حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر با گرفتن عکس سلفی به موبایل های پایین رده سامسونگ اضافه می شود

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

من نمی دانم دقیقا هزینه قرار دادن حسگر پایش نور محیطی یا Ambient light Sensor چقدر است اما سامسونگ ترجیح داده روی تعداد قابل توجهی از خانواده گلکسی جی (Galaxy J) آن را قرار نداده است، حتی دستگاه های به روزی مانند گلکسی جی ۸ (Galaxy J8) هم این قابلیت را ندارند. حالا با آپدیت اندروید برای گلکسی جی ۸ به نظر می رسد که قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر با گرفتن عکس سلفی به موبایل های پایین رده سامسونگ اضافه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

روشنایی خودکار نمایشگر با گرفتن عکس سلفی

روشنایی خودکار نمایشگر با گرفتن عکس سلفی

همانطور که در اسکرین شات بالا می بینید، گزینه تنظیم نور نمایشگر به صورت خودکار بر اساس نور محیط روی گلکسی جی ۸ (Galaxy J8) اضافه شده است. پس از فعال کردن آن اطلاعیه ای به شما نمایش داده می شود که این ویژگی چطور بدون حسگر سخت افزاری تشخیص نور محیط کار می کند.

سامسونگ در این روش که برای پایین رده های بدون حسگر تشخیص نور محیطی (Ambient light Sensor) به کار برده خواهد شد، پس از هر بار باز کردن قفل دستگاه یک تصویر با دوربین سلفی می گیرد و میزان روشنایی محیط را بر اساس را تخمین زده تا نور نمایشگر را بر اساس آن تنظیم کند. از نظر امنیتی سامسونگ عنوان می کند که این تصاویر هیچ کجا ذخیره نمی شوند و از آن بابت نگران نباشید.

اما فکر می کنید چرا قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر با گرفتن عکس سلفی در موبایل های پایین رده سامسونگ درد خاصی را درمان نمی کند؟ خب چون فقط وقتی قفل دستگاه را باز می کنید این عمل انجام می شود و دیگر پایشی صورت نمی گیرد تا باز کردن بعدی قفل نمایشگر! در این بین هر اتفاقی رخ بدهد شما باید دستی نور نمایشگر را تنظیم کنید.

هر چند من هیچ وقت تنظیم نور خودکار محیط را روی موبایل خودم فعال نمی کنم و ترجیحم بر تنظیم دستی است اما کاربران زیادی به آن متکی هستند. در حال حاضر فقط گلکسی جی ۸ (Galaxy J8) این ویژگی را با آپدیت دریافت کرده است و مشخص نیست به پایین رده های دیگر هم اضافه می شود یا نه.

نظر شما درباره قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر با گرفتن عکس سلفی در موبایل های پایین رده سامسونگ چیست؟ به صورت کلی شما از ویژگی تنظیم خودکار نور نمایشگر موبایل خود استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)