حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G آیفون های ۲۰۲۰ ساخت اینتل خواهد بود

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

در حالی که انتظار داریم سال ۲۰۱۹ شاهد خط و نشان کشیدن موبایل های 5G باشیم اوضاع برای آیفون های اپل همیشه متفاوت بوده است. این شرکت کوپرتینویی همیشه محصولات خود را با یک نسل عقب تر از نظر فناوری های مخابراتی ارایه می کند و دلیل آن این است که همیشه اپراتورها پوشش وسیع جدیدترین نسل را ندارند اما به هر حال شما بخوانید در جهت سود بیشتر!. امروز خبر می رسد که مودم 5G آیفون های ۲۰۲۰ ساخت اینتل خواهد بود و این به معنی ادامه رابطه تیره و تار اپل و کوالکام است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پیش از این در گمانه زنی شنیدیم که شاید آیفون 5G با قیمت 1300 در لیست آیفون های 2019 باشد. در حقیقت آن جا گمانه زنی می شد که اپل برای آیفون های 2019 دو تصمیم می تواند بگیرد. ابتدا اینکه آیفون 5G با قیمت 1300 در لیست آیفون های 2019 باشد! این یعنی یک نسخه ویژه و گران قیمت تر از آیفون سال ارایه شود که برای کاربران نیازمند به فناوری جدید، مفید است. راه دوم راه همیشگی اپل است! نادیده گرفتن فناوری جدید مخابراتی برای یک نسل و ارایه آن در سالی که پوشش شبکه 5G همه گیر تر شده باشد، یعنی شاید سال ۲۰۲۰!

حالا به نظر می رسد که حدس ارایه آیفون 5G در سال ۲۰۲۰ یک حدس کاملا کم خطا خواهد بود و مودم 5G اینتل مدل Intel 8161 در قلب این آیفون ها خواهد تپید. این مودم با فناوری ۱۰ نانومتری اینتل همراه خواهد شد تا با تراکم ترانسیتورهای بیشتر در همان مساحت بتواند سرعت بیشتری را ارایه کند.

مقداری نگرانی درباره مودم اینتل در شبکه مخابراتی Verizon و AT&T وجود دارد که سبب گرمای بیشتر و کاهش عمر باتری خواهد شد اما به نظر می رسد که اینتل از این بابت نگران نیست و فکر نمی کند که نیازی باشد اپل برای برنامه پشتیبان به کوالکام فکر کند. البته اینتل بیشتر نگران احتمال جایگزین شدن با مدیاتک (به عنوان نقشه پشتیبان) را دارد که این شرکت تایوانی بخواهد تامین مودم های 5G آیفون های آتی را در دست بگیرد!

بیشتر بخوانید: مودم 5G مدیاتک برای آیفون های جدید به جای اینتل؟

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آیفون 5G چه زمانی به بازار عرضه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

اپل کارش کشید پول از جیب مردمه هر سال 100دلار گرون تر میشه آیفون
تا چند سال دیگه به 2000دلار میرسه

siavash-t

سلام آقای ع.طایی. یه پیشنهاد برای سایت داشتم. ممکنه کاری کنید که جواب کاربرا به همدیگه مشخص باشه؟ مثلا اینطوری: احمد در پاسخ به علی شیخ زاده. الان میری تو کامنتها اصلا معلوم نمیشه کی داره با کی حرف می زنه!

BeFair

دیره ولی دقیقا به موقع خواهد بود، تمی دونم می دونین چی می گم یا نه

اپل وقتی استفاده می کنه که معنی داشته باشه نه که باهاش پوز بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)