حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست مقاومت سرفیس پرو ۶ منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | تبلت، تست، تماشا کنید، مایکروسافت، مقاومت

شش روز قبل بود که در ترنجی تست مقاومت آیپد پرو ۲۰۱۸ را دیدیم و شبیه به یک تکه کیت کت از وسط به دو نیم تقسیم شد، البته کمی مقاومت تر از کیت کت! امروز می خواهیم تست مقاومت تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۶ را با هم ببینیم، با ترنجی همراه باشید.

یک ماه پیش بود که سرفیس پرو 6 رسما معرفی شد. این تبلت همواره یک تبلت مقاومت و قدرتمند به نظر می رسید. دلیل را هم شاید بتواند در طراحی جعبه ای طور بدون گوشه های گرد دانست، شبیه به یک تخته آلومینیوم خیلی مستحکم. آیپد پرو ۲۰۱۸ در مقابل هر چند بسیار زیباست اما ضخامت ۵.۹ میلی متری و ایرادهای طراحی کار دست آن داد. سرفیس پرو ۶ اما اینطور نیست.

هر چند که در تست مقاومت سرفیس پرو ۶ شاهد از وسط به دو نیم تقسیم شدنش نبودیم اما آنچنان هم عملکرد درخشانی نداشت. جالب اینکه وقتی سرفیس پرو ۶ باز شد می بینیم قطعات داخلی سرفیس پرو ۶ خیلی کامپیوتری تر است. در مقابل آیپد را می بینیم که گویی یک باتری بزرگ است! خب این را می توان در هوشمندی اپل دانست که با چنین سیستم به ظاهر ساده ای از بیرون می بینیم که بنچمارک چیپست اپل A12X روی آیپد پرو ۲۰۱۸ تا ۴۰٪ قوی تر از سرفیس بوک ۲ با چیپست Core i7 سری هشت است.

مقایسه مقاومت سرفیس پرو ۶ با آیپد پرو ۲۰۱۸

مقایسه مقاومت سرفیس پرو ۶ با آیپد پرو ۲۰۱۸

قسمت بالایی سرفیس پرو ۶ پلاستیکی است و دکمه ها نیز همینطور اما باقی بدنه به صورت آلومینیومی طراحی شده است. شیشه محافظ نمایشگر سرفیس پرو ۶ در قسمتی شکست که ما انتظارش را نداشتیم، در تست خش پذیری! به صورت کلی نمی توان گفت که مایکروسافت نسبت به اپل در تبلت خود خیلی درخشان تر عملکرده است. در حقیقت اگر پایه پشتی سرفیس پرو ۶ نمی بود شاید شاهد به دو نیم تقسیم شدنش می بودیم.

نظر شما درباره مقاومت سرفیس پرو ۶ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

آقا قسمتهای پلاستیکی این دستگاهها معمولا از پلی کربنات است که از ABS هم سخت تراست و ای کاش میشد روی چیپست A12x یه سیستم عامل دیگه لود کرد تا خیال ههمون راحت شه آخه چیپست اینتل سری ۸ کم قدر نیست

ahmad

طبق قانون فیزیک هر چقدر جسم بزرگ باشه مثل اهرم‌ میمونه و زودتر میشکنه تبلت هاپل هم با اون ضخامت به راحتی شکست بنظرم چیز مهمی نیس

نیما عرفانی

البته فکر کنم این موضوع به قانون فیزیک مرتبط باشه?
با چشم عادی و عقل سلیم هم کاملا مشخصه که هر جسم بزرگی از نظر طول شکننده تر هستش و مقاومت کمتری داره مگر اینکه ضخامت بیشتر باشه و مواد به کار رفته در ساختش با کیفیت تر. مانند لپ تاپ ها که با فشار خم نمیشن و مانند تبلت ها آسیب نمیبینن.
باتشکر

نیما عرفانی

ببخشید جمله ی اول رو اصلاح میکنم
فکر نکنم به قانون فیزیک مرتبط باشه

علی شیخ زاده

اتفاقا به قانون فیزیک هم مرتبطه?
تو جمله اول میگی مرتبط نیست اما در جمله دوم اونجا که میگی * با چشم عادی و عقل سلیم هم کاملا مشخصه که هر جسم بزرگی از نظر طول شکننده تر هستش *
داری از قانون فیزیک حرف میزنی

نیما عرفانی

میدونم چی میگی ولی دقت نکردی چی گفتم
میگم مسئله ی پیچیده ای نیست که رفتین سمت علم فیزیک ، یه اتفاق کاملا پیش پا افتادست
حتما نیاز نیست با رجوع کردن به علوم دیگه و اثبات علمی ثابت کنید که اگه ابعاد یه جسم بزرگتر باشه و در عین حال ضخامتش کمتر بشه در برابر ضربه و آسیب هایی که بر اثر تحت فشار قرار گرفتن رخ میده مستعد شکستن هستش .
معمولا برای موضوعات سخت و پیچیده که به اثبات علمی نیاز دارن مسئله رو تجزیه تحلیل میکنن دوست عزیز.
درک این موضوع اینقدر سخته که دارین بسطش میدین به فیزیک؟؟!
مثل این میمونه که شما بخوای از سربالایی پیاده بالا بری یا با دوچرخه بری ، بیان ازت سؤال کنن با کدوم روش راحت تره ؟
خب مشخصه که پیاده راحت تره چون فقط وزن خودتو داری میکشی بالا ولی با دوچرخه علاوه بر وزن خودت ،داری بخشی از انرژیت هم میذاری برای حرکت دادن و انتقال دوچرخه. بعدا بخوای همین داستان ساده رو بپیچونی و با تفسیر فیزیک به جواب برسی خب چه کاریه?
من فقط گفتم اجسامی که طولشون بزرگتر باشه و ضخامت کمتری داشته باشن در برابر فشار راحت تر آسیب میبینن جز زمانی که از مواد با کیفیت تری در ساختشون استفاده شده باشه.
و بازم قبول دارم که همین جمله(اجسامی که طولشون بزرگتر باشه و ضخامت کمتری داشته باشن در برابر فشار راحت تر آسیب میبینن ) هم خودش تعریفی از فیزیک هست اما منظور از حرفام اینه که وقتی درک و فهم یه موضوعه ساده مثل شکستن یه دیوایس نباید اینقدر موضوع پیچیده ای باشه که پای اثبات و فرمولای علمی بیاد وسط.

موفق باشی

HM-Royal

آیفون6 هم میگفتن در حالت عادی خم میشه که حرف مزخرفی بود نمونه اش آیفون 6Plus برادرم که از آیفون 6 هم نازکتره بعد حدود 4.5 سال عین روز اوله در حالت استفاده عادی نه گوشی ، نه تبلت ، نه بدنه دیسپلی لپتاپ نازک آلومینومی هیچوقت اینجوری خم نمیشه مگه اینکه خودت عمدا” با فشار اونو خم کنی یا روش بشینی

BeFair

انتظار کمتر از این هم نمیرفت

زحمت کشیده خم نشده، در مقابل آیپد مثل گاو می مونه سرفیس، می خواستین خم هم بشه؟!

تازه که خم هم شد و شیشه اش زیر تیغ شکست :))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)