حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین ToF و فوق عریض در جمع دوربین های آیفون ۱۱ خواهد بود

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، شایعات

ظاهرا اپل قصد دارد مدل های ۲۰۱۹ آیفون را از لحاظ کیفیت دوربین، به جایگاه نخست بازگرداند. طبق تازه‌ترین اطلاعات، آیفون XI اپل (iPhone XI) یا همان آیفون ۱۱ از لنز فوق عریض و سنسور ToF بهره خواهد برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

در گذشته‌ای نه چندان دور، اپل پیشتاز صنعت گوشی‌سازی بود و تولیدکنندگان چینی، کارهای این کمپانی را کپی می‌کردند. اما دیگر این‌طور نیست؛ چرا که در دو سال گذشته، برخی از برندهای چینی ابتکار عمل را در بازار موبایل به دست گرفتند. مثلا مدتی است که گوشی های هواوی در زمینه کیفیت عکسبرداری، جایگاه نخست DxOmark را به خود اختصاص داده‌اند. پیشرفت و ابداعات چینی‌ها، کمپانی کوپرتینویی را نیز به بهتر شدن واداشته است و چه بسا این موضوع، درآیفون XI اپل جلوه‌گر شود.

آیفون XI

آیفون XI

احتمالا مهم‌ترین ویژگی نوآورانه آیفون ایکس آی را باید وجود لنزهای سوپر واید و ToF در دوربین عقب آن بدانیم. البته شرکت‌های چینی نظیر هواوی و شیائومی، پیش‌تر هم کارایی لنزهای فوق عریض را در محصولات خود به رخ کشیده بودند؛ اما انتظار می‌رود اپل برای متمایز کردن مدل‌ 2019 آیفون، لنز سوپر واید ویژه‌ای را در نظر داشته باشد.

بر اساس گزارش‌های اخیر، آیفون XI اپل در پنل پشتی خود یک لنز زاویه باز معمولی، یک سنسور تلسکوپی با زوم دو برابر و یک لنز سوپر واید خواهد داشت. یک سنسور ToF را هم به این مجموعه دوربین اضافه کنید. با این اوصاف، چیدمان عمودی دوربین‌ها که در آیفون ۱۱ دیده بودیم، به حالت مربعی شکل تغییر خواهد یافت. اما برتری دوربین‌های ToF نسبت به سنسورهای مبتنی بر نور ساختار یافته (structured light) چیست؟

دوربین آیفون ۱۱

  • سنسور ToF ساده‌تر است و در حالت تئوری، فقط یک ساطع کننده (لنز) نیاز دارد. در حالی که برای استفاده از تکنولوژی نور ساختار یافته، حداقل سه قطعه باید وجود داشته باشد (یک نورافکن، یک لنز شناساگر اینفرارد و یک پروژکتور نگاشت نقطه‌ای اینفرارد).
  • تکنولوژی ToF، زمان بازگشت نور را محاسبه می‌کند و در قیاس با فناوری structured light که مستلزم شناسایی تصویر است، دقت بالاتری دارد. همچنین بُرد موثر ToF بیشتر بوده و در فواصل دورتر نیز کارایی خواهد داشت.
  • سنسور ToF به طور مستقیم، مدت زمان بازگشت را محاسبه می‌کند؛ اما نور ساختار یافته ابتدا باید ثبت و سپس برای تشخیص فاصله، پردازش شود. بنابراین ToF ضمن حفظ منابع CPU، عملکرد سریع‌تری هم دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این شایعه درباره دوربین آیفون ۲۰۱۹ صحیح باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

مگه قرار نبود زوم ۳ برابری اپتیکال باشه؟ بعید می‌دونم بعد چن سال هنوز ۲ برابری بزاری… مطمئنم آیفونای جدید به محض اومدن جایگاه اول دگزو رو میگیرن.. و همینطور پیکسل ۴( امید وارم سونیم تو ifa مدل پریمیومی با دوربین قوی تر معرفی کنه تا دوباره برا یه سال عقب نیفته)

vahid abedi

دوست عزیز تو دنیای تکنولوژی هیچ وقت از اطمینان حرف نزنین.

دستگاه هواوی با همه این تکنولوژی های یاد شده معرفی شده و داره استفاده میشه و تست شده و زوم ان چند برابر مال اپل هستش و در اکثر تست ها رتبه اول بوده ولی بازم شما در اکثر پست هاتون بدون تحسین هواوی اکثرا به انتقاد و عدم توجه به میت 20 پرو و p20 پرو پرداختین.

ولی الان بدون معرفی محصول اپل و احتمال معرفی ان در 6 ماه بعد بدون وجود محصول و بدون تست با قطعیت از رتبه یک بودن محصول اینده تولید نشده اپل حرف میزنین.

منتقد اپل نیستم و تایید کننده هواوی نیستم به صورت کامل و نطرات گذشته هر دومون در سایت موجود هستش.

کاری با خوب و بد بودن اپل و هواوی ندارم و بدون ارزش گذاری و نمره دهی صرفا خواستم این رویه متعصبانه رو نقد کنم.

نمیدونم چرا باید به برخی برندها کینه داشته باشیم و برخی رو ازش بت بسازیم.

بدون تعصب از تکنولولوژی لذت ببریم.

تکنولوژی لذت اوره چه توسط اپل معرفی بشه چه سامسونگ چه هواوی.

نمیدونم چرا فقط وقتی براتون تکنولوژی لذت اور و قابل تحسینه که توسط کمپانی مورد علاقه تون استفاده بشه
ولی وقتی ابتدا توسط کمپانیهای دیگر استفاده میشه مخصوصا وقتی دوستش ندارید اون برند رو و فقط کنایه میزنید ( خودتون میدونین کدوم کمگانی رو میگم) بی توجه ازش میگذرید.

طرفدار واقعی تکنولوژی باید جسارت اعتراف به واقعیات و نوشتن حقیقت رو داشته باشه حتی اگر مطابق میل اش نباشه.

هواوی اصلا اشغال ترین شرکت جهان. قبول؟
ازتون سوال دارم

هواوی یک الی دو سال قبل اپل از زوم 3 برابر استفاده کرده p20 pro و لنز عریص در میت 20 پرو و لنز پریسکوپی با زوم چند برابر بیشتر همع کمپانیها در p30 pro و لنز tof در انر v20 قبلی و p30 فعلی که اکثرا اولین بار در دنیای موبایل اورده شده توسط هواوی حالا اپل بعد مدتها میخواد استفاده کنه برا شما ارزشمند شده و از اللن با قطعیت رتبه یک میدونید و از اللن تحسین میکنید ولی در این مدت که هواوی معرفی کرده با نواوری و برای بار اول هیچ تحسینی نکرده این و اکثرا گفتین زیاد کیفیت ندازه

حالا سوالی دارم اگه برعکس بود و بعد اپل هواوی از این تکنولوژی ها استفاده میکرد بدون اینکه مثل الان بگین قطعا مال هواوی 6 ماه بعد قراره تولید بشه قطعا رتبه یک خواهد بود اما شما احتمالا در نطر اول خواهین گفت هواوی سریع از اپل کپی کرد و حتی به چارچوب مربعی دوربین پشت اگل هم هواوی رحم نکرده. در حالیکه قبل اپل هواوی چندین مدته معرفی کرده و استفاده میشه.

یا لنز عریض که سامسونگ استفاده کزده در اس 10 و من فکر میکنم از لنز عریص میت 20 هم بهتر و با کیفیت تره اما چون سامسونگه برا شما مهم نیست اما اگر اپل بعد یک سال بعد از سامسونگ استفاده کنه با قطعیت میگین بهترینه؟؟ اونم محصولی که قراره 6 ماه بعد معرفی بشه؟؟
بازم میگم با خوب و بد بودن سامسونگ و اپل و هواوی کار ندارم بلکه با این نطرات متعصبانه و سیاست یک بام و دوهوا مشکل دارم

Dariushrd

من چندین بار تو کامنتا هم گفتم دوربین هواوی پی سی عالیه و حرف نداره! گفتم تو زوم اوله با اختلاف! فقط گفتم اونقدری که هواوی پیازداغشو تند میکرد خوب و نیس در کنارش ضعفای زیادی هم داره مثل فیلم برداری و رنگای غیرطبیعی، از طرفی رابط کاربری، امنیت، کیفیت صدا، پردازنده ضعیفتر , ,, صفحه‌ نمایش ضعیفتر نسبت به همرده آیفونش هم هست! اینارم من نمیگم فون آرنا و جی اس ام ارنا میگن! در ضمن تجربه نشون میده اپل دوسال یبار دوربیناش پیشرف زیادی میده الانم تو دگزو ۱۰۵ هست، بنظرم خیلی راحت میتونه بیاد بالا ، البته من در هر صورت اصلا دگزو رو بعنوان مرجع بهتر و بد بودن قبول ندارم

Naranj

کاملا منطقی هست، گوشی خوبه که توی اکثر بخشها با کیفیت باشه نه اینکه دو تا رو بچسبه بقیه رو ول کنه

amer

سونی ابر تکنولوژی جهان.
این همه فناوری و کمک به بشریت و جامعه و پیشرفت تکنولوژی داره انجام میده.بهترین مثال همین سنسور Tofهست.که انشا…چند ماه اینده به عنوان تشخیص چهره با استفاده از سنسور لیزری 3بعدی در گوشی هاش استفاده میشه.
زنده باد یوشیدا

_V_

amer
وای نکشی مارو

Milad7

دلار ۱۴۲۰۰ 😐😐😐
افزایش ۱۰۰۰ تومانی به نسبت آخرین روز سال ۹۷ 😐
خدا خودش به مردم بدبخت ایران رحم بکنه

Milad7

احتمالا باید شاهد ارتقاء خوبی در زمینه دوربین آیفون ها باشیم🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)