حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موبایل منعطف ال جی با طراحی متفاوت در حق اختراع این شرکت دیده شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | ال‌جی

بر اساس اطلاعاتی که از ایوان بلاس منتشر شده، موبایل منعطف ال جی در نمایشگاه CES 2019 رسما رونمایی خواهد شد. همچنین چهار روز پیش بود که در ترنجی خواندیم نام های ال جی فلکس ، ال جی Foldi و ال جی دوپلکس احتمالا برای موبایل منعطف ال جی ثبت شده است. امروز اما موبایل منعطف ال جی با طراحی متفاوت در حق اختراع این شرکت دیده شده که می تواند نگاه جذابی باشد و در کاهش ضخامت دستگاه کمک ویژه ای کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

بهار بود که حق اختراع موبایل منعطف ال جی با دو جک 3.5 میلی متری هدفون، دو باتری و دو نمایشگر منتشر شد و به نظر طرح جذابی می رسید. امروز اما یک طرح کاملا جذاب تر در حق اختراع ال جی برای موبایل منعطفش دیده می شود. عکس‌های منتشر شده از پتنت جدید ال جی ، از طرحی کاملا متفاوت برای گوشی های انعطاف پذیر خبر دارند. ظاهرا ال جی می‌خواهد از اتصال مغناطیسی برای تا کردن صفحه استفاده کند.

موبایل منعطف ال جی

موبایل منعطف ال جی

سه هفته پیش بود که اولین موبایل منعطف دنیا با نام FlexPai توسط Rouyu Technology با اسنپدراگون ۸۱۵۰ و قیمت ۱۳۰۰ دلار رسما معرفی شد اما خیلی دل نشین نبود به همین جهت، شرکت‌های مختلف در حال بررسی و آزمایش طراحی‌های مختلف هستند. این موضوع در مورد پتنت جدید ال جینیز صدق می‌کند زیرا ما مطمئن نیستیم که روزی چنین طرحی واقعا به کار گرفته می‌شود یا نه.

مطابق با تصاویر منتشر شده، در این طرح صفحه نمایش گوشی از وسط تا شده و با یک ضربه مغناطیسی به پشت دستگاه متصل می‌شود. در این حالت کاربران می‌توانند از بخش جلویی استفاده کنند و قسمتی از نمایشگری که در بخش پشتی قرار خواهد گرفت، خاموش می‌شود. با جدا کردن نمایشگر از قاب پشتی گوشی نیز می‌توان از یک صفحه نمایش بزرگ همچون یک تبلت استفاده کرد.

به نظر ما طرح ال جی بهتر از سامسونگ است

همانطور که گفتیم این طراحی در کاهش ضخامت کلی موبایل تاشو کمک شایانی می کند. جالب اینکه یک نما از بقل نیز در بخش خم شده نمایشگر وجود دارد. در حقیقت تفاوت موبایل خمیده ال جی در این طرح با طرحی که بر اساس نمایشگر Infinity Flex سامسونگ دیده ایم اینجاست که در طرح ال جی نمایشگر به بیرون تا می شود (مثل FlexPai) اما طرح سامسونگ به داخل جمع می شود نیاز به نمایشگر دوم برای استفاده در حالت موبایل دارد. به نظر ما طرح ال جی بهتر است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فرم فکتور صحیح موبایل منعطف چه باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

طراحی ال حی بهتره موافقم چون زخامت رو به شدت کم میکنه در مقایسه با طرح سامی

نیما عرفانی

در پست مربوط به اکسپریا XZ4 گفته بودم که نوآورترین برند اندرویدی الجیه و این حرفمو طبق امکاناتی که الجی در محصولات سری جی و فلکس و سری وی از چند سال پیش تا به الان به کار برده گفتم .
این طرح منعطف هم مهر تأییدی شد برای حرفام.

Soheil Rezayi

الجی رسما تایید کرده که میخواد موبایل منعطفش رو با تمرکز با فناوری های زیاد ارائه کنه

Pouya

به نظرم کلا طراحی بهتری از مدل سام خواهد داشت

علی شیخ زاده

وقتی نمایشگر باز میشه بدلیل نازک بودن چطور میتونه روی یه سطح قرار بگیره بدون تکون خوردن

نیما عرفانی

اگر بخوایم اینم ربطش بدیم به فیزیک? میشه اینجوری تحلیل کرد که در حالت نمایشگر باز ، قسمتی از صفحه نمایش که پشتش به گوشی متصل هست و قابل باز شدن نیست به دلیل وزن خوده گوشی، بیشتر وزن رو اون قسمت تشکیل میده
بنابراین این سمت صفحه نمایش که باز میشه وزن کمتری داره و در هنگام قرار گرفتن در سطح صاف دچار مشکل نمیشه و گوشی به اصلاح کج نمیشه و از یه سمت بلند نمیشه مگر اینکه نیروی بیشتری به صفحه نمایش وارد بشه.

BLACK

پتنت سامسونگ کاملا چرت بود، اون گوشی باید خیلی نازک باشه تا عین یه گوشی معمولی بشه تو جیب گذاشتش، ولی این طرح خیلی عاقلانه تره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)