حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار موبایل جهانی ۶٪ کاهش را تجربه کرد، کم شدن فاصله هوآوی و سامسونگ

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

عملکرد شرکت های مختلف در چارک های چارگانه سال، عملکرد کلی در سال و در نگاهی بلندمدت تر همیشه بررسی می شوند. موسسه های پایش بازار عموما آمار و ارقام مربوط به آن را استخراج می کنند. امروز Counterpoint می گوید که بازار موبایل جهانی ۶٪ کاهش را در چارک ۳ سال ۲۰۱۸ تجربه کرده است و اگر کمی به نمودار آن بیشتر توجه کنید، کم شدن فاصله هوآوی و سامسونگ برای شما می تواند جذاب تر باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

همانطور که در جدول و نمودار بالا می بینید، سامسونگ با افت قابل توجه در تعداد فروش و هوآوی با پیشرفت قوی در این فاکتور خود را به سامسونگ نزدیک کرده است. همچنین HMD که سازنده موبایل های جدید نوکیاست نیز رشد قابل توجهی داشته که بیشتری میزان رشد در بین این برندهاست. اپل کلاه خود را سفت چسبیده و با مقدار بسیار کم رشد، همچنان جایگاه سومی را به خود اختصاص داده است. این کمترین فاصله سامسونگ و هوآوی از نظر تعداد فروش موبایل های هوشمند است.

ار نظر سهم بازار اما افت و خیر ها کمتر است. سامسونگ با ۲٪ افت و هوآوی با ۳٪ رشد اختلاف ۱۱٪ در سال قبل را به ۶٪ کاهش داده اند. همچنین جالب است HMD با افزایش فروش و ال جی با کاهش فروش همچنان ۱٪ از سهم بازار را دارند. در این بین رشد تکنو قابل توجه است که حتی فروشی بیشتر از HTC و سونی داشته است. به صورت کلی بازار با ۳٪ افت از نگاه Counterpoint و ۶٪ افت از نگاه IDC رو به رو است.

بد نیست در این بین نگاهی هم به بازار چین داشته باشیم. هوآوی در بازار چین بسیار قدرتمند عمل کرده و بیشترین رشد را دارد. شیائومی در بازار کشور خود افت زیادی را شاهد بوده اما در بازار جهانی رشدی بیشتر از هوآوی داشته است. این نشان از تمرکز شیائومی برای بازار جهانی دارد. اوپو و ویوو نیز سهم جهانی خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده اند.

نظر شما چیست؟ به نظر ICD شش چارک افت ممتد بازار موبایل در سال ۲۰۱۹ متوقف و بازار دوباره صعودی می شود.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alif16

همین نوکیا یا hmdدر سالهای نزدیک از همشون جلو میزنه

علی شیخ زاده

همینجور پیش بره یکی دو سال آینده هواوی رتبه اول رو بدست میاره بدون ورود به بازار امریکا?
نکته دیگه اینکه توی اروپا پیش فروش میت ۲۰ پرو با اینکه قیمت بسیار بالایی داره ۴۰ درصد بیشتر از پی ۲۰ پرو بوده.

Pouya

هواوی خیلی خوب داره جلو میره اینده ی خیلی روشنی داره بعید نیست جایگاه سامسونگو بگیره در اینده

ali

واقعا صدر جدول حق هواوی هست من ۱سال p10plusداشتم عالی بود خریت کردم،فروختم s9خریدم تو ۴ماه افت سرعت کاملا قابل مشاهده هست .

Amin

چقدر بهت پول دادن این چیزشر رو اینجا بگی؟

کهکشان

شرط میبندم تاحالا اس ۹ از نزدیک ندیده ! خخخخ

ali

چرت نگو بیا پی ویم از هر جاش خواستی عکس بدم .
@ememanager

Milad7

جوك سال!!!
قطعا هر برندي بعد يه مدت استفاده افت كارايي پيدا ميكنه ولي يه چيزي بگو با عقل جور در بياد نه ٤ ماه!!!
در ضمن قطعا افت كارايي هواوي تو بلند مدت از سامسونگ بيشتره

Pouya

عزیز من خودم اس ۹ دارم چرا خالی میبندی?

Farzad1997

خخخخخ با حال بود خندیدیم??

Jahandar

عملکرد هوآوی با توجه به کارشکنی های آمریکا و جلوگیری از عرضۀ محصولات هوآوی توسط اپراتورهای آمریکایی عالی بوده. چند سال پیش در سایت همسایه گفته بودم سامسونگ با توجه به نوع سیاستش در تولید سالانه دهها نوع گوشی (از ارزون تا رده بالای گرون!) و پشتیبانی نرم افزاری ضعیف ، توسط یک برند چینی به زیر کشیده خواهد شد و مدت زیادی تا عملی شدن این پیش بینی باقی نمونده.
اگر سامسونگ سیاستشو عوض میکرد و مثل اپل چند مدل highend تولید میکرد و با عرضۀ مدل جدید ، مدل قبلی رو ارزون میکرد تا مدلهای قدیمی ترش که در عین حال قوی هم هستند نقش موبایلهای بنسبت ارزان رو براش بازی کنند و پشتیبانی نرم افزاریشو طولانی تر و سریعتر میکرد، میتونست امیدوار باشه در سالهای آینده مثل اپل در بین پنح شرکت برتر باقی بمونه. اما با این سیاست فعلیش ، در آینده علاوه بر هوآوی، الباقی چینیها هم جاشو در بالای لیست پر خواهند کرد.

ali.k77

سیاست های چین جواب داده و در حدود پنج سال در بازار های مختلف شاهد رشد بسیار زیاد چندین برند چینی هستیم! به نظرم سامسونگ به موقع استراتژی درستی رو برای از دست ندادن بازار خودش اتخاذ کرد اما بزرگانی مثل سونی و اچ تی سی به نظر میاد اصلا درک درستی از بازار ندارند. عملکرد هواوی عالی بوده البته در کنار نبودن در بازار ایالات متحده نباید فراموش کرد که بازار بزرگ چین با سیاست های دولت چین برای هواوی سکوی پرتاب هست.

علی شیخ زاده

بله استراتژی ارتقا میانرده ها با امکانات دهن پر کن و قیمت مناسب عالیه و میتونه سهم سامسونگ رو حفظ کنه اما امروز بررسی ای۷ ۲۰۱۸ فون ارنا اومده و نشان از کیفیت پایین تر از انتظار این محصول داره و این یعنی سامسونگ برای پایین نگهداشتن قیمت از کیفیت نسبت به نسخه های قبلی زده.
با این وضعیت احتمال موفقیت در مقابل چینیا خیلی کمه

dele_tanha

من چند وقت پیش گفتم چین داره غول اقتصاد میشه و امریکا رو داره له میکنه بعضی دوستان مسخره کردن مطمین باشین چین تا چنسال دیگه تو دنیا اول میشه از هر لحاظ

Peiman

من فکر میکردم ال‌جی هم مثل سونی تو ده تا اپل دیگه نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)