حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۶۷۵ در قلب موبایل ۴۸ مگاپیکسلی شیائومی خواهد تپید

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | شیائومی

سه روز پیش بود که در ترنجی خواندیم دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای پرچمدار بعدی شیائومی خواهد بود اما حالا به نظر می رسد که قرار نیست این دستگاه از شیائومی اصلا پرچمدار باشد! خبر می رسد که اسنپدراگون ۶۷۵ در قلب موبایل ۴۸ مگاپیکسلی شیائومی خواهد تپید و این خود خیلی جذاب است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حدودا یک ماه و نیم پیش بود که چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ (Sanpdragon 675) با معماری ۱۱ نانومتری رسما معرفی شد و پشیرفت در بازی، دوربین و هوش مصنوعی برای میان رده ها را به ارمغان می آورد. حالا این شایعه به ما می گوید که دوربین ۴۸ مگاپیکسلی شیائومی با حسگر تصویر سونی IMX586 ارایه شود و چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ در قلب آن بتپد که می تواند دید جالبی به ما بدهد.

در حقیقت شیائومی می خواهد بازار میان رده ها را با یک دوربین فوق رزلوشن بالا در دست بگیرد. همچنین چیپست جدید ۱۱ نانومتری کوالکام که در زمینه عکاسی پیشرفت های خوبی داشته است. در ترنجی خواندیم که در زمینه دوربین این روزها ترند دوربین های سه گانه روی میان رده ها زیاد شده است احتمالا در آینده بیشتر هم خواهد شد. پردازنده جدید تصویر چیپست اسنپدراگون ۶۷۵ از نوع Spectra 250L است که حالا می‌تواند بین دوربین های تله، فوق عریض و عادی، برای زوم برابر اپتیکال ۵X جا به جا شود.

شیائومی

شیائومی

همچنین رزولوشن حداکثر برای استفاده از یک دوربین به ۴۸ مگاپیکسل افزایش داده شده است. همچنین توانایی عکاسی پرتره همراه با اچ دی آر (HDR) نیز در این چیپست فراهم شده است. در زمینه فیلم برداری توانایی ثبت فیلم های فوق آهسته ۴۸۰ فریم بر ثانیه ای با رزولوشن HD به صورت بی نهایت نیز ممکن شده است. حداکثر رزولوشن ممکن برای فیلمبرداری با این چیپست ۴k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. همچنین پیشرفت هایی در زمینه ی فوکوس دنبال کننده، کاهش نویز، اعمال فیلترها و لرزش گیر بهتر وجود دارد.

این را بگذارید کنار این صبحت مدیر عامل شیائومی در مراسم معرفی اسنپدراگون ۶۷۵ که اولین موبایل با این چیپست ساخت این شرکت خواهد بود و بوم، تمام است! این شایعه خیلی بیراه نیست. نظر شما چیست؟ میان رده های پُردوربین همین حالا در بازار جولان می دهند و سامسونگ آغازگر این بخش بود. گلکسی A7 2018 با دوربین سه گانه و گلکسی A9 2018 با دوربین چهارگانه که هر دو هم دوربین های متوسطی را ارایه کرده بودند آغازگر این موج هستند و هوآوی نوا ۴ و گلکسی A8s نیز میان رده های با دوربین سه گانه دیگر هستند که تا پایان آذرماه رسما معرفی خواهند شد.

نظر شما چیست؟ میان رده ها با چه چیزی جذاب تر می شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

میانرده بااین چییپستهای قدرتمند و طراحی و دوربین خوب و مخصوصا قیمت پایین جای پرچمدارارو میگیرن بیشتر فروش برای این گوشیهاست مخصوصا تو ایران که نمیشه پرچمدار خرید

Shiral

احتمالا در صورت ورود نمایندگی رسمی این شرکت به ایران که البته الانم بدون نمایندگی فروش بسیار بالایی داشته این برند بازار میان رده های ایران را در دست بگیره.این برند بی سر وصدا داره پیشرفت وحشتناکی میکنه و حتی اگر نپذیریم بزودی ممکنه جای هواوی را در ایران با توجه به قیمتهای بسیار رقابتی اون بگیره و بزودی در کشورهای با قدرت پایین خرید مثل ایران پرفروش ترین برند خواهد بود

Amin

سلام آقای عطایی؛
وقت بخیر؛
نظر یه مهندس الکترونیک رو خوندم که گفت برای بهتر بودن وضعیت باتری، هر ماه یه بار باتری رو بذارید تا ته خالی بشه و دوباره تا آخر شارژ کنید.
این نظر درسته؟
این کار رو نکنیم چه مشکلی پیش میاد؟
به هر حال تجربه‌ی شما خیلی بیشتر از ماست. ممنون می‌شم پاسخ بدید

Amin

ممنون.

ولی اینکار که به اصطلاح هم می‌گن کالیبره، نکنیم چی می‌شه آقای عطایی بزرگوار؟

Amin

متشکرم بابت راهنمایی‌تون

ronin

من چند جا که خوندم میگفت چون بیشترین فشار به باتری موقع شارژ ۲۰ درصد اول و اخره
واسه همین بهترین درصد نگه داشتن شارژ بین ۲۰ تا ۸۰ درصده
ولی چیزی که به شما گفتن عجیبه

REZA

فکر میکنم این کالیبره کردن رو نسلای قبلیه باتری هابود.دقیق نمیدونم ولی بنظرم برا عمر بیشتر خنک نگه داشتن باتری خیلی مهمه و استفاده سنگین مثل بازی هم طول عمرشو کم میکنه

ronin

چه میانرده خفنی بشه
همین الانم می تو میانرده رقیب نداره
سرعت پیشرفت می واقعا عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)