حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دل XPS 13‌ جدید با جایگیری صحیح دوربین وبکم اما به قیمت حذف ویژگی Windows Hello معرفی شد | CES 2019

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | CES 2019، لپ‌تاپ

دل لپتاپ های سری XPS‌ خود را بسیار جذاب ارایه می کند و دل XPS 13 از جذاب ترین آن هاست. امسال نیز در نمایشگاه CES 2019 نسل جدید دل XPS 13 ارایه شده است.  دل XPS 13‌ جدید با جایگیری صحیح دوربین وبکم اما به قیمت حذف ویژگی Windows Hello معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

لپتاپ جدید دل XPS 13

لپتاپ جدید دل XPS 13

نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 به تازگی معرفی شد. هر ساله این محصول با پردازنده قوی، عمر باتری خوب و طراحی جذاب خود وارد بازار می‌شود. البته طی مدت اخیر، یک مشکل بزرگ در این محصول وجود داشته است. وبکم این محصول در جای بدی قرار داشته و امسال این قضیه تغییر کرده است.

این طراحی ابتدا در نسخه سال 2015 ظاهر شد. شرکت دل تصمیم گرفت که حاشیه‌های لپ‌تاپ XPS 13 را کم کند و به همین خاطر مجبور شد که وبکم را به پایین صفحه منتقل کند. با چنین وبکمی، تصویر بدی از شما ضبط و پخش می‌شد. اما نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 این مشکل را بالاخره برطرف کرده است. دل بالاخره به توصیه کاربران خود گوش کرده و وبکم را به جای پایین صفحه، به بالای صفحه منتقل کرده است.

متاسفانه با این تغییر ویژگی تشخیص چهره با دوربین مادون قرمز برای Windows Hello حذف شده است. با این حال اگر نسخه‌ای که خریداری می‌کنید حسگر اثر انگشت داشته باشد، کار شما آسان خواهد بود.

لپتاپ جدید دل XPS 13

لپتاپ جدید دل XPS 13

بقیه قسمت‌های Dell XPS 13 به صورت کلی استاندارد و تازه است. پردازنده ویسکی لیک نسل هشتم در این دستگاه قرار دارد. می‌توانید بین نسخه‌های i3، i5 و i7 یکی را انتخاب کنید. رنگ سفید هم به گزینه‌های انتخابی اضافه شده است. XPS 13 از دالبی ویژن هم پشتیبانی خواهد کرد. این لپ‌تاپ همچنین لولای بهتری دارد و با یک دست می‌توانید آن را باز کنید.

اما بهبود اصلی در حقیقت جایگیری وبکم لپ‌تاپ است. دل می‌گوید که تیم تحقیقات این شرکت دو سال تمام بر روی این وبکم 2.25 میلیمتری کار کرده‌اند تا آن را بالای لپ‌تاپ 13 اینچ قرار دهند.

نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 ماه آینده با قیمت 899 دلار پایه به فروش خواهد رسید.  اما این لپ‌تاپ تنها محصول امسال شرکت نیست. دل یک نسخه از Inspiron 7000 را عرضه خواهد کرد. این محصول طراحی تازه‌ای دارد و قلم استایلوس آن در لولای لپ‌تاپ جای خواهد گرفت. این محصول در دو اندازه 13 و 15 اینچی عرضه می‌شود.

Inspiron 7000 آخرین پردازنده اینتل را خواهد داشت. همچنین چندین نسخه با پردازنده‌های گرافیکی مختلف عرضه خواهد شد. قیمت و زمان عرضه هنوز مشخص نیست و در ماه‌های آینده شاهد عرضه اطلاعات بیشتر خواهیم بود.

همچنین دل قابلیت‌های جدید نرم‌افزار Mobile Connect را به نمایش گذاشت. از طریق این نرم‌افزار امکان انتقال مستقیم قایل از کامپیوتر به یک گوشی اندرویدی یا بالعکس را خواهید داشت.

لپتاپ جدید دل XPS 13

لپتاپ جدید دل XPS 13

همچنین از طریق تجربه VR یا واقعیت مجازی می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های خود را به شکل یک گوشی در دنیای واقعی مشاهده کنید. در حقیقت با استفاده از VR می‌توانید به یک نسخه مجازی از گوشی خود دست پیدا کنید. به صورت کلی دل تجربه جذابی را ایجاد کرده و اگر برخی مشکلات سرعت را کنار بگذاریم، با قابلیت جالبی روبرو هستیم. فعلا این قابلیت در حالت آزمایشی قرار دارد و باید ببینیم دل چه برنامه‌هایی برای آینده دارد.

نظر شما درباره لپتاپ های جدید دل در نمایشگاه CES 2019 چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

لپ تاپ هایی که در CES 2019 نظر منو جلب کردن:
(اولترابوک ها) :
لنوو یوگا S940
ایسوس ذن بوک S13
ایسر Swift 7
إلجی Gram 17
إچ پی Spectre folio
(گیمینگ) :
لنوو Legion 17 ,15
إچ پی HP Omen 15

Peiman

یکی از برند های مورد علاقه من👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)