حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران اندروید و iOS وفادارتر از همیشه

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | Android، iOS، تحلیل بازار، سیستم عامل

وفاداری به برند یا سیستم عامل لزوماً موضوع خوبی نیست اما چیزی است که مثل دیگر چیز های بد در وجود ما تقریباً ته نشین شده است. البته نمی‌توان آنرا لزوماً بد دانست اما همیشه امتحان کردن چیزهای جدید می تواند افق تازه ای را به روی ما باز کند. نتیجه تحقیقات نشان می دهد که کاربران در سال ۲۰۱۸ در بالاترین سطح وفاداری نسبت به سیستم عامل انتخابی خود قرار دارند. در حقیقت کاربران اندروید و iOS وفادارتر از همیشه هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در نمودار بالا میبینید کاربران اندروید و ios هردو بالای ۹۰ درصد به انتخاب قبلی خود اعتماد داشته اند. این درصد برای اندرویدی‌ها ۱ درصد بالاتر است اما این چیز خاصی را نشان نمی دهد و به صورت کلی در چارک پایانی سال ۲۰۱۸ از هر ۱۰ نفر ۹ نفر موبایل جدیدی با همان سیستم عامل قبلی را خریداری کرده‌اند.

این دو موضوع را به ما نشان می دهد. موضوع اول که در نگاه ساده کلی آن را می بینیم، وابستگی کاربران به اکوسیستم که درون آن قرار دارند، است. به این صورت که کاربران دیگر حوصله ای یاد گرفتن چیزهای جدید یا امتحان کردن سیستم عامل دیگری را ندارند و از انتخاب خود راضی هستند.

موضوع دوم اما این را نشان می‌دهد که اگر شما سیستم عامل اختصاصی در این حد از محبوبیت داشته باشید و فقط تولید کننده موبایل با آن سیستم عامل شما باشید پس سهم بازار شما تغییر زیادی نمی کند. بله این یعنی اپل و آن ها در این اوضاع ارائه دستگاه های مقرون به صرفه اندرویدی اما همچنان به دلیل داشتن سیستم‌عامل اختصاصی کمترین افت و خطر را احساس میکنند.

موضوع دوم اما سهم هر سیستم عامل از بازار است. آیفون ۶ بهترین و بزرگترین تغییر در طول کسب و کار تولید موبایل های هوشمند اپل است، تغییری که همزمان با آن اپل بیشترین سهم فعال سازی دستگاه های جدید در بازار امریکا را در اختیار داشت.

این فاکتور از ۶۲ درصد در زمان ارائه آیفون ۶ به ۳۷ درصد در امسال افت کرده است که این نسبت به سال گذشته خود ۲ درصد افت بیشتری را نشان می دهد. به این صورت البته می توان دید که گفت سهم اپل از بازار و دستگاه های جدید کاملا قابل دیدن است اما به لطف سیستم عامل اختصاصی این افت خیلی شدید نیست.

نظر شما درباره رفتار بازار چیست؟ فکر می‌کنید که آینده بین اندروید و ios تقسیم شده است یا سیستم عامل جدید ناگهان «اپل طور» وارد بازار خواهد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

در مورد وفاداری که من احتمالا گوشی بعدیم غیر سامسونگ باشه نه اینکه سامو قبول نداشته باشم نه میخوام تجربه ی جدیدی داشته باشم چون من وقتی بخوام گوشیم رو عوض کنم تقریبا باید یه ده سالی بشه که گوشیم سامسونگه احساس میکنم دیگه یه تنوع لازمه یه تجربه کاربری متفاوت میطلبه ذهنم وگرنه سامسونگ هنوزم خوب به نیازهامو پاسخ میده مخصوصا از اس ۱۰ ک بیاد و احتمالا باتریشم عالی باشه اگر شرایط اقتصادی خوب بود یا من پولدار بودم که قطعا انتخابم ایفونه خدا رو شکر اولد شدن گوشیاش مهم ترین دلیلی که نمیرفتم سمتش همین نمایشگرش بود البته نمیگم بد بودا قبلا هم گفتم بهترین ال سی دی ها مال اپله ولی خب به سام نمیرسید منم نمایشگر برام مهمه قبلا ها فک نمیکردم انقد برام مهم باشه با میت ۱۰ پرو که کار کردم دیدم نمایشگرشو تازه فهمیدم چقدر برام مهمه که کلا قبول ندارم نمایشگرشو اگر اوضاع اقتصادیم خوب نبود احتمالا باید دست به دامن چینی ها بشم البته اینا رو با شرایط فعلی دارم میگم ممکنه اونموقع که بخوام گوشیمو عوض کنم اصلا قیمتا فرق کنه این گوشیم که فعلا سال ها دارمش من کلا دیر عوض میکنم اما موقع عوض کردن بهترینشو میخوام

Sir_HiraD

دادا اون دوران گذشت

الان ips ها هم غلظت رنگ فوق العاده دارن
و البته پرچمدار های همه شرکت ها اولد شده

بنظرم میت ۲۰ پرو گزینه خیلی عالی باشه برای خرید
بعدش شیائومی و وان پلاس عالین

وان پلاس هم ابهت و لوکس بودن خاصی داره

علی شیخ زاده

اپلی ها همچنان اپل میگیرن و اندرویدی ها بین برند های اندرویدی سوئیچ میکنن.

Sir_HiraD

عشق فقط اندروید

فقط برنامه نویسی و کسایی ک تو حوضه نرم افزار کار میکنن درک میکنن چی میگم

هم ارزون هم به صرفه هم عالی

البته درسته به شیکی و خوشگلی iOS نمیرسه اما باز اندروید عالیه

مخصوص اگه با ردمی نوت ۷ شیائومی بخوای ارزششو بسنجی :))

CAPCOM

بنظر من طبق نمودارها سهم اندروید همیشه بالا و یکنواخت بوده اما ios همیشه نوسان و لغزش داشته
البته موفقیت اندروید در گرو برندهایی مثله سامسونگ بوده که یه زمانی ام htc بود
من یادمه بجز آیفون که بیشتر واسه پوز دادن دست مردم بود وهیچ استفاده خاصی نداشت
اکثر کاربرای عادی و حرفه ای گوشیهاشون سامسونگ یا htc بود
که الانم بیشتر گوشیهای سامسونگ سریj و A دسته مردمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)