حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به زودی دیگر گوشی اندرویدی شما در اتاق تاریک شما را کور نخواهد کرد!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android

تقریبا تمام موبایل‌های هوشمند جدید موجود در بازار از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر براساس روشنایی محیط پشتیبانی می‌کنند. قابلیتی مفیدی که شما را از تنظیم دستی نور نمایشگر بی‌نیاز می‌کند. با این حال برخی موارد هست که چه بخواهید چه نخواهید نور نامناسبی ارائه می‌شود. مثلا وقتی در یک فضای تاریک می‌خواهید قفل دستگاه را باز کنید، در همان لحظه اول نمایشگر بیش از حد روشن است. خبر خوب این‌که به زودی دیگر گوشی اندرویدی شما در اتاق تاریک شما را کور نخواهد کرد!

قابلیت جدید اندروید ۱۳ برای تنظیم خودکار نور نمایشگر

در حال حاضر، در اکثر موبایل‌های اندرویدی تنظیم نور نمایشگر در لحظه روشن شدن مجدد نمایشگر به این صورت است که تنظیمات قبلی روشنایی اعمال می‌شود. مثلا اگر در یک محیط پرنور بوده باشید و حالا در یک فضای تاریک هستید، در ثانیه اول روشن کردن صفحه نمایش همان میزان روشنایی زیاد فضای بیرونی اعمال می‌شود. سپس نور محیط تشخیص داده شده و روشنایی تنظیم می‌شود.

همین یک ثانیه یا کمتر و بیشتر باعث یک تجربه ناخوشایند می‌شود. گوگل تلاش می‌کند تا این مشکل را برطرف کند.

آنطور که در کدمنبع Android 13 QPR2 رصد شده است، گوگل در حال توسعه روشی برای پایش میزان روشنایی محیط آن‌هم پیش از باز کرد قفل دستگاه است. در حقیقت وقتی نمایشگر گوشی هم خاموش است، بررسی میزان نور محیط انجام می‌شود. به این صورت وقتی شما در یک محیط خیلی تاریک هستید و می‌خواهید نمایشگر گوشی را روشن کنید، دیگر نور بیش از حد شما را اذیت نمی‌کند.

هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه زمانی به گوشی‌های اندرویدی برسد اما در حال حاضر در نسخه آزمایشی اندروید ۱۳ در حال تست است.

شما به این مشکل برخورده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)