حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل می تواند به ارزش ۱ تریلیون دلاری خود بازگردد اگر “بسته محتوایی” ارایه کند

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

حتما می دانید که سال ۲۰۱۸ برای اپل پرفرازونشیب بود. آن ها به ارزش ۱ میلیارد دلاری رسیدند و پس از آن یک افت شدید حدودا ۲۵ درصدی داشتند. در حالی که با توجه به عملکرد ضعیف فروش آیفون ها به نظر نمی رسد که کسی امیدی به افزایش ارزش سهام اپل نداشته باشد اما مورگان استنلی می گوید اپل می تواند به ارزش ۱ تریلیون دلاری خود بازگردد اگر “بسته محتوایی” ارایه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به دید او داشته باشیم.

ارزش فعلی سهام اپل

ارزش فعلی سهام اپل

در حال حاضر ارزش فعلی سهام اپل طبق نمودار بالا روی ۱۶۶ دلار برای هر سهم است. زمانی که ارزش اپل از یک تریلیون دلار گذشت، ارزش هر سهم روی ۲۰۶ دلار بود. حالا مورگان استنلی پیش بینی می کند که اگر اپل یک “بسته محتوایی” ارایه کند، ارزش هر سهم از ۲۱۱ دلار عبور خواهد کرد و طبعا از ارزش کلی اپل از ۱ تریلیون دلار (هزار میلیارد دلار) عبور می کند.

“بسته محتوایی” چیست؟

اما “بسته محتوایی” چیست؟ و آیا اپل آن را ارایه می کند؟ اگر به یاد داشته باشید مدتی پیش بود که در اخبار خواندیم ممکن است اپل یک سرویس اشتراک اخبار با هزینه ماهانه 10 دلار را سال آینده معرفی کند.

اپل با ورود به دنیای موسیقی به سبک اپل موزیک (Apple Music) یک سبک نسبتا نو را بنانهاد و سرویس های قدرتمند مشابه آن مثل اسپاتیفای تمام تلاش خود را دارند تا سهم بازار خود را حفظ کنند اما تجربه نشان داده در دراز مدت را با اعمال قوانین درون اکوسیستمی اپل، چنین سرویس هایی باید به فکر رشد جایی خارج از اکوسیستم اپل باشند چون اپل خود در این زمینه یک سرویس دارد و خیلی بعید است اپل یک سرویس درون اکوسیستمی داشته باشد و کاربر درون اکوسیستم، از بیرون آن انتخاب کند. دلیل ساده است، چون این اکوسیستم آنقدر عادی یکپارچه است که نیازی به تولیدکننده ثالث وجود ندارد.

سرویس اشتراک خبر اپل

سرویس اشتراک خبر اپل

حالا خبر می رسد که اپل سال 2019 قرار است که از یک سرویس اشتراک اخبار با هزینه ماهانه 10 دلار رونمایی کند. این هزینه همان هزینه ای است که کاربران اپل موزیک به صورت ماهانه می پردازند و به این صورت می توان از سبک کاری اپل موزیک متوجه شد که شما اگر کاربر اپل باشید و شاید از سال 2019 به بعد به جای خرید مجلات و روزنامه ها، ماهانه 10 دلار برای اشتراک این سرویس جدید بپردازید و به خیل عظیم داده ها به رایگان دسترسی داشته باشید!

اپل سرویس Texture را که یک مجله اشتراک اخبار آنلاین است را ماه پیش خریداری کرد و پس از اخراج 20 نفر از کارمندان آن، باقی آن ها را به همراه فناوری های تکستچر به تیم اپل نیوز (Apple news)‌ اضافه نموده است. احتمال می ورد که سال 2019 نسخه به روز شده اپل نیوز را شاهد باشیم که با ظاهری مانند تکستچر و اشتراک ماهانه عرضه شود. اپل نیوز در حال حاضر یک سرویس رایگان برای امریکا، بریتانیا و استرالیا است و پیش از آن سرویس نیوزاستند را به عنوان یک بازار برای فروش مجلات و روزنامه ها داشت.

این خود بخشی از آن بسته محتوایی است. این باید با سرویس موزیک و برنامه های تلویزیونی ادغام شود و در قالب یک بسته محتوایی توسط اپل ارایه شود تا اپل دوباره به بتواند ارزش یک هزار میلیارد دلاری خود را دوباره لمس کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل می تواند دوباره به بالای یک تریلیون دلار برسد؟ عملکرد اپل در چارک پایانی سال ۲۰۱۸ کاهش جزئی در درآمد داشته است اما سود تقریبا ثابت باقی مانده است. درآمد اپل در چارک پایانی سال ۲۰۱۸ برابر ۸۴.۳ میلیارد دلار بوده که ۱۹.۹۷ میلیارد دلار آن سود است. سال گذشته درآمد کلی ۸۸.۳ میلیارد دلار و سود ۲۰.۱ میلیارد دلار بوده است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

میدونستم به هر طریقی که شده نمیذارن اپل سقوط کنه.
تازه با شناختی که از اپل داریم با تغییر سیاست بهتر هم میشه

Vahid

میتونه ی کار جالب تر کنه
مثلا در هر کشوری آموزشهای بزاره ک رشد فرهنگی ایجاد بشه
مثلا فرض در کشور ایکس فرهنگ کتاب خوانی کمه با روش های متفاوت باعث رشد تو اون منطقه بشه
البته ورای این بسته ها
اپل میتونه ب ساخت کنسول بازی
تلویزیون
و…بپردازه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)