حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو نسخه سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10) برای نخستین مرتبه در تاریخ سری Note در دو نسخه عرضه خواهد شد. دومین نسخه گلکسی Note 10 سامسونگ دارای پسوند e یا Plus است. اولین شایعه به ما درباره گلکسی نوت ۱۰ ای (Galaxy Note 10e) خواندیم و در این مطلب می خواهیم ببینیم که دو نسخه سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گلکسی نوت ۱۰ ای یا گلکسی نوت ۱۰ پلاس

انتظار داریم همانند سال‌های قبل، گوشی سری Note سال 2019 نیز در شهریور ماه معرفی و با فاصله چند هفته به بازارهای سراسر دنیا عرضه شود. به تازگی خبری مبنی در راه بودن نسخه‌ ارزان قیمت گلکسی نوت 10 ای سامسونگ منتشر شده است. این اتفاق قرار است برای نخستین مرتبه رخ بدهد، چرا که برخلاف سری پرچمدار S، گوشی های سری Note همواره در یک مدل عرضه شده‌اند.

با در نظر گرفتن روال همیشگی غول کره‌ای تا امروز دریافتیم گلکسی Note 10 سامسونگ ابعاد بزرگتری در مقایسه با بزرگترین گوشی سری S امسال خواهد داشت. به این ترتیب، باید منتظر یک فبلت دارای نمایشگر 6.75 اینچی یا بزرگتر باشیم! از آنجایی که این صفحه نمایش برای بسیاری از کاربران، بیش از حد بزرگ محسوب می‌شود، شرکت برای در پیش گرفتن روال همیشگی خود در عین حفظ مشتریان، دو نسخه از گلکسی Note 10 معرفی خواهد کرد.

ابتدا پیش‌بینی شد مدل مجهز به نمایشگر بزرگ با همان نام گلکسی Note 10 و مدل ارزان‌تر، با نام گلکسی Note 10e به فروش خواهد رسید، اما طبق شایعات جدید، ممکن است مدل ارزان‌تر دارای نام گلکسی Note 10 و مدل مجهز به نمایشگر بزرگ، دارای نام گلکسی Note 10 Plus باشد. هنوز درباره نحوه نام‌گذاری دو نسخه سامسونگ گلکسی نوت 10 نمی‌توان اظهار نظر کرد.

تفاوت‌های دو نسخه سامسونگ گلکسی Note 10

طبق اخبار جدید، علاوه بر ابعاد بدنه و نمایشگر، دوربین نیز یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی دو گوشی خانواده Galaxy Note 10 است. بر اساس گفته‌های یک منبع آگاه از زنجیره تامین بخش موبایل سامسونگ، مدل دارای نمایشگر بزرگتر گلکسی نوت 10، همانند نسخه 5G گلکسی اس 10، در مجموع به شش دوربین مجهز خواهد شد.

از این تعداد، چهار سنسور روی پنل پشتی و دو مورد دیگر بالای نمایشگر گوشی قرار دارند. به این ترتیب، دو گوشی نام برده در کنار نوکیا 9 پیور ویوو، از حیث تعداد دوربین‌های به کار رفته در یک گوشی هوشمند، رکورددار خواهند بود. البته در گوشی پرچمدار نوکیا، پنج سنسور روی ماژول دوربین اصلی قرار دارند و دوربین سلفی، تنها از یک سنسور تشکیل می‌شود.

در مدل تقلیل یافته گلکسی نوت 10، از پنج دوربین استفاده خواهد شد. احتمال حذف سنسور ToF از ماژول دوربین چهارگانه نسخه 5G گلکسی اس 10 از بقیه بیشتر است. به این ترتیب، دوربین این نسخه همانند گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس خواهد بود. در نتیجه، باید در گلکسی نوت 10 ای نیز شاهد استفاده از یک دوربین سلفی دوگانه باشیم.

تجربه موفق عرضه نسخه‌ای اقتصادی از پرچمداران سری S سال 2019، سامسونگ را به اجرای یک استراتژی یکسان برای گوشی سری Note همین سال تشویق کرد. گوشیسامسونگ گلکسی اس 10 ای، به همان تراشه دو مدل دیگر مجهز شده و از نظر بسیاری از قابلیت‌های سخت افزاری همچون میزان حافظه رم و پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس معکوس، تفاوتی با آن‌ها ندارد. به همین دلیل قیمت 750 دلاری آن سبب شده کاربران زیادی مشتاق خریدش باشند. انتظار داریم در گلکسی Note 10 سامسونگ نیز تنها تفاوت دو مدل، ابعاد و رزولوشن نمایشگر به همراه نوع ماژول دوربین اصلی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ روال نام گذاری جدید e را برای گلکسی نوت ۱۰ انتخاب می کند یا روال نام گذاری قدیمی پلاس را؟ این تفاوت ها برای این دو نسخه گلکسی نوت ۱۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

نوت ۱۰e خیلی قشنگ تره و مناسب تر

Milad7

خدایی دوربین رو دیگه بیشتر از ۴ تا نکنید 😐

ehsan1102000

ورایزون رسما ۵جی را در شیکاگو راه اندازی کرد. فعلا گوشی میزو ام زد ۳

ehsan1102000

#وریزون
#موتو زد۳

Soheil Rezayi

یه سایتی به نام vcxforum دوربین الجی جی۸ رو بررسی کرده و اول شده و نوشته smartphone camera evolution فک کنم یعنی تکامل
لطفا پوشش بدین استاد ع.طایی

pouya

نمیدونم تا کی قرار این تعداد دوربین ادامه پیدا کنه رسما میشه گفت نوآوری دیگ نخواهیم داشت تو این حوزه

کسی فکری داره که چند سال بعد چ قابلیت های جدیدی میتونه ی گوشی پرچم دار داشته باش ؟
احتمالا قرار گوشیا پرواز کنن یا براتون خرید کنن !
به نظرم معرفی پرچم دار دو سال یا سه سال باش بهتره این طوری با این سرعت به سراغ تمام قابلیت ها نمیرن تا اخرش دستشون خالی بمونه شاید الان خالی نمونده ولی اون روز نزدیک که دیگ چیزی تو چنته ندارن
این چینیا انقد هر روز هر هفته هر ماه گوشی معرفی کردن دیگ شورش در اومده
قبلنا وقتی پرچم دار میگرفتی میدونستی که تا ی سال بهترین گوشی دستت اما حالا هر روز هر ماه ی گوشی بهتر از قبلش رو معرفی میکنن و دیگ اون گوشی که دستت ارزشش رو از دست میده

درسته قیمت گوشی های شیا مناسب ولی بیایم موقع فروش ببینیم چقد پاش قرار ضرر کنیم و چقد طول میکشه تا
ی گوشی شیا دست دوم رو در حد نو و تمیز رو آب کنیم.

کلا خاصیت اندرویدیا همینه حتی پرچم دارش رو بگیری سرش 1 الی 2 تومن ضرر میکنی که به نفع ما مصرف کننده نیس. تو گوشی های آیفون هم ضرر به نسبت خیلی خیلی کمتره چیزی حدودی فوقش 500 تومنه که تو کل یک سال استفاده پولی نیس.

.Alireza.

نوت ۱۰ ای قطعا گوشی خیلی خوبی خواهد بود اگه باتریش بهتر از اس۱۰ ای باشه بنظرم ارزش خرید خیلی بالایی داره

Naranj

نوت اصلی هم همینه اون پلاسش بخاطر 5g و رم و حافظه نسل جدید و دوربین توف و غیره ۱۳۰۰ دلار کمتر نخواهد بود

MohammadFarhaadi

یکیشون نسخه اقتصادی و ارزون قیمت بالای هزار دلاره یکیشون هم قیمت خون بابای کاربر که نسخه اصلیه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)