حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال مشکل مدیریت رم دارند

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | گوگل، مشکلات

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال دقیقا با همان میزان حافظه رم ارایه می شوند که پیکسل و پیکسل ایکس ال ارایه شدند، یعنی 4 گیگبایایت! این جا به این نتیجه باید رسید که یا آن زمان گوگل بیش از حد لازم حافظه رم استفاده کرده یا امسال کمتر از حد لازم در نظر گرفته است. البته این حدس هم که مصرف حافظه رم اندروید 7 تا اندروید 9 تفاوتی نکرده باشد وجود دارد اما آیا واقعا برنامه و بازی هم مصرف کمتری دارند؟! این روزها به صورت گستره گزارش می شود که پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال مشکل مدیریت رم دارند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تعداد قابل توجهی بحث پیرامون مشکل مدیریت رم پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در شبکه اجتماعی Reddit در گرفته و همه آن ها معتقدند که گوگل حداقل باید 6 گیگابایت حافظه رم را برای پرچمدارهای 2018 خود در نظر می گرفت. مشکل از آن جا شروع می شود که این کاربران معتقدند نمی توان بیش از 3 برنامه را در پس زمینه پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال زنده (!)‌ نگاه داشت.

کاربران معتقدند نمی توان بیش از 3 برنامه را در پس زمینه پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال زنده (!)‌ نگاه داشت

تقریبا همه آن ها گزارش کرده اند بلااستثنا وقتی وارد برنامه دوربین می شوند و عکس می گیرند برنامه های پس زمینه بسته می شوند. به هر حال ویژگی هایی در دوربین پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال مثل Top Shot مشخصا حافظه رم زیادی را درگیر می کند یا حتی همین پردازش های HDR+ خارق العاده پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیازمند پردازش و حافظه رم قابل توجه است!

سوال اینجاست که چرا گوگل سعی نکرده است موبایل های پرچمدار خود را صحیح تر تست کند تا به بهترین تصمیم درباره مشخصات سخت افزاری برسد؟ یک تئوری دیگر نیز وجود دارد که همه این وضعیت نا به سامان مدیریت رم را مربوط به حافظه رم 4 گیگابایتی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نمی داند بلکه مدیریت به روزشونده باتری یا (Adaptive Battery feature) خود می تواند سبب این مشکلات شود. در این ویژگی دستگاه استفاده شما را پایش می کند و برنامه هایی را که خیلی در الگوی مصرف شما نیست را در پس زمینه می بندد.

در نهایت می توان امیدوار بود که گوگل به ارایه آپدیت جدید اندروید 9 برای پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس فکری به حال این وضع بکند اما چنین عملکردی از شرکتی که باید الگوی دیگر تولیدکننده های اندروید باشد، دور از انتظار است. البته اگر به یاد داشته باشید نکسوس 5 ایکس (Nexus 5X) هم که در زمانه پرچمدارهای 4 گیگابایتی تنها با 2 گیگابایت حافظه رم ارایه شده بود، مدیریت رم افتضاحی داشت و هیچوقت این مشکل برطرف نشد.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

بجز این مشکلات بازم مشکل داره و بعضی عکسایی که با دوربین میگیری اصلا ذخیره نمیشن که یه مشکل نرم افزاریه

Saeed Mohammadipouya

نشد گوگل یگوشی بدون ایراد معرفی کنه هر دفعه همین داستانه

علی شیخ زاده

مقایسه زمان شارژ شدن میت ۲۰ پرو با پرچمدار های مطرح:
https://youtu.be/HztMkTvLDsw

علی شیخ زاده

خواهش میکنم?
کاملا مشخصه تنهایی وقت کم میارید ولی بازم سایتتون بروز تر از بقیه سایت هاست خدا قوت

hamid reza

نه به اون پردازش فوق العاده دوربین نه به این ایراد های جزئی که خیلی از برندا دیگه ندارن و تو سال های پیش رفع شده گوگل همیشه عجیب غریب عمل میکنه

ahmad

مشکل اسپیکر هم داره صداهاشون متوازن نیس

BeFair

مشخصا گوگل امسال رو خراب کرده، هیچ جوره تو کتم نمیره

Saeed Mohammadipouya

هرسال همین آشه و همین کاسه زمان پیکسل دو هم مشکلات زیادی داشت

pouya

عادت هر سال گوگل دیگ

Pouya

حس میکنم سری نکسوس گوشیای بهتری بودن البته نسل اول پیکسلا فک کنم مشکل خاصی نداشت

siavash-t

همون ویژگی منحصر به فرد پیکسل ها هم رفت زیر سوال!

vahid abedi

خداییش اگه این ایرادات چند ساله گوگل در موبایلهای کمپانی های چینی دیده میشد الان اکثرکاربران متعصب و برند پرست هزاران کامنت میزاشتن و ته جمله شون این شکلی میبود صد در صد

بنجل چینی هست دیگه

از این بنجل سازان چینی همین برمیاد و فقط موقع معرفی با اعداد دهن پر کن و مشخصات فقط روی کاغذ مردم رو فریب میدن

اینم از این

اخرشم نتیجه گیری میکردن فرق برند اصیل و پیشرو با برند کپی کار همین کیفیت هست.

خداییش ایرادات پارساال پیکسلها رو هواوی و شیاومی م وان پلاس و اپو داشتن واقعا همین هایی رو که گفتم نمیگفتن
۱۰۰

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)