حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت اشتراک سرویس بازی استادیا گوگل چقدر است و چند بازی دارد؟

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | گوگل

گوگل استادیا پلتفرم بازی آنلاین با اشتراک ماهانه است که پروژه جسورانه ای به شمار رفته و قرار است آینده کنسول ها را متحول کند. امروز اطلاعاتی درباره این پروژه لو رفته که به ما می گوید قیمت اشتراک سرویس بازی استادیا گوگل چقدر است و چند بازی دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پس از معرفی پلتفرم استادیا توسط گوگل، همگان به دنبال اطلاعات بیشتری از قبیل سرعت اینترنت و قیمت آن هستند. حال یک تحلیل‌گر صنعت گیم قیمت احتمالی این پلتفرم را پیش‌بینی کرده است.

از زمان رونمایی از گوگل استادیا در مراسم GDC، این پلتفرم نوین سروصدای زیادی به پا کرده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. پلتفرمی که بازی‌ها را در یک فضای ابری به روش استریم اجرا می‌کند. مهم نیست دستگاهی که جلویتان است تبلت باشد، تلفن همراه باشد و یا تلوزیون. پیش از این چنین پلتفرمی برای مخاطبان رویایی بیش نبود تا اینکه گوگل به آن تحقق بخشید. اما در عین حال، گوگل باید با تمام توان آن را به مرحله اجرا برساند؛ در غیراینصورت می‌توانیم شاهد یک شکست بزرگ باشیم.

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن مخاطب را مشغول می‌کند، قیمت محصول مورد نظر است. گوگل قرار است بازی‌های استادیا را تابستان سال جاری معرفی کند و تا کنون حرفی از قیمت احتمالی آن زده نشده است. در این راستا سایت Gamingbolt مصاحبه‌ای با تحلیل‌گر صنعت گیم آقای «لویس وارد» ترتیب داد. او در ابتدا به قیمت سرویس سونی یعنی PlayStation Now اشاره کرد که ماهانه ۲۰ دلار از کاربران عضو دریافت می‌کند.

در این میان عوامل بسیاری برای تعیین چنین نرخی وجود دارد. درمورد استادیا، پیش‌بینی می‌شود در اولین قدم، حدود ۵۰۰ بازی برایش معرفی شود. در ادامه احتمالا ماهانه ۵۰ بازی به این پلتفرم اضافه گردد که در نهایت می‌توان گفت ماهی ۱۵ دلار برای هرکاربر رقم معقولی است.

اگر حرف‌های آقای «وارد» درست باشد، کار گوگل استادیا بسیار دشوار و درعین حال شگفت‌انگیز خواهد بود، چراکه حتی سرویس‌های موجود ایکس‌باکس و پلی استیشن هم توان اجرای آن را نداشته اند. برای پی بردن به درستی پیش‌بینی آقای «وارد» نیاز نیست آنقدر هم منتظر بمانیم؛ استادیا قرار است در تاریخ نامشخصی از سال جاری عرضه شود. کم نیست تعداد افرادی که برای آن روز لحظه‌شماری می‌کنند و انتظار یک اتفاق خارق‌العاده را دارند. باید دید آیا گوگل می‌تواند انتظارات را به درستی برآورده کند یا خیر.

نظر شما درباره گوگل استادیا با این شرایط چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

سلام جناب عطایی.این استریم فقط بر بستر اینترنت مودم با سرعت بالا کار میکنه خواستم بدونم روی اینترنت 5Gسیم کارت چطور کار نمیکنه؟

Mohammad 13759

این سرویس رو می توانید بر بستر (تانوما ) مخابرات و آخرین سرعت والبته بالاترین قیمت بازی کنید ؟ قیمت برای سرویس ۵۰ مگابیت تانوما ۱۶۰۰۰۰ تومان است لذت ببرید اینجا ایران است.

ali.k77

با ورود گوگل و اپل به این حوزه در کنار مایکروسافت و سونی رقابت خوبی شکل میگیره. ما هم به دلیل سرعت اینترنت و قیمت بالای اون و حتی تحریم ها فکر نکنم بتونیم آنچنان از این سرویس ها استفاده کنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)