حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر جدید هواوی پی ۳۰ (Huawei P30) با دوربین ToF منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | هواوی

ما با هم در ترنجی چند رندر مختلف از پرچمدار ۲۰۱۹ هواوی دیده ایم. امروز اما یک رندر متفاوت از هواوی پی ۳۰ منتشر شده است که در آن دوربین سه گانه به‌ همراه دوربین ToF دیده می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب، منتسب به هواوی پی ۳۰ به ما یک چینش کلی درباره دوربین چهارگانه این دستگاه می دهد. البته اینکه هواوی پی ۳۰ پرو دوربین چهارگانه داشته باشد، محتمل‌تر است اما این رندر هواوی پی ۳۰ را با دوربین چهارگانه تصور کرده است.

در این رندر تصور شده که یک دوربین ToF برای تشخیص عمق و حرکت به صورت ۳ بعدی به همراه دوربین سه گانه هواوی پی ۳۰ ارایه خواهد شد. طراحی دوربین سه گانه همانند هواوی پی ۲۰ پرو و در کنار آن یک قاب مشکی برای قرار گرفتن دوربین ToF به همراه احتمالا فوکوس لیزری است.

دوربین ToF در سال ۲۰۱۹ روی دستگاه های متعددی قرار خواهند گرفت و به احتمال زیاد هواوی نیز از این ترند عقب نخواهد ماند.

از دیگر مواردی که در این رندر هواوی پی ۳۰ می توان به آن اشاره کرد، عدم حضور حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی دستگاه است. ما در شایعات خواندیم که احتمالا هواوی پی ۳۰ اولین پرچمدار عادی هواوی باشد که به حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این رندر برای هواوی پی ۳۰ صحیح باشد؟ من؟ نه زیاد!

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

ب اون طرح ک کل پشت گوشی دوربین بود داریم نزدیک میشم
دوربین زاویه دید گسترده
دوربین فوق عریض
دوربین دید در شب
دوربین حسگر گرما
دوربین مخصوص بوکه
دوربین عادی
دوربین سع بعدی
دوربین عریان کننده
دوربین با قابلیت زوم چندین برابر
دوربین برای افزایش تعداد و کم نیاوردن
دوربین ….
شاید بشه فقط ۳ دوربین رو هضم کرد
خدایش بیمزه شده حالا میخاد سونی ک برند مورد علاقمه باشه
تا هر برندی

علی شیخ زاده

اگه دوربین ها بقول جناب عطا.یی نخودی نباشن و هرکدوم قابلیتی داشته باشه اصلا
بی مزه نیست

Alireza.se

اگه بدرد بخور باشه چرا که نه من شخصا کارایی رو به طراحی ساده پشت گوشی ترجیح میدم

Mohammadsoly

کاش بجای تف اون عریان کننده که میگی باشه 😂

نیما عرفانی

به لطف وجود دوربین TOF و جایگزینی این نوع دوربین با دوربین تله فتو ، میشه مکانیزم زوم اپتیکال و تصاویر پرتره و بوکه رو با همون لنز اصلی انجام داد( چند وقت پیش سونی و سامسونگ یک یا دو سنسور معرفی کرده بودن که میتونست کارای دوربین تله فتو هم انجام بده یعنی ترکیب دو سنسور در یک لنز).
به نظرم دوربین سه گانه ی گلکسی إس ۱۰ و نسخه ی پلاسش و همینطور دوربین پی ۳۰ می‌تونه به این صورت باشه، یک دوربین مخصوص زاویه دید فوق عریض ، یک دوربین اصلی که دربارش توضیح دادم و یک دوربین TOF سه بعدی . اما درباره ی دوربین ۴ گانه ی پی ۳۰ پرو دقیقاً نمی‌دونم دوربین چهارم چه مکانیزمی داره ، شاید برای بالابردن درصد زوم اپتیکال در پی ۳۰ پرو از دوربین تله فتو هم درکنار لنز اصلی استفاده کنه.
عجیبه که سونی با اینکه روی XZ4 داره یه دوربین TOF میذاره در کنار لنز اصلی اما دوربین سومش از نوع تله هستش و لنز زاویه دید فوق عریض استفاده نکرده ، این می‌تونه دلیلی باشه بر اینکه دوربین اصلی XZ4 سنسورش جدید نیست( منظورم سنسوری هست که اول کامنت توضیح دادم، و نمیتونه قابلیت زوم اپتیکال و بوکه رو انجام بده ، به خاطر همین براش جداگانه دوربین تله فتو درنظر گرفته).

mosayebso

برادر عزیز
تله فوتو و زاوویه عریض و فوق عریض همه مربوط به لنز هستن نه سنسور
توی موبایل به این خاطر مجبورن که چندتا سنسور با لنزهای متفاوت قرار بدن که مثل دوربین های dslr یا بدون اینه قابلیت تعویض لنز رو ندارن
اینکه میگین یه سنسور باشه که هم تله فوتو باشه هم اصلی بله فقط در صورتی این انجام پذیر که اون سنسور بسیار بزرگ باشه چون بخاطر ماهیت لنز تله فوتو امکان گذاشتن لنز های با f بالا مثل 1.5 امکانپذیر نیست هرچند کمپانی corephotonic الان تونسته لنز تله فوتو با قابلیت f 1.8 بسازه اما باز هم f1.5 که الان توی پرچمدارا استفاده میشه خیلی سریعتر از f1.8 هست پس برای جبران این میزان نور دهی باید سنسوری 30-40 درصد بزرکتر از سنسور معمول{1/2.55} قرار بدن که فضای بزرگتری رو اشغال میکنه و البته تولید گرمای بیشتری رو هم شامل میشه
این تکنیک زوم 5 برابر نسبت لنز اصلی{واید} که اوپو قراره معرفی کنه به دلیل وجود لنزهای foled optical lenz هست که اصطلاحا بهش میگن لنز تلسکوپی و سنسور بصورت افقی قرار میگره و نور به وسیله یک اینه شکسته میشه و به سنسور برخورد میکنه و البته توی جذب نور تا 5 برابر بهتر از نمونه های حال حاضر عمل میکنه
سنسوری هم که سامسونگ اطلاعاتش درامده درحال حاضر در مرحله sampple هست و وارد فاز تولید انبوه نشده

نیما عرفانی

بله درسته منم میدونم داستان چیه
(برادر عزیز
تله فوتو و زاوویه عریض و فوق عریض همه مربوط به لنز هستن نه سنسور)
من نگفتم اینا سنسورن ، گفتم سونی و سامسونگ سنسور جدیدشون می‌تونه قابلیت های دوربین اصلی و تله فتو رو ادغام کنه درون یه لنز .
من از جزئیات و مشخصات سنسور صحبت نکردم ، بحثم درباره ی مکانیزم لنزها بود.
دوربین TOF چون در عمق تصاویر نقش مهمی داره بهتر از دوربین تله فتو می‌تونه مرز بین تصویر اصلی با پس زمینه رو در تصاویر بوکه و پرتره تشخیص بده و در عین حال دریچه ی دیافراگم دوربین TOF به طرز قابل توجهی نسبت به تله فتو بازتره که در جذب نور و کاهش نویز نقش بسزایی داره.
منظور من این بود ، دوربین اصلی XZ4 طبق شایعات اگه نسخه ی ارتقاء یافته ی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آنر وی ۲۰ باشه پس نمیتونه در زوم اپتیکال در حد سنسور imx607 پی ۳۰ پرو و سنسور جدیدی که سامسونگ میخواد رو گلکسی إس ۱۰ بذاره باشه به خاطر همین سونی به جای لنز فوق عریض از لنز جداگانه ی تله فتو ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده که اون قضیه رو جبران کنه ، اما برای بوکه و پرتره چون TOF f1.4 داره عملکرد خوبی باید داشته باشه.
به نظر من در دوربین اصلی ، سایز سنسور و ابعاد پیکسل و میزان دریچه ی آپارچر خیلی مهم تر از میزان رزولوشن تصویر هست به ویژه در محیط های کم نور . اگه سنسور ۵۲ مگاپیکسلی سونی که قراره رو XZ4 قرار بگیره در رزولوشن حداکثری ابعاد پیکسلاش ۱.۰ میکرون باشه پس در رزولوشن دیفالتش یعنی ۱۳ مگاپیکسلی می‌تونه ابعاد پیکسل ۲.۰ میکرونی رو ارائه بده که درکنار دیافراگم f1.6 بهترین عملکرد در محیط های تاریک رو میتونه داشته باشه.

amer

با اینکه پشت گوشی شلوغ به نظر میرسه ولی سنسورtof لیزری سونی و دوربین imx607با 38مگاپیکسل سونی حرف نداره و شکی درش نیست دمش گرم و دم سونی هم گرم

Naranj

پرچمدارهای هواوی خیلی شتر گاو پلنگ هستن.شما همین سه مدل اخر میت و پی رو ببینید هر سال عوض شدن،انگار هنوز هواوی نمیدونه چی میخواد بسازه یا اینکه میدونه ولی نمیتونه بسازه.در کل هویت نداره

نیما عرفانی

شتر و گاو و پلنگ ؟؟؟! 😐
به کار بردن الفاظ این چنینی در توصیف عملکرد هر برندی در زمان حال دیگه خریداری نداره.
سری پی و سری میت همیشه زبان طراحی متفاوتی داشتن و فکر نمیکنم ایجاد تنوع در طراحی هر نسل نکته ی منفی تلقی بشه.

RS.R

خداوندا. این دسته آدما که سوژه‌ خنده هستن از ما نگیر. تعصب کجا بی دانشی فواران

Mortazavi

بخاطر اینه که تکنولوژی سنسورهای دوربین موبایل ها سرعت پیشرفت کندی داره و شرکت ها نمیخان دوربین پرچمدارشون مثل مدل پارسال باشه و مجبورن لنز جدید اضافه کنند

به دوربین اس۵ و اس۶ و اس۷ نگاه کنی هیچ تغییر انقلابی نسبت به هم ندارند یا مثلا سونی زی۱ و زی۲ و زی۳ و زی۳پلاس
یا آیفون۵ و ۵اس و ۶

نمیگم تغییر نداشتن ولی انقلابی توشون نبوده پس برای جلوگیری از این رکود مجبورن دوربین جدید بزارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)