حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی ZTE Nubia X (نوبیا ایکس) با دو نمایشگر و دو حسگر اثرانگشت روی لبه رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | ZTE، برترین‌های ترنجی

اولین مرتبه چهار ماه پیش بود که موبایلی به نام ZTE Nubia Z18s با دو نمایشگر لو رفت. پس از آن نسخه عادی این موبایل یعنی گوشی ZTE Nubia Z18 رسما معرفی شد که نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱.۸% را ارایه می کرد و بریدگی نمایشگر شبیه به اسنشال فون را ارایه می کرد. حالا و پس از شایعات فراوان درباره ZTE Nubia Z18s که جدیدا در ترنجی خواندیم شاید به آن نوبیا ایکس (Nubia X) بگویند، این موبایل رسما معرفی شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا گوشی ZTE Nubia X (نوبیا ایکس) با دو نمایشگر و دو حسگر اثرانگشت روی لبه را بیشتر بشناسیم.

فاکتور تفاوت یا Difference factor در نوبیا ایکس (ZTE Nubia X) را می توان دو نمایشگر آن دانست و این بار این دو نمایشگر خیلی جذاب پیاده شده است چون نه نمایشگر دوم جوهر الکترونیک است و نه حتی قاب پشتی اجبارا به رنگ مشکی طراحی شده است. تصویر زیر را از زد تی ای نوبیا ایکس (ZTE Nubia X) ببینید:

نوبیا ایکس با رنگ گرادیانت طور

نوبیا ایکس با رنگ گرادیانت طور

همانطور که می بینید حتی رنگ گرادیانت برای پشت نوبیا ایکس (Nubia X) در نظر گرفته شده است که نمایشگر زیر آن است.

نوبیا ایکس (Nubia X) آنقدرها که در این تصاویر دیده می شود باریک نیست اما ضخمات 8.4 میلی متری با وزن 181 گرمی برای موبایلی با دو نمایشگر قابل ستایش است. ابعاد دستگاه برابر 154.1 در 73.3 میلی متر است. جالب است که ZTE دو حسگر اثرانگشت روی دو لبه نوبیا X قرار داده تا در هر حالتی که موبایل در دست شماست، بتوانید به راحتی رمز آن را باز کنید.

جنس آلومینیوم به کار رفته در نوبیا ایکس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ است و این مقاومت بالای دستگاه را می رساند به علاوه اینکه شیشه پشتی از چهار لبه خمیده است.

نمایشگر همیشه روشن Nubia X

نمایشگر همیشه روشن Nubia X

نمایشگر اصلی نوبیا ایکس 6.26 اینچی است و رزلوشن FHD را دارد. به لطف نمایشگر دوم روی قاب پشتی، هیچ کدام از نمایشگرهای Nubia X بریدگی نمایشگر ندارند. به هر حال راه حال ویژه ZTE این است که شخصا اصلا فکر نمی کنم این راه حل تا همیشه به عنوان راه حل همیشگی آن ها باقی بماند. نسبت نمایشگر به بدنه ZTE Nubia X برابر ۹۳.۶ درصد است.

نسبت نمایشگر به بدنه ZTE Nubia X برابر ۹۳.۶ درصد است

نمایشگر دوم نوبیا ایکس ۵.۱ اینچی با رزلوشن HD+ است و ویژگی فیلتر نور آبی به همراه نمایشگر همیشه روشن را دارد. این نمایشگر دوم OLED است و درباره نوع پنل نمایشگر اصلی صحبتی نشده است. هر دو نمایشگر نسبت تصویر ۱۹:۹ را دارند.

نوبیا ایکس

نوبیا ایکس

سخت افزار ZTE Nubia X شامل چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 خواهد بود. این مشخصات بالاترین نسخه نوبیا ایکس است و نسخه پایه ۶-۶۴ گیگابایت خواهد بود. اجازه بدهید همینجا درباره قیمت هم صحبت کنیم. قیمت ZTE Nubia X در نسخه پایه برابر ۴۷۳ دلار خواهد بود و دیگر انتخاب ها از قرار زیر هستند:

قیمت ZTE Nubia X در نسخه پایه برابر ۴۷۳ دلار خواهد بود

قیمت نوبیا ایکس نسخه ۶ گیگابایت حافظه رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی:

برای رنگ های خاکستری (Deep Gray) و مشکلی طلایی (Black Gold): معادل ۴۷۳ دلار
برای رنگ آبی گرادیانت طور (Sea ‌Blue): معادل ۴۸۷ دلار

قیمت نوبیا ایکس نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی:

برای رنگ های خاکستری (Deep Gray) و مشکلی طلایی (Black Gold): معادل ۵۳۰ دلار
برای رنگ آبی گرادیانت طور (Sea ‌Blue): معادل ۵۴۵ دلار

قیمت نوبیا ایکس نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی:

برای رنگ های خاکستری (Deep Gray) و مشکلی طلایی (Black Gold): معادل ۶۰۲ دلار
برای رنگ آبی گرادیانت طور (Sea ‌Blue): معادل ۶۱۶ دلار

البته این ها قیمت چین است و اگر هم ZTE بخواهد با نوبیا ایکس وارد بازار جهانی شود، قیمت ها بالاتر خواهند بود.

اما دیگر مشخصات سخت افزاری Nubia X عبارت است از باتری ۳۸۰۰ میلی آمپری که قرار است روی ۵٪ باتری و حالت ذخیره نیرو ویژه تا ۳ ساعت در حالت آماده به کار فعال باشد. شارژ سریع ۱۸ واتی همراه نوبیا ایکس خواهد بود، پشتیبانی از مموری کارت وجود ندارد اما جک ۳.۵ میلی متری صدا در این دستگاه حفظ شده است. سیستم خنک کننده ویژه ZTE نیز در نوبیا ایکس استفاده شده است.

دوربین دوگانه نوبیا ایکس

دوربین دوگانه نوبیا ایکس

هر چند ZTE Nubia X از هر چیزی تقریبا دو برابر حالت نرمال موبایل ها دارد اما از دوربین نصف مدعیان روز دارد! در حقیقت کلا یک دوربین دوگانه روی قاب پشتی نوبیا ایکس تعبیه شده است که به لطف نمایشگر دوم نقش دوربین سلفی برای عکاسی و مکالمه را هم برای شما بازی می کند. مشخصات دوربین دوگانه Nubia X عبارت است از 16+24 مگاپیکسلی که دوربین به ترتیب f/1.8 و f/1.7 دارند. آنطور که مشخص است دوربین دوم اپتیک متفاوت ندارد اما عکاسی پرتره انجام می شود، فیلم برداری فوق آهسته 240 فریم بر ثانیه و فلاش LED دوم برای تصاویر سلفی روشن تر (!) وجود دارد!

سیستم عامل نوبیا ایکس اندروید 8.1 است و رابط کاربری Nubia UI 6.0 X را دارد. نظر شما درباره نوبیا ایکس (Nubia X) چیست؟‌ فکر می کنید برگ برنده ZTE باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

ایول چه قیمت خوبی ولی باید بگم بیشتر ایده فانتزی هست تا کاربردی

تلاش های مذبوحانه برای جلب توجه و کاربر که ناکارآمد هست! موبایل باید عادی باشه و در عین حال خارق العاده، مثل آیفون Xs

CAPCOM

نمایشگر دوم ایده ای جدید برای حذف دوربین سلفی ایول اما عمر باطری چی میشه

Amir Hossein

ایده جالبی برای تولید داشته اما بنظرم صفحه نمایش دوم استفاده چندانی نخواهد داشت.البته اینو طبق عادتی که همه ما داریم میگم شاید هم اینطور نباشه

علی شیخ زاده

یه ایده جذاب ولی غیر کاربردی

siavash-t

دو تا صفحه نمایش= دو برابر مصرف بیشتر گوشی.
باید حتما نمایشگر دوم تو شرایط خاصی روشن بشه. ولی ای کاش یکی یه گوشی دو نمایشگر دار بزنه، البته با صفحه نمایش دوم E-ink . خیلی کاربردیه به نظرم. مخصوصا برای مطالعه. اون یوتافون به نظرم خیلی قوی و کاربردی نیست.

Mortazavi

به نظرم راهکار جالبیه
هم کم حاشیست هم یه سلفون فوق‌العاده ست
کیه که نخاد با دوربین اصلی سلفی بگیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)