حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ فناوری SoD یا صدا یکپارچه با نمایشگر را در CES 2019 معرفی خواهد کرد

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | CES 2019، سامسونگ

اولین بار شش ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم بلندگوی یکپارچه با نمایشگر یک گام به سوی گلکسی اس 10 کم حاشیه تر است و پس از آن یعنی دو ماه پیش سامسونگ فناوری های حسگر اثرانگشت، بلندگو، ویبره و سنسورهای یکپارچه با نمایشگر را در Samsung OLED Forums 2018 معرفی کرد. حالا به نظر می رسد نمایشگاه فناوری لاس وگاس یعنی CES 2019 نیز تریبون دیگری برای سامسونگ خواهد بود تا فناوری SoD یا صدا یکپارچه با نمایشگر را رونمایی کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فناوری نمایشگر سامسونگ

فناوری نمایشگر سامسونگ

همانطور که به احتمالا به یاد دارید به صورت خیلی خلاصه در اسلاید بالا مشاهده می کنید، ۴ فناوری یکپارچه شده با نمایشگر نشان داده شدند. این فناوری ها از قرار زیر است:

۱. حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر یا FoD

۲. سنسورهای یکپارچه با نمایشگر یا UPS

۳. ویبره یکپارچه با نمایشگر یا HoD

۴. بلندگو یکپارچه با نمایشگر یا SoD

انتطار می رود این فناوری ها از سال ۲۰۱۹ روی موبایل های سامسونگ قرار بگیرد و این یعنی احتمال استفاده در گلکسی اس ۱۰ نیز هست. برخی درباره UPS می گویند که منظور از سنسورها شاید سنسور دوربین هم باشد و امیدوار به تحقق شایعه دل انگیز دوربین زیر نمایشگر هستند اما به نظر ما منظور از این بخش همان سنسورهای تنظیم نور و تقریب (برای خاموش شدن نمایشگر در حین مکالمه) است.

فناوری صدا یکپارچه با نمایشگر سامسونگ یک موضوع جدید نیست چون پیش از این و حدودا دو سال پیش شاهد ارایه می میکس شیائومی با این فناوری بودیم. همچنین ویوو نکس اس (Vivo NEX S) و ویوو نکس ای (Vivo NEX A) این ویژگی را دارند اما چیزی که مورد سامسونگ را خاص می کند به طور مشخص نمایشگر دو لبه خمیده QHD+ و حتی شاید پر رزلوشن تر آن است که با این فناوری مجهز خواهد شد. این به صورت مشخص به سامسونگ اجازه می دهد که اگر فکری به حال دوربین سلفی بکند، حاشیه بالای نمایشگر کاملا به صفر برساند بدون اینکه نیاز به بریدگی نمایشگر داشته باشد!

نظر شما چیست؟ تا کنون گلس های گلکسی اس ۱۰ به ما جایگاه بلندگو مکالمه را نشان داده اند و شاید فناوری صدا یکپارچه با نمایشگر در نسخه محدودتری از گلکسی اس ۱۰ مثل گلکسی اس ۱۰ 5G استفاده شود.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

رویs10 5g قرار می گیره یا نوت۱۰

ronin

ایول چیز جالبیه

(خب خداروشکر اولین بار می از این فناوری روی گوشیش استفاده کرده و ترولا نمیتونن از فردا شروع به کپی کپی کنن)

علی شیخ زاده

این فناوری مشکل کم بودن صدا داره شاید سامسونگ بتونه بهتر کار کنه ولی در کل چیز جالبیه

CAPCOM

حتما تو یه مدل گلکسی اس ۱۰ استفاده میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)