حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل، سامسونگ را در فروش گوشی های 5G کنار زد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون

گوشی‌هایی که از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند، محبوبیت زیادی در بازارهای جهانی پیدا کرده‌اند. به گزارش یک منبع کره‌ای، اپل سامسونگ را در میزان فروش گوشی های 5G کنار زده است.

فروش گوشی های 5G در سطح جهانی

گوشی‌ های 5G، از بازیگران اصلی صنعت موبایل هستند. وجود 5G در کشورهای بهره‌مند از این فناوری، سبب می‌شود تا کاربران به فکر تعویض گوشی‌های خود باشند. در جدول فروش جهانی تمام گوشی‌ها، اپل در تعقیب سامسونگ است. اما ببینیم در فروش گوشی‌ های 5G چه برندی حرف اول را می‌زند؟

 

جدول فروش موبایل در فصل اول ٢٠٢١: سامسونگ در صدر

 

به نقل از Gizmochina و به نقل از Korean Times، سامسونگ دیگر برند اول فروش گوشی های 5G نیست. این برند به رتبه چهارم این بخش سقوط کرده است که بسیار عجیب است! اما Canalys می‌گوید که سامسونگ همچنان برند اول این بازار است. به هر حال، می‌خواهیم نگاهی به آمار Korean Times داشته باشیم.

آمار Korean Times از فروش گوشی های 5G در جهان

دلیل اصلی فروش بالای اپل در بخش گوشی‌های 5G، این است که سری گوشی‌های آیفون ١٢ تماماً به این فناوری مجهز بودند. بنابراین، سهم فروش بسیار بالای آیفون‌های پرچمدار امسال این برند در بخش 5G نیز محاسبه می‌شود.

در این گزارش، فروش ۴٠.۴ میلیون نسخه‌ای از گوشی‌های 5G اپل ثبت شده است. این میزان برای فصل اول سال جاری میلادی است. سهم اپل از بازار گوشی‌های 5G در جهان، معادل ٣٠.٢ درصد است که رقم خیره‌کننده‌ای است.

در رتبه دوم، اوپو با فروش ٢١.۵ میلیون نسخه‌ای ایستاده است. سهم اوپو از فروش گوشی‌های 5G، ١۶.١ درصد است.

رتبه سوم نیز متعلق به ویوو است. ویوو با رشد ۶۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به چنین رتبه‌ای دست پیدا کرده است. ویوو در تمامی آمارها، رشد قابل توجهی داشته و اکنون، برند اول بازار چین است. این برند فروش ١٩.۴ میلیون واحدی را تجربه کرده است.

 

جدول فروش موبایل چین در فصل اول ٢٠٢١: ویوو در صدر و هوآوی سوم!

 

اما سامسونگ شاهد سقوط سهمگینی بوده است. این برند در فصل اول سال ٢٠٢٠، با سهم ٣۴.۶ درصدی در صدر جدول بوده است. حال پس از گذشت یک سال، این سهم به ١٢.٧ درصد کاهش یافته است. سامسونگ در فصل اول ٢٠٢١، حدود ١٧ میلیون گوشی 5G را فروخته است.

در رتبه پنجم نیز شیائومی با فروش ١۶.۶ میلیونی و با اختلاف کمی وجود دارد. شیائومی نسبت به سال گذشته، افزایش سهم ۵۶۴ درصدی را تجربه کرده که فوق العاده است.

مانند دیگر آمارها، هوآوی باز هم در حال حذف شدن از صحنه روزگار است! در این آمار، اثری از هوآوی دیده نمی‌شود و گویا تحریم‌های آمریکا، از همه جهات به این برند ضربه زده‌اند.

فروش گوشی های 5G

نظرتان در مورد این لیست فروش چیست؟ آیا استراتژی اپل برای دست یافتن به چنین مقامی مناسب بوده است؟ به نظرتان چرا سامسونگ به چنین رتبه‌ای سقوط کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

طبیعی بود سری ۱۲ ادلین گوشی های فایو جی اپل بودن که حسابی ازشون استقبال هم شوپد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️