حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه فلش ۴ ترابایتی سن دیسک را ببینید | CES 2019

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | CES 2019، حافظه‌های ذخیره‌سازی

دیروز بود که هارد 16 ترابایتی توشیبا رسما معرفی شد و همین چند دقیقه پیش در ترنجی دیدیم که کارت حافظه SD یک ترابایتی لکسار (Lexar) با قیمت ۵۰۰ دلار رسما معرفی شد. حالا اما حافظه فلش ۴ ترابایتی سن دیسک معرفی شده که در ادامه آن را با هم خواهیم دید، با ترنجی همراه باشید.

حافظه فلش ۴ ترابایتی سن دیسک

حافظه فلش ۴ ترابایتی سن دیسک

سن‌دیسک یکی از شرکت‌های برتر در زمینه مموری و فضای ذخیره‌سازی است. در نمایشگاه CES 2019 این شرکت از یک محصول تازه رونمایی کرد. فلش مموری سن‌دیسک فضایی 4 ترابایتی خواهد داشت. این فلش مموری به عنوان یک نسخه پروتوتایپ عرضه شده و هنوز نهایی نیست. این فلش شامل یک درگاه USB-C بوده و همچنان با حجم زیاد خود، در جیب شما جا خواهد شد.

فلش ۴ ترابایتی سن دیسک فقط یک پورت Type C دارد

فلش مموری سن‌دیسک هنوز نام مشخصی ندارد. همانطور که گفتیم این محصول فعلا در حالت تست قرار دارد و مشخصات دقیقی از آن در اختیار ما نیست. همچنان چیزی از قیمت و زمان عرضه این محصول هم نمی‌دانیم. حتی مشخصا نمی‌توانیم با قطعیت تمام آن را یک فلش مموری نام دهیم.

از دلایلی که نمی‌توان به این محصول فلش مموری گفت، وجود رابط USB-C است. با چنین رابطی، این محصول تبدیل به یک SSD خیلی کوچک خواهد شد. با این حال، اگر اسم و قیمت و زمان عرضه را کنار بگذاریم، با یک محصول خیلی قوی روبرو هستیم که حجمی 4 ترابایتی را به شما ارائه می‌دهد و اندازه واقعا مناسب و کوچکی دارد.

حافظه فلش ۴ ترابایتی سن دیسک

حافظه فلش ۴ ترابایتی سن دیسک

چنین درایوهایی نیاز به زمان بیشتری برای کامل شدن دارند. همچنین مسائل اقتصادی فراوانی در راه شرکت سن‌دیسک وجود دارد. هنوز هم درایوهای SSD و هاردهای اکسترنال وظیفه انتقال اطلاعات حجیم ما را دارند. به همین خاطر ممکن است که فلش مموری سن‌دیسک به زودی و حتی هیچ‌وقت به بازار عرضه نشود.

این شرکت سال پیش هم یک فلش مموری 1 ترابایتی را معرفی کرد که هیچ‌گاه به عنوان یک محصول تجاری به بازار عرضه نشد. اما طی مرور زمان مطمئناً شاهد چنین محصولاتی خواهیم بود. فعلا هاردهای چند ترابایتی قیمت‌های بالایی دارند و دردسر حمل دارند. اگر سن‌دیسک بتواند چنین محصولاتی را با حجم کمتر و قیمت مناسب عرضه کند، آینده خوبی جلوی روی این صنعت قرار خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ به زودی شاهد ارایه فلش مموری های حجم بالای واقعی در مقیاس تجاری به بازار خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

البته تو زمینه‌ی حافظه های قابل حمل san disk حرف اولو میزنه

علی شیخ زاده

یه روزی این فلش های ۴ ترابایتی توی جیب همه ماها بعنوان یه فلش معمولی قرار خواهد گرفت.

CAPCOM

دنیا رو غلطک پیشرفته هیچی ام جلودارش نیست

pedram_01

علی شیخ زاده . یادم میاد یک روزیی دایییم از خارج امده بود گفت اونجا یه چیزی دارن که خیلی کوچیکه و هرچیزی هم توش بریزی خش نمیگیره و خراب نمیشه و مثل cd یک بار مصرف نیست میشه اطلاعاتش رو پاک و جدید ریخت و سرعتش هم خیلی بالا تر از cd هست .

بعد گفت دوستش قرار 3 ماه دیگ بیاد اگ خواستم بگم برام بخره . از 512 مگ بود تا 4 گیگ که من پول عیدی هامو جمع کردم و از پدر مادرم گرفتم و خودمم روش گذاشتم تونستم دو گیگش رو بخرم مارک کینگستون . خیلی حس خوبی داشت اون موقع و چیز عجیبی بود .جالب اینجاست بعد چندین و چند سال اون فلش داره کار میکنه هنوز .

ولی دنیای فلش خیلی سریع وارد بازار شد و سریع شناخته شد و سریعا حجم های 8 و 16 امدن بعدش 32 و 64 و 128 . و قیمت ها هم بسیار مناسب تر شدن و انواع مارک ومدل

eftekharifar

ولی اگر گم بشه! فکر کن 4 ترابایت دیتات از دست میره!
حالا قیمتش به کنار….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)