حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو زد ۵ پرو (Lenovo Z5 Pro) با اسنپدراگون ۷۱۰ و طراحی کشویی رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، لنوو

یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم لنوو زد ۵ پرو با طراحی شبیه به اوپو فایند ایکس ۹ مهرماه رسما معرفی می شود و حالا امروز ۹ مهرماه است و لنوو زد ۵ پرو (Lenovo Z5 Pro) با اسنپدراگون ۷۱۰ و طراحی کشویی رسما معرفی شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با آن بیشتر آشنا شویم.

به یاد دارید که یک ماه پیش به صورت رسمی اعلام شد که دوربین چهارگانه به موبایل های لنوو خواهد رسید؟ حالا باید بگویم رسیده است اما دو دوربین دوگانه که یکی روی قاب پشتی و دیگری روی قاب جلویی قرار دارد و این یک تیزر فریب کارانه دیگر از لنوو است که بیشتر به اعتبار خودش ضربه خواهد زد.

لنوو زد ۵ پرو

لنوو زد ۵ پرو

حداقل خوب اینکه مکانیسم کشویی لنوو زد ۵ پرو (Lenovo Z5 Pro) غیر واقعی نبود و همانند آنر مجیک ۲ (Honor Magic 2) و شیائومی می میکس ۳ (Mi Mix 3) که با مکانیسم کشویی شبیه به اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) ارایه شدند، با طراحی کشویی ارایه شده است.

لنوو زد ۵ پرو (Lenovo Z5 Pro) با آلومینویم سری ۷۰۰۰ طراحی شده است و مکانیسم کشویی آن همانند شیائومی می میکس ۳ تا ۳۰۰ هزاربار بدون مشکل می تواند باز و بسته شود. با توجه به اینکه فقط برای عکاسی سلفی باید این زد ۵ پرو را به صورت دستی باز کنید، فکر نمی کنم مشکلی از این بابت وجود داشته باشد اما به هر حال مکانسیم مکانیکی خود نگران کننده است.

نمایشگر لنوو زد ۵ پرو (Lenovo Z5 Pro) یک پنل امولد ۶.۳۹ اینچی است که ادعای نسبت نمایشگر به بدنه ۹۵.۰۶٪ را دارد. این پنل استاندار HDR10 و بازتولید رنگ های DCI-P3 را دارد. روشنایی پنل هم تا ۶۰۰ نیت خواهد رسید. حاشیه لبه بالا و لبه های کناری برابر ۲.۰۷ میلی متر است (۳.۱۵ میلی متر در شیائومی می میکس ۳) و گفته می شود که حاشیه لبه پایین تا ۱ میلی متر کمتر است که باید البته در تست های واقعی دیده شود این ادعا صحیح است یا نه؟

نسبت نمایشگر به بدنه لنوو زد ۵ پرو ۹۵.۰۶٪

لنوو در زد ۵ پرو از چیپست میان رده لوکس اسنپدراگون ۷۱۰ (Snapdragon 710) استفاده کرده است که سبب می شود قیمت کلی دستگاه کمتر باشد. قیمت لنوو زد ۵ پرو در مدل پایه معادل ۲۸۷ دلار است که برای حافظه داخلی ۶۴ و ۶ گیگابایت حافظه رم عنوان شده است و این خیلی ارزان به نظر می رسد! برای مدل ۶ – ۱۲۸ گیگابایت Lenovo Z5 Pro باید ۳۳۰ دلار بپردازید.

قیمت لنوو زد ۵ پرو

قیمت لنوو زد ۵ پرو

قیمت لنوو زد ۵ پرو در مدل پایه معادل ۲۸۷ دلار است

لنوو زد ۵ پرو با حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه می شود که ادعای سرعت ۰.۲ ثانیه ای را دارد و این از سرعت ۰.۳۴ ثانیه ای در وان پلاس 6T بیشتر است. به ادعای لنوو این نسل پنجم حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است … آه … لنوو!

دوربین دوگانه اصلی لنوو زد ۵ (Lenovo Z5 Pro) رزلوشن 24+24 مگاپیکسلی دارد که هر دو با f/1.8 تجهیز شده اند و حسگر تصویر های Sony IMX576 و Sony IMX519 را دارند. آنطور که مشخص است اپتیک متفاوتی اینجا وجود ندارد و طراحی کلی دوربین دوگانه روی قاب پشتی ما را به یاد اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم می اندازد، شما را چطور؟ دوربین دوگانه سلفی لنوو زد ۵ پرو ۸+۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود که در بخش کشویی پنهان شده است.

از نظر نرم افزاری شاهد رابط کاربری ZUI 10 هستیم ولی نسخه اندروید به کار رفته در آن مشخص نیست. باتری لنوو Z5 Pro حجم 3300  میلی آمپری دارد که کمی کم به نظر می رسد. همچنین هندزفری کاملا بی سیم لنوو نیز همراه با لنوو زد ۵ پرو معرفی شده است که قیمت ۴۳ دلاری دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید لنوو زد ۵ پرو دستگاه جذابی است؟ به نظر ما با این قیمت می شود درباره آن فکر کرد!

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

۲۷۸ دلار؟! این چینیا رسما زدن به سیم آخر!

BeFair

اسنپ ۷۱۰، نمایشگر کم حاشیه، قیمت خوب، بدک نیست ولی از این به بعد به هیچ کدوم از تیزرهای لنوو اعتماد نمی کنم

Soheil Rezayi

Cool Perfect

علی شیخ زاده

با مقایسه قیمت و مشخصات عالی نمیشه چیزی گفت میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه

Pouya

قیمتو! گوشیه خیلی خوبیه

Peiman

یعنی قیمت تموم شده برا خود شرکت چقدر بوده؟؟??

Sadeghh

اگه چند ماه قبل بود یعنی قبل از گرونیا
قیمت این گوشی یک میلیون و صد تا دویست در میومد!!
خیلی قیمت فوق العاده ای داره

Shiral

تو این رنج قیمتی احتمالا مدتها بی رقیبه…فکر کنم بزودی با این روند قیمتی بازار میان رده ها را در صورت توان تولید بالای شرکت قبضه خواهند کرد…البته اگر اینم مثل برندهای دیگه چینی دانه پاشی نباشه و فردا رو دست قیمت سامی و اپل نزنند ?

CAPCOM

وای بالاخره مشکله آیدیم حل شد آقا این گوشیها فقط تراشه اسنپشون خوبه به برند اعتمادی نیست

CAPCOM

آقا عطایی عزیز ممنون بابت ویرایش نام کاربریم

Mortazavi

ایول صفحه آمولد
دوتا سنسور خوب سونی
طراحی بدون حاشیه
فینگرپرینت یکپارچه با نمایشگر

فقط ۲۸۷دلار؟؟؟

عاشقتم لنوو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)