حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زوم 5 برابر اپتیکال توسط BlackView معرفی خواهد شد

سال 2018 را قطعا می توان سال دوربین و چینی ها نامید! حتی شرکت های گمنام چینی نیز سعی می کنند با ارایه یک نوآوری ویژه، نام خود را سر زبان ها بیاندازند و شناخته شده شوند. امروز برند بلک ویوو (BlackView) که البته به صورت فنی یک شرکت هنگ کنگی است، تیزر قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال را منشتر کرده که می تواند جالب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این ویدیو را ببینم و درباره فناوری آن صحبت کنیم.

به تصویر بالا و تصویر اصلی مطلب توجه کنید، گرفتید چه اتفاقی می افتد؟ با دو منشور سیستمی که باید به صورت طولی باشد، به عرضی تبدیل کرده اند تا در عرض دستگاه کشیده شود به جای آن که به آن عمق بدهد. مشابه این قابلیت در ایسوس ذنفون زوم نیز با توانایی زوم بیش از 3 برابر اپتیکال ارایه شده بود.

موبایل ها به دلیل فرم فکتوری که دارند ابعاد کوچک و وزن محدودی می توانند داشته باشند. به همین دلیل نمی توان اپتیک فوق العاده دوربین های حرفه ای را روی آن ها استفاده کرد. یکی از بهترین نمونه های تلاش برای اضافه کردن توانایی بزرگنمایی دو برابر و عکاسی پرتره را می توان دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس دانست که تبدیل به یک استاندارد برای مکانیسم دوربین دوگانه شده است. متاسفانه راهکار اپل نیز فقط 2 برابر زوم اپتیکال دارد و در بهترین حالت می توانید هوآوی پی 20 پرو بخرید که زوم 3 برابر اپتیکال به شما می دهد. برای فراتر رفتن از این مرزها شاید اسم شرکت های بزرگ و پیشرو مثل سامسونگ، سونی یا اچ تی سی یه ذهنتان خطور کند اما حقیقت این است که یک برند تقریبا گمنام چینی (هنگ کنگی) به صورت رسمی از قابلیت زوم 5 برابر اپتیکال آن هم فقط با یک دوربین رونمایی کرده است.

اجازه بدهید ویدیو معرفی کوتاه زوم 5 برابر اپتیکال توسط BlackView را ببینیم:

 

همانطور که دیدید در این سیستم تنها با یک دوربین می توانید تا 5 برابر زوم اپتیکال داشته باشید. از آن جا که شرکتی با نام و نشان رده پایین همیشه سعی می کند خود را با مقایسه بزرگان، بزرگ نشان دهد این شرکت نیز خروجی کار خود را با آیفون 7 پلاس منتشر کرده است. البته که این مقایسه باید بین این فناوری سال 2018 با حداقل جدیدترین آیفون سال 2017 صورت می پذیرفت نه آیفون سال 2016 اما باز هم می پذیریم! به تصاویر زیر دقت کنید:
همانطور که می بینید خروجی قابل توجه است. گفته می شود سیستم پردازش تصویر این شرکت همانند دوربین پیکسل 2 می تواند پس از ثبت تصویر افکت بوکه را اعمال کند. این دوربین قرار است در یک دستگاه مقاوم ماه آینده میلادی رونمایی شود. دستگاه مقاوم، خود به معنی دستگای ضخیم است و باید انتظار این ضخامت را داشته باشید.
نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید شرکت بلک ویوو می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند؟
اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faraz

آقای عطایی عزیز واقعا خسته نباشید خیلی زحمت میکشید بقیه دوستان کجا هستن چرا کسی شما رو کمک نمیکنه سوال شده برام ؟؟ دمت گرم یک نفری اندازه چند نفر کار میکنید ایولا دارید

ایده جالبی بود اما چرا خروجیش چندان متفاوت نبود. فقط یه کوچولو واضح شده. انتظار داشتم بتونم خیلی واضح پلاک ها رو بخونم، اما همچنان ناخوانا هستن. به نظرم به اندازه یک ۵X روی کامپکت ها و DSLR ها تصویر رو واضح نشون نداده.

دکتر رسول آریان

موافقم.

BeFair

خوبه ها خدایی همیشه باید از نوآوری تقدیر کرد
هر چند این نوآوری رو باید از ایسوس تقدیر کرد توی موبایل 🙂

Peiman

باتوجه به اینکه اول راه و نیاز به کار داره نمیشه خیلی ازش انتظار داشت اما درکل ایده جالبی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)