حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دوربین هواوی پی ۳۰ پرو و هواوی پی ۳۰ لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 24 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شایعات، هواوی

دو هفته پیش بود که در ترنجی با هم هواوی پی ۳۰ پرو را با دوربین سه گانه و لنز ۱۶-۱۲۵ دیدیم. به نظر می رسد که این لنز پریسکوپی مشخصات نهایی دوربین اصلی هواوی پی ۳۰ پرو باشد. امروز مشخصات دوربین هواوی پی ۳۰ پرو و هواوی پی ۳۰ لو رفته و در ادامه با هم درباره آن و مشخصات سخت افزاری این دو پرچمدار نیمه اول ۲۰۱۹ هواوی صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

پیش از آغاز صحبت کردن درباره مشخصات هواوی پی ۳۰ پرو و هواوی پی ۳۰ لطفا به تصویر اصلی مطلب دقت کنید. همانطور که مشخص است، علاوه بر برجستگی دوربین سه گانه هر دستگاه شاهد خمیده بودن نمایشگر و قاب پشتی هواوی پی ۳۰ پرو هستیم و هواوی پی ۳۰ طبق روال خانواده میت ۲۰، نمایشگر تخت دارد.

همچنین طراحی لبه بالا تخت خواهد بود و به ما سرنخ این را می دهد که شاید هواوی می خواهد شما بتوانید این پرچمدارهای دوربین محور را روی سطح صاف قرار بدهید و عکاسی کنید. اگر به یاد داشته باشید، پیش از این ما در ترنجی خواندیم که هواوی پی ۳۰ پرو جک ۳.۵ میلی متری و هواوی پی ۳۰ فرستنده مادون قرمز ندارند و دلیل آن رندرهایی بود که از لبه بالا و پایین دو دستگاه منتشر شده بود و ما دیدیم که لبه این دو دستگاه در بالا و پایین، تخت است.

هواوی پی ۳۰ پرو جک ۳.۵ میلی متری و هواوی پی ۳۰ فرستنده مادون قرمز ندارند

چند روز بیشتر تا معرفی رسمی هواوی پی 30 پرو و پی 30 باقی نمانده و تا به حال شایعات زیادی توسط رسانه‌های درباره خانواده پرچمداران جدید هواوی منتشر شده. حال وب سایتی به نام  WinFuture کار را تمام کرده و تمامی مشخصات این دو گوشی را به همراه تصاویر رسمی آنها منتشر کرده است.

به نظر می‌رسد که جذابترین ویژگی تازه هواوی پی 30 پرو، دوربینش به شمار می‌رود و به همین دلیل است که کمپانی چینی در تبلیغات این پرچمدار روی قابلیت‌های جدید دوربین مانور داده است. بر اساس گزارش وب سایت WinFutur، دوربین هواوی پی 30 پرو از زوم هیبریدی ۱۰ برابری بهره می‌برد.

آیا دوربین هواوی پی ۳۰ پرو زوم ۱۰ برابر اپیتکال دارد یا این زوم هیبریدی خواهد بود؟

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

علاوه بر این موبایل مذکور به لطف فاصله کانونی ۱۲۵ میلمتری، می‌تواند تا ۷.۸ برابر از زوم اپتیکال استفاده نماید. این قابلیت با ویژگی‌های نرم افزاری خاص و دیتای سنسور دوربین اصلی به رقم ۱۰ برابر هم می‌رسد.

علاوه بر این گفته شده است هواوی پی ۳۰ پرو از آرایه دوربین سه گانه متشکل از یک لنز اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با ضریب گشودگی دریچه f/1.6، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض با ضریب اپرچر f/2.2، لنز زوم ۸ مگاپیکسلی با ضریب اف f/3.4 و دوربین ToF یا زمان پرواز بهره می‌برد.

همچنین هواوی برای این موبایل یک صفحه نمایش اولد ۶.۴۷ اینچی با بریدگی قطره‌ای بالای نمایشگر و لبه‌های خمیده‌ در نظر گرفته اما اثری از سنسور‌های IR پی 20 پرو  که در احراز هویت چهره مورد استفاده قرار می‌گرفت، به چشم نمی‌خورد.

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی برای هواوی پی ۳۰ پرو

با این وجود گزارش شده که هواوی پی 30 پرو به یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد اما احتمال دارد این ویژگی آنچنان ایمن نباشد. شاید به همین دلیل باشد که هواوی یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای این موبایل در نظر گرفته است.

پرچمدار جدید هواوی از چیپست کایرین ۹۸۰ و ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کند و کاربر می‌تواند میان نسخه‌های مختلف با ۱۲۸ ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، انتخاب کند اما پس از آن نمی‌توان با میکرو اس دی، حافظه داخلی این موبایل را افزایش داد.

تلفن هوشمند یاد شده یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و موفق شده استاندارد IP68 را برای مقاومت در برابر آب کسب کند. جک هدفون ۳.۵ میلیمتری از بدنه این موبایل حذف شده و هواوی پی 30 پرو از نسل پنجم شبکه ارتباطی پشتیبانی نمی کند و به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد پس از این سری، سراغ تلفن‌های هوشمند 5G برود.

هواوی پی ۳۰

هواوی پی ۳۰

نمایشگر OLED برای هواوی پی ۳۰

هواوی برای این موبایل، یک صفحه نمایش اولد ۶.۱ اینچی با بریدگی قطره‌ای و دوربین سه گانه در نظر گرفته و سعی کرده سخت افزار آن را ارتقا دهد.

این موبایل به یک چیپست کایرین ۹۸۰ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده. همچنین یک باتری ۳۶۵۰ میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی این موبایل را برعهده دارد.

از تفاوت‌های هواوی پی 30 با مدل پرو می توان به نبود زوم ۱۰ برابری و سنسور زمان پرواز اشاره کرد. با این وجود هواوی پی 30 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و استاندارد IP68 بهره می‌برد و خبر خوب این که جک هدفون ۳.۵ میلیمتری از بدنه‌ی این موبایل حذف نشده است.

هواوی پی 30 پرو و پی 30 قرار است ششم فروردین ماه معرفی شوند و در آن  روز قیمت و زمان عرضه پرچمداران بعدی این برند چینی مشخص خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این دو پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۱۹ هواوی چقدر بتواند موفق ظاهر شود؟ من فکر می کنم با پیشرفت مشخص در بخش دوربین می توانند دوباره نظر بازار و حتی منتقدین را به خود معطوف کنند.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

سنسور همون ۴۰ مگاپیکسلی هست؟یعنی همونی که تو پی بیست و میت بیست استفاده شده
من فکر میکردم از سنسور imx666 استفاده کنه، در غیر اینصورت فک نمیکنم حرکت انقلابی داشته باشه، درباره میت بیست هم گفته میشد زوم ۵x اپتیکال داره اما در عمل دیدیم که با ۲x اپتیکال ها اختلاف محسوسی نداش، در کل من اصلا نمیتونم به این برند اعتماد کنم خیلی بزرگنمایی و تبلیغات الکی داره

نیما عرفانی

برادر شما نخر
سنسور اصلیِ پی ۳۰ پرو ۳۸ مگاپیکسل هست و imx607 نام داره که اختصاصاً برای هواوی ساخته شده .
مکانیزمش هم قبلاً توضیح داده شده
https://toranji.ir/2018/12/12/حسگر-تصویر-۳۸-مگاپیکسلی-سونی-imx607-روی-دورب/
************
یکی از بهترین سنسورها در دنیای موبایله

Dariushrd

خب من اطلاعی از نوع سنسورش نداشتم… اگه اینطوره قطعا سرو گردنی بالاتر از بقیه گوشیا خواهد از لحاظ دوربین،
سونیم اگه استفاده نمیکنه بخاطر سیاست های احمقانه بخش آلفا هست قبلا هم توضیح دادم، بله بقول شما برای من خیلی آزار دهندس این قضیه چون میتونه براحتی همرو کنار بزنه و اینکارو نمیکنه،
بهرحال بازم دوربین سونی جزو بهتریناس و من در هرصورت اسنپدراگون و امنیت و ژاپن رو ترجیح میدم به هواوی😙

نیما عرفانی

من چندین بار از اکسپریا وان تعریف کردم ویکی از گزینه‌های خریدمه ، من هم منکرِ امنیت سونی و قدرت اسنپدراگون نمیشم اما این پست در رابطه با دوربین پرچمدار بعدیِ هواوی هست و ربطی به سونی نداره.
باید واقعیت هارو به دور از تعصب پذیرفت .فناوری ها و نوآوری های هواوی در بحث دوربین یه سروگردن جلوتر از سایرین هست و چه خوب گفت مدیر عامل هواوی : ما می‌خوایم دوربین های موبایل رو به سطحی برسونیم که بقیه برندهارو تشویق کنیم به ارتقاء سطح کیفی دوربیناشون.

Mortazavi

منم مثل شما سونی رو ترجیح میدم و بعدش هوآوی و شیائومی و اپل و بعدم سامی

m.b

هر چی که 40 مگی باشه که مال p20 pro نیست…
اولاً imx666 دیگه تو لیست سنسور های سونی نیست و نمیدونم چرا حذف شده…
دوماً لطفاً دانشتونو ببرید بالا…
سنسور imx 666 و imx 607 در نسبت صفحه های یکسال، هر دو مساحت پیکسلی یکسانی دارند…
یعنی imx 666 هم اگر میذاشت، باز هم تصویر 38 مگاپیکسلی میشد…
ضمناً کلا تکنولوژی ترکیب پیکسل سنسور قبلی هوآوی با این سنسور جدید فرق میکنه…
اون چهارتا پیکسل رو ادقام میکرد و یه عکس 10 مگی میگرفت ولی اگر در p30 سنسور imx 607 استفاده شده باشه، این در پایین ترین حالت یه عکس 16 مگی میگیره که اصلا تکنولوژی ترکیب پیکسلش فرق داره…
نکته آخر…
اون زومی که گفتید، چون از لنز پریسکوپی استفاده نشده بود، اینطوری بود…
اما ایندفعه از لنز پریسکوپی استفاده کردن…
من جای سونی از شما معذرت میخوام که سنسور فوق‌العاده میزنه و هیچوقت ازش استفاده نمیکنه به بهانه های مختلف…
میدونم حس دردناکیه برای شما…

m.b

در پاسخ به Dariushrd

Shiral

سپاس از نظر شما .ببخشید نمیشد زیر نظرتون پاسخ بنویسم مجبور شدم اینجا بنویسم.چقدر احتمال میدهید بزرگوار mix 4 دوباره طراحی کشویی داشته باشه؟اگر هم قیمت باشه و قیمتش بالای ۷۵۰۰ نباشه عالیه .اون سایت رو اون روز زحمت کشیدید برام فرستادید منتظرم بعد از عید ببینم به قولش عمل می‌کنه البته در صورت ثابت ماندن دلار .شانس که نداریم .
تنها چیزی که نگرانم می‌کنه پایین بودن ظرفیت باطری می ۹ و میکس ۳ بود البته به لطف بهینه سازی احتمالا عمر خوبی دارد اما خوب بعد از مدتی ممکنه تمام روز رو ساپورت نکنه و این فاکتور بسیار مهمی هست برام علاوه بر اون دوربینش اگر کمتر از می ۹ نباشه دیگه عالیه

m.b

دوباره سلام
عرض کرده بودم که…
مقایسه میکس با سری mi مثل مقایسه سری نوت با سری s سامسونگ هست…
هیچوقت دیدید که نوت از اس ضعیف تر باشه؟
احتمال اینکه دوباره کشویی باشه خیلی کمه…
چون سری میکس، سری طراحی های پیشرو شیائومی هست…
علاوه بر این، شیائومی یک طراحی رو که امکان پیشرفت عمده‌اش در سری بعد وجود نداره (چون دیگه همین طراحی تقریباً کامله)، دیگه ادامه نمیده و میره برای پیشرفت…
راجب دوربین هم، همیشه هم دوربینش چند پله جلوتر خود mi بوده…
خصوصاً در این سری آخر سلفیش واقعاً پیشرفت عالی داشت…
والا به قول شما قیمت ارز در ایران رو نمیشه پیش بینی کرد…
اما قیمت میکس 4 رو میتونم بگم که احتمالاً 550 تا 600 دلار باشه…
یادمه گفته بودم قیمت mi 9 احتمالاً زیر 450 دلار باشه، که دقیقاً همینطور شد و قیمت پایه‌اش کمی زیر 450 دلار شد…
حالا به نرخ روز دلار تبدیل به ریال میشه دیگه…
اون سایتی هم که دادم بهتون بعد عید با همون قیمت 6500 وارد میکنه mi 9 رو…
از بابتش نگران نباشید چون مطمئنه سایتش (سفارش داده احتمالاً که داره قیمت میده وگرنه قیمت نمیداد و فقط میگفت به زودی) …
اما تو مبحث باتری، والا دو روز دیگه شیائومی black shark 2 رو معرفی میکنه که مثل اینکه 60% مصرف انرژی بهینه تری داره… والا من خودمم همچین عددی رو تو خبر دیدم تعجب کردم…
با توجه به اینکه بهینه سازی باتری شیائومی سال به سال داره واقعاً بهتر میشه، والا دیگه نمیشه پیش بینی کرد که میکس 4 ظرفیتش بالای 3500 باشه یا نه…
اما تنها چیزی که میتونم بگم اینه که اگر گرفتن mi 9 با اون زیباییش و رنگ هولوگرافیکش تو دست، مو به تن آدم سیخ کنه، قطعاً mix 4 با بدنه سرامیکی اشک آدمو در میاره… 😂
تازه داخل جعبه سری میکس یک شارژر وایرلس هم هست که هیچ شرکتی اینکار رو نمیکنه… از این گذشته برای میکس 4 توانش کم کم 20 وات هست(چون mi 9 توانش 20 واته و نمیشه که میکس که پیشرفته تره توانش کمتر باشه، پس یا بیشتره و یا مساوی) یعنی شارژر وایرلسش از شارژر سیمی بعضی شرکت ها هم سریعتره…

ضمناً از همه اینا هم بگذریم، گفتید که mi 8 دارید…
خب الان بدترین موقع برای فروشش هست…
چون قراره خیل عظیمی از تکنولوژی های mi 9 تو آپدیت بعدی براش بیاد…
بهبود دوربین
بهبود مصرف باتری
عوض شدن انیمیشن شارژ
Mi turbo
Game turbo
صفحه نمایش 24 ساعته (در طی روز و شب، رنگ همون ساعت رو به خودش میگیره…مثلا موقع غروب، صفحه نمایش هم غروب میکنه)
صفحه همیشه روشن رنگی (اولین در اندروید)
دارک مود (کاهش چشمگیر مصرف باتری)
و خیلی چیزای دیگه داره میاد برای mi 8…

نیما عرفانی

💙🌹

علی شیخ زاده

اما من فکر میکنم بعضی افراد از روی تنفر حتی از خدا هم ایراد میگیرن.
بهتره جوابی به اینجور افراد ندید چون هدفشون فقط ایراد گرفتن هست نه چیز دیگه ای

نیما عرفانی

و تبارک الله أحسن الخالقین

Shiral

نیما جان اون شب پیامی گذاشتم مبنی بر خرید سالانه دو سه تا پرچمدار که باعث تعجبت شد یا فکر کردی دارم فخرفروشی میکنم یا خالی می‌بندم😁😁
فرصتی پیش اومد توضیح کوچکی بدم چون اون شب فرصت کافی نداشتم.
قبلاً با دلار ۳۵۰۰ تومنی اکثر ما می‌توانستیم سالانه پرچمدار عوض کنیم با تقبل ضرر کوچکی یا اونها که کمی دستشون بسته بود دو سال یکبار.
الان من وشما یا وضع مالی مون خیلی عالیه که دیگه نه تو این سایتها سر می‌زنیم نه الزاما سواد بالایی لازم داریم هر پرچمداری اومد میخریمش و قبلی رو ردش میکنیم .یا اینکه همه قشر متوسطیم که راهی نداریم جز اینکه برند مورد علاقه مون را هر سه سال یک بار عوض کنیم اونم با هزار بسم الله صلوات.یا مجبوریم پرچمدار چینی امسال رو بخریم و نیم نگاهی به پرچمداران ارزان شده پارسال برندهای معروف.
کاری که من میکنم مثلاً دو سه ماه قبل که دلار شد ۱۰ تومن وانپلاس خریدم حدود فکر کنم ۶۰۰۰ که بعدش به لطف گرانی دلار نزدیک ۷ فروختم .بعدش می ۸ خریدم ۵۵۰۰ و الان منتظرم می ۹ حبابش بشکنه بشه مثلاً ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ بخرمش و می ۸ رو رد کنم مثلاً ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰.نیمه دوم سال هم برم مثلاً سراغ وانپلاس ۷ یا نوت ۹ یا پی بیست پرو یا میت بیست پرو با هزینه ای حدود ۲۰۰۰ بیشتر.سرجمع بکنی میشه نهایتا هزینه کرد ۹۰۰۰تا ۱۰۰۰۰که این عدد دو سوم قیمت پرچمدار امسال سونی یا سامسونگ و نصف قیمت اپل هم نمیشه.پس نه فرمول خاصی میخواد نه ۳۰ تومن پول میخواد هزینه کنی.البته اینا به شرط اینه که تعصب خشک روی برند خاصی نداشته باشی.
من نوعی چون سواد درستی توی موبایل ندارم و وقتشم ندارم از سایتهای خوبی مثل ترنجی سواستفاده میکنم و از اطلاعات خوب دوستانی مثل شما و راهنمایی خوبی برام خواهد بود برای تعویض گوشی مناسب و به وقتش.
موفق باشید

m.b

بعد عید اگر نخواستید mix 4 بگیرید، قیمت mi 9 6-64 رو زدن 6500 که قیمت خوبیه…
سایتش رو خواستید براتون میفرستم…
اما توصیه من اینه که برای میکس 4 صبر کنید…
چون اولین بار هایی هست که imx 586 روی گوشی ها قرار میگره و هنوز به نهایت پتانسیل خودشون نرسیدن…

نیما عرفانی

سلام وقتتون بخیر دوست گرامی
بله درسته من دیشب برداشتِ دیگه ای داشتم تصور کردم ۳ تا پرچمدار همزمان میخواین بگیرین! 😅
البته به نظرم اگه قصد خرید پی ۲۰ پرو دارین صبر کنید میت ۲۰ پرو پایین بیاد اونو بگیرین .
در خصوص وان پلاس ۷ هم طراحی کشویی نداره ولی دوربین سلفیش حالت پاپ آپ از فریم بالایی داره.
وان پلاس ۷ نسبت به می ۹ برتری هایی داره که خریدش ارجحیت داره به می ۹ .
باطریِ بهتر ، رابط کاربری oxygen os. شارژر سیمی سریع تر .
شاید صفحه نمایش و دوربین بهتری هم داشته باشه اما خب تا اون موقع قیمت می ۹ بسیار معقول تر میشه . ولی اگه بخوای بین وان پلاس ۷ و نوت ۹ یکیو انتخاب کنی اون دیگه یکم سخت میشه.
سخت افزار و سیستم عامل و طراحی وان پلاس ۷ جدیدتره. شارژر سریع تر. شاید دوربین بهتری نسبت به نوت ۹ داشته باشه و قیمت پایین تر
در مقابل صفحه نمایش بهتر نوت ۹ و قلم نوت ۹ ، اسپیکر استریو ، ضد آب بودن ،پشتیبانی از کارت حافظه . شارژ بیسیم و حسگر عنبیه

موفق و مؤید باشید

m.b

بجاش نیما جان، اصلا از شارژر بی سیم پشتیبانی نمیکنه…
قیمتش پایه‌ش هم 120 دلار گرون تره…
یعنی 520 دلاره…
نمیشه به همین راحتی گفت که وانپلاس بهتره یا بدتر…
رابط کاربری هم سلیقه هست…
اما من خونده بودم اسلایدر هست…
تو اسلش لیکس دیده بودم…
الان رفتم دیدم که gsmarena نوشته pop up…
حالا کدومش درسته نمیدونم…
راجب دوربین هم که وانپلاس 6 که از mi 8 بهتر نبود…
ببینیم وانپلاس 7 میرسه به mi 9 یا نه…
اما باتری و سرعت شارژ حق با شماست…

نیما عرفانی

آره مصطفی شارژ بیسیم که خودِ وان پلاس رسماً گفت حالا حالاها تصمیم نداره سمتش بره درعوض شارژ سریع جدید سیمی ۴۴ وات داره ( طبق خبرها).
در مورد قیمت هم بله گفتم که قیمت می ۹ معقول تره یعنی کم تر میشه تا اون موقع که وان پلاس ۷ بیاد.
در مورد دوربین هم به نظرم نهایتاً بتونه به می ۹ برسه ولی اینکه بهتر از اون باشه باید صبر کرد و دید چی میشه.
💙🌹

Shiral

خیلی خیلی ممنونم از اطلاعات دقیقی که دادی نیما جان.خیلی خوشم میاد توی سایت دوستان بدون تعصبی مثل شما هستند و بدون چشم داشت افرادی مثل من که اطلاعات کمی دارند رو راهنمایی میکنند و این باعث میشه تصمیم عجولانه نگیرم.ای کاش دوستان بتوانند جو دوستانه برقرار کنند و با احترام به سلایق متفاوت راه نما باشند.سپاس از نیک اندیشی شما💐🌸💮🌹

Shiral

دوست عزیز m.b سپاس از وقتی که گذاشتید حتما صبر میکنم تا سری میکس هم بیاد و تصمیم منطقی تری بگیرم تنها ترسم از طرح کشویی بود و دوربین سری میکس که برام تقریبا روشن شد.ممنونم🌹🏵💮🌸💐

نیما عرفانی

خواهش میکنم برادر
شاد و پیروز باشید 💙🌹

✔ TVKade

سونی: ما میدونیم که دوربین های 40 مگاپیکسلی بهتر از 12 مگاپیکسلی هستند ولی از اونها استفاده نمیکنیم چون نمیتونن 960fps فیلمبرداری کنن.🙃

✔ TVKade

این گوشی مسائل پایه ای رو رعایت کرده و نسبت به سری گلسی اس 10 سامسونگ میتونه برتر باشه از جمله:
-kirin 980 مصرف انرژی کمتر و cpu قویتری نسبت به اگزینوس 9820 داره.
-ظرفیت باتری این گوشی بالای 4000 هست که با پردازنده 7 نانومتریش میتونه طول عمر باتری بالایی رو به ارمغان بیاره. همینطور شارژ سریع 40 وات داره و طی 20 دقیقه 50 درصد و کمتر از یکساعت کامل شارژ میشه.
-هواوی سنسورهای بهتری روی پرچمدارا میذاره تا سامسونگ، پارسال سنسوری با اندازه 1/1.7″ استفاده کرد و امسال زوم 5x اپتیکال و tof داره ولی سامسونگ با همون سنسور تکراری پارسال اومد. نیازی نیست اشاره کنم که نایت مد هواوی خیلی بهتر از سامسونگه.
-از لحاظ نرم افزاری اگرچه من از emui خوشم نمیاد ولی هواوی اپدیت اندروید سریعتر میده تا سامسونگ.

Naranj

بله ولی در عمل همیشه پرچمدارهای سامی اول بودند ولی روی کاغذ بله چینی ها پیشتازن!

Shiral

ای کاش با ورود این موبایل خوب نسل قبلی اش بشه شش هفت تومن و بشه خریدش.این دوربین فوق‌العاده خواهد بود و با توجه به اینکه سونی نمیخواد ظاهراً با توضیح منطقی دوستان دوربین خوب بزنه احتمالا بهترین امتیاز متعلق به پرچمداران هواوی خواهد بود.البته امسال ظاهراً گوگل پیکسل هم دو دوربینی خواهد شد و خارق العاده خواهد بود.حساب اپل هم همیشه جداست اون بالا ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)