حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش بی سابقه فروش در بازار جهانی موبایل، چارک چهارم سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

موسسه پایش بازار IDC افت فروش بی‌سابقه‌ای را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند و برای سه ماهه چهارم سال 2022 گزارش کرد. این بازار با کاهش 18.3 درصدی به فروش 300.3 میلیون دستگاه رسید. هر پنج برند اصلی در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2021 با کاهش دو رقمی مواجه شدند و رقم کل نشان دهنده بزرگترین کاهش سه ماهانه است. کاهش بی سابقه فروش در بازار جهانی موبایل برای چارک چهارم سال ۲۰۲۲ می‌توانید دلایل مختلفی از جمله تورم جهانی داشته باشد.

کاهش بی سابقه فروش در بازار جهانی موبایل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲

افت بزرگ فروش موبایل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به افت سالانه 11.3 درصدی نسبت به ارقام سال 2021 منجر شد. در مجموع 1.21 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در سال 2022 فروخته شده که در مقایسه فروش 1.36 میلیارد دستگاه در سال 2021 یک افت قابل توجه است.

اپل در سه ماهه چهارم سال 2022 با فروش 72.3 میلیون دستگاه و سهم 24.1 درصدی از بازار، رتبه اول را به خود اختصاص داد. سامسونگ با فروش 58.2 میلیون گوشی و سهم 19.4 درصدی از بازار در رتبه دوم قرار گرفت.

شیائومی با 33.2 میلیون فروش و سهم 11 درصدی از بازار در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. البته این شرکت بیشترین افت فروش را نسبت به سه ماهه چهارم 2021 دارد. افت 26.3 شیائومی ضربه بزرگی به این برند سخت‌کوش چینی است. اوپو با فروش 25.3 میلیون دستگاه و ویوو با فروش 22.9 میلیون دستگاه در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

آمار فروش بازار موبایل جهانی در کل سال ۲۰۲۲

با بررسی آمار مربوط به کل سال 2022 می‌بینیم که سامسونگ با 260.9 میلیون دستگاه و 21.6 درصد سهم بازار پیشرو است. اپل با 226.4 میلیون دستگاه و 18.8 درصد از بازار دوم شد در حالی که شیائومی با 153.1 میلیون دستگاه و سهم 12.7 درصدی از کل بازار سوم می‌شود.

اوپو با فروش 103.3 میلیون دستگاه و ویوو با فروش 99 میلیون دستگاه رتبه‌های چهارم و پنجم را دارند. جالب است که شیائومی، اوپو و ویوو هر سه با افت 22.7 درصدی سالانه روبه‌رو هستند!

تحلیلگران IDC در مورد کاهش فروش بازار عنوان دلایلی مانند کاهش بودجه در نظر گرفته شده برای این بخش توسط مصرف‌کننده و افزایش سطح تورم را ذکر می‌کنند. همچنین کاربران دستگاه‌های خود را برای مدت طولانی‌تری نگهداری می‌کنند که حالا این بازه به 40 ماه یا 3.3 سال رسیده است.

موسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که فروشندگان سعی می‌کنند در سبد دستگاه‌های خود تجدید نظر کنند در حالی که کانال‌های خرده‌فروشی باید در تخصیص موجودی موجود خود بهتر کار کنند.

نظر شما درباره این عملکرد برندهای مختلف در بازار موبایل سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)