حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام رسان سروش در اندیشه جدب ۱۰۰ میلیون کاربر است

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی، پیام رسان

دو ماه پیش در ترنجی خواندیم که سهم پیام‌رسان سروش از ۱۳.۵% در خرداد به ۴.۳% در مهر ماه کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که دیشب در ترنجی خواندیم استفاده از تلگرام در ماه گذشته یعنی آذرماه شاهد افزایش بوده ایم. در همین شلوغی هاست که مدیر عامل پیام رسان سروش عوض شده و در یک مصاحبه ادعایی می کند که بیشتر به درد تیتر کردن می خورد تا اینکه بخواهند به آن برسند! گفته می شود پیام رسان سروش در اندیشه جدب ۱۰۰ میلیون کاربر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است؟

پیام رسان سروش

پیام رسان سروش

مدیرعامل پیام رسان سروش در یک مصاحبه می‌گوید قصد دارد بین 2 تا 3 سال آینده 100 میلیون کاربر جذب کند. مدیر پیام رسان سروش البته معتقد است نمی‌خواهد یک شبه به این تعداد کاربر برسد.

مرتضی رحیمی می‌گوید این‌که پیام‌رسانی مانند سروش توانست با اختلال حداقلی (!) در روزهای بعد از فیلترینگ، بالا بماند و سرویس ارائه کند، بهترین دفاع از ظرفیت فنی تیم‌های ایرانی و بهترین پاسخ برای هجمه‌هایی بود که به ما می‌شد.

وی همچنین گفت :‌در هر صورت این درست نیست که بگوییم پیام‌رسان‌های داخلی و به طور خاص پیام‌رسان ما، رشد مناسبی نداشته‌اند.

مدیر پیام رسان سروش همچنین گفت : مساله‌ی پیام‌رسان‌های بومی در کشور ما، به شدت بعد سیاسی و اجتماعی پیدا کرده و سوءاستفاده‌های رسانه‌ای زیادی از این قضیه شده است. شاید دلیلش  محدودیت‌هایی باشد که در گذشته و در بخش‌های دیگر مثلا واردات خودرو اعمال شده و مردم تجربه‌ی خوبی از این قضیه نداشته‌اند و آن تجربه را به عرصه‌ی پیام‌رسان‌ها هم تسری می‌دهند (که البته این مقایسه، مبنای اشتباهی دارد.

اختلاف بین تیم فنی و مدیران قبلی سروش

مدیرعامل سروش در بخش دیگری از این مصاحبه به اختلاف مدیریتی در داخل این پیام رسان اشاره کرد. به گفته او از ابتدای کلیدخوردن پروژه‌ی پیام‌رسان سروش، شرکت توسعه‌ی فناوری رسانه‌ی سروش، مسوولیت توسعه‌ی فنی و بهره‌برداری پروژه را به عهده داشت و تمرکز روی توسعه‌ی فنی، طراحی محصول و ارتباط با کاربران بود و تمرکز کمتری روی کارهای رسانه‌ای و روابط عمومی وجود داشت.

در اواخر سال ۹۶ تصمیم گرفته شد که شرکت جام جم از طرف صداوسیما جایگزین شرکت سروش رسانه شود که تا آن زمان عملا نقشی به‌عنوان نماینده‌ی سازمان صداوسیما در اداره‌ی مجموعه‌ی سروش نداشت.

قرار شد که نمایندگان این شرکت، بحث‌های رسانه‌ای و روابط عمومی را به عهده بگیرند و مدیریت مجموعه‌ی سروش هم به آقای سیدصالحی که نماینده‌ی صداوسیما بود، واگذار شود. در ابتدای کار، هماهنگی این دو تیم (تیم فنی از طرف بخش خصوصی و تیم مدیریتی-روابط عمومی به‌عنوان نماینده‌ی صداوسیما) انجام می‌شد.

اما بعد از مدتی اختلاف نظرهای جدی‌ بین دو تیم به‌وجود آمد؛ این تفاوت دیدگاه‌ها بعد از مدتی باعث جدایی این دو تیم و رفتن آقای سیدصالحی از مدیریت سروش شد. از تیرماه امسال، من به‌عنوان مدیرعامل شرکت توسعه‌ی فناوری رسانه‌ی سروش معرفی شدم و از آن به بعد تمام کارهای فنی و غیرفنی، توسط همین شرکت انجام می‌شود.

اگر فقط بخواهیم در مدت حضور مدیر عامل جدید سروش درباره عملکرد این پیام رسان بر اساس آمار و ارقام صحبت کنیم، دوباره باید یادآور شویم که سهم پیام‌رسان سروش از ۱۳.۵% در خرداد به ۴.۳% در مهر ماه کاهش پیدا کرده است! این در حالی است که هنوز آمار استفاده از پیام رسان های داخلی دو ماه است که به روز نشده و اطلاعات جدیدی درباره سهم پیام رسان های مختلف از بازار کشور نداریم.

حدس شما چیست؟ ۱۰۰ میلیون کاربر برای سروش ممکن است؟ حتی پس از ۲ یا ۳ سال؟ راستی دقیقا کجا دیده اید مدیر عامل یک شرکت که ادعای بزرگی دارد با جای اعلام یک تاریخ مشخص، خیلی روی هوا بگوید ۲ یا ۳ سال؟!

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

صد میلیون کاربر????

Dariushrd

با اختلاف بهترین جوک قرن

CAPCOM

شتر هم در خواب بیند پنبه دانه

Pouya

دیگه شترم از این خوابا نمیتونه ببینه?

ronin

فقط ????

ahmad

خخخخخخخ

Pouya

حدس شما چیست؟ ۱۰۰ میلیون کاربر برای سروش ممکن است؟ حتی پس از ۲ یا ۳ سال؟ 

حتی پس از دو یا سه قرنم نمیشه

Ali.v

بازم برمیگردیم سر بحث قبلی.
صد میلیون ریال کاربر میشه ۱۰ میلیون واقعی،اونم شاید?

Saeed393

فردا میبینی جنیفرلوپزم بدون اینکه خودش بدونه عضو پیام رسان سروش شده با عکس وپروفایل

Saeed393

ما توی دهن تلگرام میزنیم xD

MR.CAMPER

بهترین جوکهایی که تاحالا شنیدم
۱.سایپا مطمئن
۲.اینترنت پرسرعت مخابرات
۳.پیام رسان داخلی با ۱۰۰ میلیون کاربر
ایران ۸۰ میلیون جمعیت داره
از این تعداد شاید ۳۵ میلیون گوشی هوشمند داشته باشن
بعد اینا چی زدن که میگن ۱۰۰ میلیون کاربر؟

HasanHoseinPoor

خب اکانت‌ فیک میسازند‌ با شماره مجازی داخلی ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)