حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا عرضه گوشی های توقیفی در بازار باعث ارزان شدن قیمت ها نشد؟

نوشته

5 سال قبل | 14 دیدگاه | اخبار داخلی، اسمارت‌فون

برخی از اخبار حکایت از آن دارد که گوشی‌های تلفن همراه توقیفی به بازار وارد شده است و این‌ در حالی است که بازار تلفن همراه در چند روز اخیر افزایش قیمت داشته و ورود این دست تلفن‌ها هیچ تاثیر روانی و اقتصادی بر بازار نداشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چرا عرضه گوشی های توقیفی در بازار باعث ارزان شدن قیمت ها نشد؟

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر عرضه چراغ خاموش گوشی‌های توقیفی منتشر شد و این در حالی بود که قیمت انواع تلفن همراه در بازار با توجه به نوسانات نرخ ارز روند صعودی به خود گرفته است.

گوشی‌های توقیفی که خبر ورود آنها به بازار منتشر شده بود، عموماً گوشی‌هایی بودند که توسط قوه قضائیه از شرکت‌های متخلف جمع‌آوری شده بود و در کنار آن گوشی‌هایی بود که در گمرکات کشور جا خوش کرده بودند.

در این زمینه مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت‌:

عرضه گوشی‌های توقیفی در گمرکات چراغ خاموش نبوده است و تنها مقداری از آنها در بازار عرضه شده است و اطلاعی در رابطه با گوشی‌های توقیفی از شرکت‌ها توسط قوه قضائیه در دست نیست و به نظر می‌رسد به دلیل اینکه هنوز مابه التفاوت نرخ ارز برای آنها پرداخت نشده است، در بازار عرضه نشده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا عرضه این محصولات در بازار کاهش قیمت‌ها را به همراه نداشته است، گفت‌: به دلیل اینکه برای عرضه گوشی‌های توقیفی مابه التفاوت ارزی دریافت شده است اختلاف قیمتی با محصولات دیگر در بازار ایجاد نکرده و این موضوع کاهش قیمت برای محصولات به همراه نداشته است.

موبایل هایی توقیف شده

موبایل هایی توقیف شده

همچنین ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه به ایسنا، گفت‌: حجم قابل توجهی از گوشی‌های توقیفی شرکت‌ها و گوشی‌های مانده در گمرکات در طی چند وقت اخیر در بازار عرضه شده است و مهم‌ترین دغدغه بازار تلفن همراه آن است که در کنار واردات مسافری گوشی تلفن، گوشی به صورت تجاری و با تخصیص ارز “نیمایی” و ارز آزاد به کشور وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر واردات تلفن همراه به صورت تجاری انجام شود، بازار با مشکلی مواجه نخواهد بود، در این رابطه یادآور شد:

نیاز بازار حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار گوشی تلفن همراه است که مبنای قیمتی آن با ارز آزاد است و این موضوعی دلیلی بر آن شده است تا عرضه گوشی‌های توقیفی و خاک خورده در گمرکات کاهش قیمت بازار را به همراه نداشته باشد.

نظر شما چیست؟ به نظر نمی رسد که بازار موبایل سر ِ سامان داشنه باشد!

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Koosha

گوشی‌ های قاچاقی اصلا وارد بازار شدند؟

amer

اگه واقعا میخوان گوشی ارزون بشه طرح رجیستر و عوارض هنگفت بر دارن البته جالبه 5درعوارض +9درصدگمرک +تورم ارز+سود مغازه دار که شامل حمل بار هم میشه.راه دوم و راحترین و بهترین گزینه که به نفع مردم هست قاچاق هست.بله قاچاق باعث میشه اون شخص قاچاقچی پولدار بشه ولی باعث ارزون خریدن موبایل میشه.به نظرم پول قاچاق به دست قاچاق و مردم کاسب برسه بهتر از اینکه به نوکران دولت برسه

Naranj

قاچاق کجا بود؟! همونهایی که قبلا وارد میکردن الان هم وارد میکنند فقط این وسط دولت برای چند اقازاده کیسه دوخت.از اول معلوم بود.تازه قبلا گارانتی هم داشت با همه لوازم جانبی الان همونا هم نیست

Tanhavash3

ب امید خدا درست میشه

Shiral

😂😂
تنها عکس العمل معقول به این خبر …

Mohammadsoly

مملکت صاحاب نداره

MohammadFarhaadi

پ.فیوزا گوشیا رو به علت گرونی یه ساله نگه داشتن و کلی آدم رو به علت گرونفروشی جریمه و زندان کردن الان خودشون دادن تو بازار و قیمت رو هم بردن بالاتر!اصلا قرار نیست که به فکر ما باشن بلکه به فکر جیب خودشونن بی ن.ا.م.و‌س.ا کلی تبلیغ که قاواقچی به ضرر مردمه و گارانتی ندارن و مردم ما حقشون گارانتی و احترامه بعد خودشون با شرایط خیلی بدتر و بی احترامی بیشتر و قیمت فضایی دارن میدن تو بازار.انشالله نسلتون نه به راحتی که یواش یواش و با زجر و درد بینهایت از بین میره و مردم از شرتون راحت میشن.امیدوارم قاچاقچی های عزیز باونن دوباره سیستم پاید واردات رو دوباره دور بزنن و گوشی های به روز با قیمت خیلی مناسبتر رو مثل گذشته به دست مردم برسونن.اصلا همامیدوارم یه ریالش تو جیب د.ولت نره چون هیچ سودی برای ما که نداره باعث میشه طماع تر بشن و بهشون حال بده و هی قیمتا رو بالا ببرن.

Saeed Mohammadipouya

دگ خرید موبایلم برامون شده یه رویا

Mosi

گوشیایی که با دلار کمتر از ۴۲۰۰ پارسال خرید کرده بودن رو نگه داشتن تا قیمتا بکشه بالا بعد همون رو آوردن دادن فک و فامیلشون که بفروشن( همانا که این فک و فامیلا این گوشیا رو با دلار ۱۲ و ۱۳ تومنی کردن تو پاچه مردم بدبخت) و آخرشم کلی منت گذاشتن سر مردم….

Milad7

من یه خبری خوندم که گوشی های توقیفی را با ارز نیمایی فروختن.و ما به تفاوت ارز دولتی با ارز نیمایی هم به حساب سازمان حمایت از مصرف کننده واریز شده😐😐😐

amer

ای مردم ای انسان ای هم وطن فقط و فقط کافیه متحد باشیم گوشی نخریم و تا وقتی طرح رجیستر هست تحریم کنیم و گوشی نخریم.ما حق انتخاب داریم و انتخاب ما نخریدن هست تا وقتی که رجیستر بردارن

.Alireza.

دوست عزیز شما کمپین #نه_به_خرید_گوشی چه درست کنی چه درست نکنی بازم مردم نمیتونن بخرن ما اگه پول داشتیم S10+ پونزده میلیونی بخریم الان اینجا بودیم؟
این گوشی های توقیف شده و دولتی و … همش چرت و پرت محض هستن و فقط قصد دارن مارو ایستگا کنن!

Naranj

اینها همون طرحی که برای ماشین پیاده کردن برای موبایل و لوازم خانگی و اجیل و گوشت و… هم اجرا کردن یعنی ایجاد انحصار شدید و بعد افزایش قیمت شدید! واردات دست مردم عادی که نیست همه از خودشونن

.Alireza.

ایستگا شدیم:|

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)