حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو در حال توسعه زوم 10X اپتیکال هیبریدی برای دوربین موبایل های خود است

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اوپو، شایعات

همانطور که پیش از این گفتیم، چینی ها به شدت از فاز کپی و تقلید بیرون آمده اند و موتور خلاقیت و نوآوری آن ها همانند موتور کپی آن ها پرقدرت است و حرکت پرشنابی را حرکت آن ها داده است. پس از آن که یک ماه پیش در ترنجی خوانده بودیم هوآوی دوربین چهارگانه ، موبایل منعطف و ۱۰X زوم اپتیکال را در سال ۲۰۱۹ ارایه خواهد کرد حالا یک خبر دیگر برای زوم 10X اپتیکال در موبایل می شنویم. گفته می شود که اوپو در حال توسعه زوم 10X اپتیکال هیبریدی برای دوربین موبایل های خود است و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

زوم 10X اپتیکال

زوم 10X اپتیکال

هشت ماه پیش بود که شرکت کمتر شناخته شده بلک ویوو از زوم ۵ برابر اپتیکال خود رونمایی کرد. پیش از این ها ایسوس روی زن‌فون زوم این ۳ برابر زوم اپتیکال پیوسته را ارایه کرده بود. برترین این سیستم نسبت به لنز اختصاصی تله برای بزرگنمایی این است که زوم اپتیکال به صورت پیوسته است و شما در هر مقیاسی که دوست داشته باشید بزرگنمایی اپتیکال دارید اما روش فعلی فقط در ۲ یا ۳ برابر بزرگنمایی لنز تله نسبت به لنز معمولی، بزرگنمایی اپتیکال دارید.

حالا گفته می شود اوپو زوم 10X اپتیکال را توسعه می دهد و عرضه آن خیلی نزدیک است. ماژول طراحی شده اوپو به صورت کامل ۷.۸ میلی متر ضخامت دارد و بخش لنز آن ۵.۷ میلی متر خواهد بود. به صورت کلی نسبت به نسل قبلی ۱۰٪ از ضخامت کم شده، لرزشگیر بزرگنمایی تا برابر ۲ برابر پایدارتر شده و عملکرد ضد تکان خوردن تا ۴۰٪ پیشرفت نشان می دهد.

هیچ بعید نیست که پرچمدار بعدی اوپو یعنی احتمالا اوپو F19 زوم 10X اپتیکال هیبریدی را (درباره نام هیچ ایده ای ندارم!) استفاده کند. نظر شما چیست؟ پیشرفت بزرگ بعدی در دوربین موبایل، بزرگنمایی خواهد بود؟ پیش از این شرکت هایی مثل سامسونگ روی موبایل با لنزهای بزرگ تلاش خود را کردند اما بنابه دلایلی که قطعا یکی از آن ها عدم استقبال کاربر بوده، دیگر مدل های بعدی را توسعه ندادند.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

اقای عطایی
انگار نامگذاری سری اکسپریا در سال ۲۰۱۹ تغییر خواهد کرد
سایت ژاپنی نام N1 , T1, V1 ,A1 با مشخصات لو داده

https://sumahoinfo.com/post-28224

نیما عرفانی

قبلا در پست مربوط به امتیاز دوربین پیکسل 3 گفته بودم که اصلی ترین ضعف دوربین های موبایل نویز و کیفیت پایین در شرایط نوری ضعیف و همچنین داشتن زوم اپتیکال بدون افت کیفیت با درصد بالا هستش که شرکت ها باید بیشتر روی این 2 زمینه کار کنن . اما در خصوص نام گوشی بعدی اوپو با داشتن چنین قابلیتی ، شاید اوپو فایند ایکس 2 یا R18 , R19 باشه چون این سری از محصولات اوپو بیشتر دوربین محور هستند. اگر شرکت ها بتونن این دو ضعفی که اشاره کردم کاملا برطرف کنن دیگه با قاطعیت میشه گفت دوربین های موبایل میتونن از دوربین های کامپکت پیشی بگیرن ولی هنوز با دوربین های DSLR فاصله زیاده.

CAPCOM

بنظره منم فاکتور مهمیه بزرگنمای با بدون افت کیفیت حذف نویز در شرایط نوریه کم
بنظره اگه روی این المانهای دوربین تمرکز میکردند تاالان حتما موفق میشدند
اما شرکتها الان بیشتر رقابتشون سر کم حاشیه کردن نمایشگر و محدود کردن دوربین سلفیه و هچنین افزایش تعداد دوربین و بزودی ورود کردن مودم 5g

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)