشته گفته بود که انتظار دارد از سال 2023 در حدود 20 درصد از مدل های 5G را برای آیفون های اپل عرضه کند.

استفاده از مودم 5G خود توسعه یافته یا اختصاصی مزایای متعددی برای اپل دارد. از جمله اینکه اتکای این برند به فروشنده های سوم شخص را کاهش می‌دهد. همچنین به این شرکت در صرفه جویی در هزینه های تامین قطعات کمک می‌کند.

از آنجایی که اپل چیپست خود را می‌سازد که با آیفون های این شرکت سازگاری اختصاصی دارد. این شرکت همچنین می‌تواند مودم را در تراشه‌ های سری A ادغام کند و پیکربندی نهایی را به دلخواه خود تغییر دهد. قطعا این تغییرات اختصاصی می‌تواند باعث سریع‌تر و کارآمدتر شدن تراشه های آنها شود.

 

منبع می‌گوید که باید توجه داشت تحلیلگران معتقدند اپل ممکن است با طراحی، ساخت و آزمایش مودم های جدید خود با مشکلاتی رو‌به‌رو باشد زیرا این یک فرآیند زمان‌بر است.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری