حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارت حافظه SD یک ترابایتی لکسار (Lexar) با قیمت ۵۰۰ دلار رسما معرفی شد | CES 2019

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | CES 2019، حافظه‌های ذخیره‌سازی

این داستان افزایش حافظه ها مثل نوشیدن آب شور هنگام تشنگی است. روزهایی که حافظه داخلی یا مموری کارت ۱ گیگابایتی آرزو بود هم ما اموراتمان به کمبود حافظه می گذشت و حالا که کارت مموری کارت ها به ۱ ترابایت رسیده اند هم هنوز مشکل حافظه همواره هست! بله مموری ۱ ترابایتی! در نمایشگاه CES 2019 کارت حافظه SD یک ترابایتی لکسار (Lexar) با قیمت ۵۰۰ دلار رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

کارت حافظه ۱ ترابایتی لکسار

کارت حافظه ۱ ترابایتی لکسار

سن‌دیسک سال ۲۰۱۶ نمونه اولیه‌ای از یک کارت حافظه SD یک ترابایتی را رونمایی کرد اما محصول نهایی هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. در عوض شرکت لکسار سری Professional 633x از کارت‌های حافظه SDHC و SDXC UHS-I خود را از حافظه ۱۶ گیگابایت تا یک ترابایتی به بازار عرضه کرده است. به گفته Lexar این کارت حافظه سرعت خواندن (Read) تا ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن (Write) تا ۷۰ مگابایت برثانیه خواهد داشت. با این‌حال این‌کارت صرفاً استاندارد V30/U3 را کسب کرده که عملکرد نوشتن مداوم ۳۰ مگابایت بر ثانیه را تضمین می‌کند.

مموری ۱ ترابایتی لکسار قیمت بیشتری نسبت به دو کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی خواهد داشت

از آن‌جا که کارت حافظه SD یک ترابایتی جدید و ساخت آن هزینه‌بر است قیمت بیشتری نسبت به دو کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی خواهد داشت. لکسار قیمت این کارت حافظه را ۴۹۹ دلار اعلام کرده اما در برخی خرده‌فروشی‌های آنلاین می‌توانید این کارت را با قیمت ۳۹۹ دلار هم خریداری کنید. این درحالیست که کارت‌های حافظه SD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی قیمتی حدود ۱۵۰ دلار دارند.

با این‌حال چنین کارت حافظه گرانی برای دوربین‌های دیجیتال امروزی که قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز دارند بسیار مفید است؛ چرا که برخی از آن‌ها تنها یک درگاه کارت حافظه دارند. نظر شما چیست؟ چه وقت می شود که بدون ترس همیشه حافظه داشته باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

عالیه به امید پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه ی کارت Sd
ما ایرانی ها هم فقط نظاره گریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)