حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف انتشار آپدیت برای پیکسل 3 پس از سه سال: کاربران منتظر آپدیت بعدی نباشند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آپدیت، گوگل

آیا گوگل خیلی سریع گوشی های هوشمند خود را رها می کند؟ عملاً در جوابی که گوگل با پیکسل 3 داده است، به‌ روزرسانی‌ های اندروید واقعاً فقط برای سه سال ارائه شده است. پس اگر می خواهید آخرین نسخه اندروید را داشته باشید، خوب است که کمی به جیب خود نگاه کنید تا ناگهان دستگاه شما عوض شود! در هر صورت، پیکسل 3 که در سال 2018 عرضه شد، اکنون دیگر منسوخ شده است.

 

گوگل پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 رسما معرفی شدند

به نقل از منبع، آرون گوردون از سایت Vice انگشت خود را به سمت این مشکل نشانه رفته است. در سر مقاله ای، او از اینکه باید گوشی هوشمند خود را عوض کند، زمانی که پیکسل 3 او هنوز خیلی خوب کار می کند و هنوز هم برای او مناسب است، شکایت می کند.

درست است، سه سال برای تولیدات گوگل واقعاً زیاد نیست. بنابراین، آرون گوردون از گوگل توضیحی در مورد این حرکت خواست. اما پاسخ شرکت Mountain View واقعاً دلگرم کننده نیست:

ما معتقدیم که سه سال آپدیت سیستم‌ عامل به همراه به‌ روزرسانی‌ های امنیتی هنوز هم تجربه‌ای عالی در دستگاه‌ ها را ارائه می‌دهد.

پایان انتشار آپدیت برای پیکسل 3

پایان انتشار آپدیت برای پیکسل 3

پیکسل 3 تنها سه سال پس از عرضه، دیگر آپدیتی دریافت نمی‌کند.

 

این برای دارندگان پیکسل 3 کمی خشمگین کننده است. این بسیار ناامید کننده است که کاربران معمولاً به سمت تولیدات گوگل می روند تا دائماً در اندروید به روز باشند، اما گوگل با یک حرکت رونالدینیویی دیگر آپدیتی برای آنها ارائه نمی‌کند!

از زمانی که اندروید وجود داشته است، این مشکلات با اندروید بوده است. متأسفانه گوگل مدت ها از نرم‌افزاری وحشتناک پشتیبانی می‌کرد که به‌روزرسانی‌ های ناقص برای آن یک جزء جدایی ناپذیر محسوب می‌شد. اندروید مدت‌ ها بود که این مسئله واضح را به این دلیل غیر قابل حل می‌دانست که به‌ روزرسانی‌ ها باید قبل از ارسال به کاربر از طریق شرکت های تلفن همراه و سازنده تلفن، تست، اجرا و مشکل زدایی شوند اما در آن زمان، گوگل هیچ گوشی اندرویدی تولید نمی‌کرد که بار سنگین تست های مختلف را به دوش بکشد! در واقع خط تولید نکسوس نزدیکترین چیز بود، که حاصل همکاری با تولید کنندگان دیگر مانند موتورولا و HTC محسوب می‌شد که آن هم موارد و مشکلات خود را داشت.

 

صبر کنید. شاید گوگل کوتاه بیاید!

به نظر می رسد بالاخره گوگل متوجه شده است که این بازه زمانی بسیار محدود است. در واقع، در جدیدترین تولید های آنها مانند پیکسل 6، این وعده از 3 به 5 سال به روز رسانی ارتقاء یافته است. بنابراین، این گوشی‌ های هوشمند جدید، در سال 2026 منسوخ خواهند شد. شاید این انتخاب برای افزایش مدت زمان پشتیبانی، به دلیل وجود پردازنده داخلی (Tensor) نیز باشد که ممکن است در تولیدات گوگل دوام بیشتری نسبت به پردازنده های کوالکام در طول زمان داشته باشد.

به هر حال، پیکسل 3 امروز دیگر به روز نمی‌شود. البته مطمئناً هنوز می‌توانید به استفاده از آن (در صورت داشتن) ادامه دهید، اما دیگر آخرین به‌روزرسانی‌ های اندروید را علاوه بر به‌روزرسانی‌ های امنیتی که هنوز مهم هستند، نخواهید داشت. وضعیتی که برای بسیاری از کاربران نگران کننده خواهد بود.

بگذارید رک بگویم‌؛ ادامه ترجمه صحبت های نویسنده منبع که گویا خود نیز از پیکسل 3 گوگل استفاده می‌کند، فکر خوبی به نظر نمی‌رسد! زیرا او اکنون عصبانی است و به کمی زمان نیاز دارد!
خب بیایید حق را به کاربران پیکسل 3 بدهیم. شاید بزرگترین دلیل کاربران از خرید یک گوگل پیکسل، اطمینان از پشتیبانی های سریع و طولانی مدت باشد؛ جایی که گوگل ممکن است کم کاری کرده و شایسته شماتت باشد!
از پیکسل 3 استفاده می‌کنید؟ روند آپدیت دهی گوگل راضی کننده است؟ مشتاقم نظر شما را ببینم.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری