حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک ۱۵ ساله شد، نگاهی به آمار و ارقام سومین سایت پربازدید دنیا

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

فیس بوک سومین سایت پربازدید و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی دنیاست که متاسفانه از حدود ۱۰ سال است که دسترسی به از درون کشور محدود شده است. فیس بوک با وجود فیلتربودن در ایران اما بازه‌ای به محبوبت ویژه ای دست پیدا کرد تا ورود شبکه های اجتماعی موبایلی چون وی‌چت و لاین و پس از آن اینستاگرام و تلگرام که فیس بوک را از یاد کاربران ایرانی برد. دیروز تولد ۱۵ سالگی فیس بوک بود و بد نیست که به این مناسبت مروری بر این شبکه اجتماعی و آمار ارقام آن داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

فیس بوک که زمانی تنها یک شبکه داخلی در میان دانشجویان دانشگاه هاروارد محسوب می شد، امروز ۱۵ ساله شد.

شبکه جنجالی فیس بوک که توسط مارک زاکربرگ تاسیس شده، در سال های اخیر به علت تبدیل شدن به ابزاری برای انتشار اخبار جعلی و نقض حریم شخصی افراد و سرقت داده های خصوصی آنها بسیار جنجال آفرین شده و بسیاری از کشورهای جهان آن را به پرداخت جریمه های سنگین محکوم کرده اند.

ادغام پیام رسان فیس بوک با واتس اپ و اینستاگرام

زاکربرگ به مناسبت ۱۵ سالگی فیس بوک پستی را در حساب شخصی خود در این شبکه اجتماعی ارسال کرده و تاریخچه شکل گیری فیس بوک و آینده احتمالی آن را تشریح کرده است.

فیس بوک امروزه ۲.۷ میلیارد نفر عضو دارد

فیس بوک امروزه ۲.۷ میلیارد نفر عضو داشته و طبق آمارهای تخمینی، ماهانه ۲۲ میلیارد بازدید می شود، ولی به نوشته مارک زاکربرگ در سال های اولیه شکل گیری آن هیچ اطمینان خاطری در مورد امکان تداوم فعالیت این شبکه اجتماعی و استقبال از آن وجود نداشت.

فیس بوک در رقابت با شبکه های مشابهی مانند اورکات که در ابتدای قرن بیست و یکم شکل گرفتند توانست گوی سبقت را از آنها برباید. اما سواستفاده های آن از اطلاعات خصوصی کاربران برای کسب درآمد و فروش این داده ها به شرکت های خصوصی باعث تشدید نارضایتی از فیس بوک شده است.

اپل دسترسی نرم افزار داخلی فیس بوک iOS را مسدود کرد

زاکربرگ در واکنش به این نگرانی ها در پست خود به سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی برای مدیریت دقیق تر محتوای این شبکه اجتماعی در مقیاسی وسیع خبر داده است. در بخشی از مطلب وی آمده است: اگر سوژه اصلی در ۱۵ سال گذشته ایجاد شبکه های جدید و مشاهده تاثیرگذاری آنها بوده، در ۱۵ سال آینده موضوع اصلی استفاده از قدرت مردم برای بازسازی جامعه به شیوه هایی مثبت است.

اما چند آمار جذاب از فعالیت ۱۵ ساله فیس بوک وجود دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم:

رشد کاربران فیس بوک به تفکیک مناطق جغرافیایی

رشد کاربران فیس بوک به تفکیک مناطق جغرافیایی

رشد کاربران فیس بوک به تفکیک مناطق جغرافیایی

رشد درآمد و سود فیس بوک

رشد درآمد و سود فیس بوک

رشد درآمد و سود فیس بوک

رشد کسب و کار موبایلی فیس بوک

رشد کسب و کار موبایلی فیس بوک

رشد کسب و کار موبایلی فیس بوک

رشد سهام فیس بوک

رشد سهام فیس بوک

رشد سهام فیس بوک

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آینده شبکه های اجتماعی و به خصوص فیس بوک به چه شکل خواهد بود؟ این شرکت با هوشیاری کامل پلتفرم‌های واتس اپ و اینستاگرام را نیز تصاحب کرده است و در حال حاضر هیچ رقیب بزرگی در زمینه شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها در مقابل خود نمی بیند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
galaxy

دزد اطلاعات

CAPCOM

فیسبوک عالیه ای کاش ترنجی تو فیسبوک فعال بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)