حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اپل A13 با معماری ۷ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

شب گذشته دیجی تایمز چند گزارش مختلف در رابطه با TSMC و اپل منتشر کرد. طبق ادعای این خبرگزاری شرکت TSMC تولید چیپ‌های سری A آیفون‌های سال ۲۰۱۹ اپل یعنی چیپ A13 را بر عهده خواهد داشت. این شرکت پیش از این نیز به طور انحصاری به تولید چیپ‌های اپل می‌پرداخت. گفته می شود که چیپست اپل A13 با معماری ۷ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ما همراه باشید.

منابع مرتبط با زنجیره‌ی تامین اعلام کردند که ایرپاد‌های جدید اپل و همینطور آیپد‌های جدید اپل نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ عرضه خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود که تولید مک بوک‌ها و ورود آن‌ها به بازار نسبت به سال ۲۰۱۸ با کاهش چشمگیری رو به رو شود اما تعداد ایرپاد‌ها و اپل واچ‌ها با افزایش رو به رو خواهد شد. دیجی تایمز ادعا می‌کند که جانشین اپل واچ سری 4 هم در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد اما هیچ جزئیاتی از این محصول ارائه نکرده است.

راجع به ایرپاد‌های جدید جالب است که این وبسایت بار دیگر تکرار کرده که باور دارد به روزرسانی قابل توجهی پیش از تابستان پیش رو شامل حال این محصول خواهد شد. دی جی تایمز پیش‌تر گفته بود ایرپاد‌ها با طراحی جدید در نیمه‌ی اول سال میلادی کنونی عرضه خواهند شد و دارای ویژگی‌های سلامت هستند.

از سویی دیگر این خبرگزاری در گزارشی قدیمی‌تر اعلام کرده بود که ایرپاد‌های جدید (و حتی جعبه‌ی نگهدارنده‌ی آن‌ها) از پوششی دلچسب برخوردار هستند که بی شباهت به پوشش پنل پشتی گوگل پیکسل 3 نیست. احتمال داده می‌شود که قیمت این ایرپاد ۱۹۹ دلار باشد. همچنین در گزارشی مشابه اعلام شده که اپل قصد دارد ایرپاور جدید خود را نیز با قیمت ۱۴۹ دلار به بازار عرضه کند. ایرپاور پد شارژ بی‌سیم اپل است که می‌توان با قرار دادن محصولات اپل که از تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند روی این پد آن‌ها را شارژ کرد.

شرکت تایوانی TSMC پیش از این هم با اپل همکاری داشت. اپل سال گذشته به اولین شرکتی تبدیل شد که موفق به تولید چیپ‌های ۷ نانومتری شده است. بنابر گزارشات منتشر شده از دیجی تایمز اپل قصد دارد باز هم از معماری ۷ نانومتری برای چیپ‌های سال ۲۰۱۹ خود استفاده کند. شرکت تایوانی قرار است برای تولید چیپ A13 برای اولین بار از لیتوگرافی فوق ماوراء بنفش  استفاده کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اتکای اپل بر تایوانی ها تا کجا ادامه پیدا می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

(شرکت چینی قرار است برای تولید چیپ A13 برای اولین بار از لیتوگرافی فوق ماوراء بنفش استفاده کند.)
سلام آقای عطایی وقت بخیر
منظورتون از شرکت چینی چیه؟! 🤔
شرکت tsmc تایوانی هست. فکر کنم منظورتون أپل بود که باید مینوشتین شرکت آمریکایی!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)