حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال توقف تولید پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ وجود دارد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

با اعمال تحریم ۱۳ آبان به نظر می رسد که وضعیت برای بازار خودرو هم جالب نیست. در ترنجی خواندیم که حواله دارهای خودرهای رنو در ایران باید خودرو دیگری را برای تحویل انتخاب کنند و حالا خبر می رسد که احتمال توقف تولید پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شش سال پیش زمانی که دور اول تحریم‌ها آغاز شد، گروه خودروسازی فرانسوی PSA که آن روزها با جنرال‌موتورز آمریکا شراکت داشت در اثر فشار شریک آمریکایی خود، بازار ایران را ترک کرد. هرچند این خروج باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصولات ایران‌خودرو و سایپا شد اما عملا تنها تولید پژو ٢٠٦ و ٢٠٧ با مشکل روبه‌رو شد. در همان زمان رنو اعلام کرد بازار ایران را ترک نخواهد کرد و با وجود کاهش تولید، عرضه خودروهایی همچون تندر٩٠ ادامه یافت، هرچند عرضه بقیه مدل‌ها همانند ساندرو تا رفع تحریم‌ها به تعویق افتاد اما حال بعد از گذشت 6 سال، وضعیت بازار خودرو کاملا متحول شده است و این‌بار شاهد خروج هر دو خودروساز بزرگ فرانسوی از بازار ایران هستیم، در این نوبت خروج رنو از بازار ایران با اثرات منفی بیشتری نسبت به پژو همراه خواهد بود.

خروج گروه PSA باعث خواهد شد تولید خودروهایی همانند پژو٢٠٠٨ و ٣٠١ تا چندماه آینده، متوقف و تولید بقیه مدل‌های جدید نیز از دستور کار خارج شود

خروج گروه خودروسازی فرانسوی PSA از ایران به دلیل تحریم ۱۳ آبان باعث خواهد شد تولید خودروهایی همانند پژو٢٠٠٨ و ٣٠١ تا چندماه آینده، متوقف و تولید بقیه مدل‌های جدید نیز از دستور کار خارج شود. درنهایت همچنان تولید خودروهای قدیمی همانند پژو ٤٠٥، پارس و ٢٠٦ ادامه خواهد یافت. همچنین تولید سیتروئن سی‌ ٣، متوقف و شرکت سایپا- سیتروئن متحمل ضرر زیادی خواهد شد. اما در مقابل خروج رنو از بازار ایران تبعات منفی بسیار بیشتری خواهد داشت زیرا برخی خودروهای مهم که حجم زیادی از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند از چرخه تولید خارج خواهند شد.خودروهایی همانند تندر٩٠ و رنو ساندرو از این دست هستند.

در ادامه برنامه تولید خودروهایی همانند رنو سیمبل و رنو داستر نیز به سرانجام نخواهید رسید البته باید گفت اثر منفی تحریم ۱۳ آبان و خروج گروه خودروسازی فرانسوی PSA از ایران و قطع تولید خودروهای مردمی و پرفروش همانند تندر ٩٠ و ساندرو بسیار بیشتر از اثر توقف تولید پژو ٢٠٠٨ و پژو ۳۰۱، رنو سیمیل و رنو داستر خواهد بود. می‌توان گفت که این‌بار خروج رنو اثر بسیار منفی بر بازار خودرو ایران خواهد گذاشت؛ اتفاقی که شش‌سال پیش، پژو مسبب آن بود. درنهایت توقف فروش خودروهایی همانند ساندرو یا تندر٩٠ باعث خواهد شد عرضه خودروهای چینی سدان یا هاچ‌بک جمع‌وجور در بازه قیمتی ٥٠ تا ١٠٠میلیون‌ تومان مجدا رونق بگیرد.

بیشتر بخوانید: ۳ گزینه خرید خودرو تا قیمت ۵۰ میلیون تومان

بیشتر بخوانید: 10 خودرو دست دوم با کیفیت حدود 100 میلیون تومان

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده بازار خودرو پس از تحریم ۱۳ آبان به چه شکل خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir Hossein

اینکه تولیدشون متوقف میشه شکی نیست
خودروسازی های ایران هم هیچ برنامه ای برای مقابله با تحریم های جدید ندارن.قطعه که تماما وارد میشد حالا با تحریم اونم وارد نمیشه و فقط باید چشم به قطعات تولید داخل داشت و همچنین قطعات چینی
قیمت ها هم که بازم افزایش خواهد یافت درحالیکه بازار به اندازه کافی از افزایش قیمت اشباع شده
برندهای نو ظهور چینی رو هم در خیابان ها خواهیم دید
یعنی در کل بازگشت به گذشته

Shiral

بازار انحصاری تر…دوباره احتمالا بدلیل افزایش قیمت پراید شاهد تولید پیکان خواهیم بود به بهانه قشر کم درامد ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)