حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیکه سامسونگ چین به هوآوی: پس از ۱۸ ماه همچنان به خودم مطمئن خواهم بود

نوشته

5 سال قبل | 16 دیدگاه | سامسونگ، هواوی

می‌دانیم که هوآوی در کنفرانس های خود خط در میان به اپل و سامسونگ یا حداقل سه بازیگر اصلی آن صنعت تیکه هایی می اندازد و خود را با آنها مقایسه می‌کند. این موضوع درباره تک تک بخش های عملکرد دستگاه در حال معرفی می‌کند. یکی از بخش‌هایی که دیشب هوآوی با سامسونگ گلکسی نوت ۹ مقایسه کرد افت عملکرد این دستگاه پس از ۱۸ ماه بود. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ چین به این موضوع پاسخ داده است البته به صورت غیررسمی و در لفافه. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تیکه سامسونگ چین به هوآوی صحبت کنیم.

این اسلایدی است که دیشب هوآوی نشان داد. همانطور که در این مقایسه می‌بینید پیش بینی شده که گلکسی نوت ۹ پس از ۱۸ ماه ۲۸ درصد افت عملکرد پیدا کند. یکی دیگر از رقبای این مقایسه پرچمدار ۱۸ ماه پیش هوآوی یعنی پی ۱۰ پلاس هست. به ادعای هوآوی میت ۲۰ پرو پس از مدت ۱۸ ماه تنها ۵ درصد افت عملکرد خواهد داشت، ‏پی ۱۰ پلاس ۱۰.۶ درصد افت عملکرد داشته است و گلکسی نوت ۹ تا ۲۸ درصد کندتر خواهد شد.

البته شاید بهتر این بود که هوآوی عملکرد گلکسی نوت ۸ را در مدت ۱۲ ماه اخیر بررسی می‌کرد و آن را روی نمودار می آورد به جای اینکه پیش‌بینی درباره پرچمدار حال حاضر این شرکت بکند، اما به هر حال آنها ترجیح دادند تا گزینه اصلی بازار را هدف بگیرد. حالا سامسونگ چین تصویری از گلکسی نوت ۹ منتشر کرده است که با قلم روی نمایشگر آن نوشته شده است «پس از ۱۸ ماه نیز به خود مطمئن خواهم بود»

هوآوی معتقد است با بهینه سازی هایی که بر اساس هوش مصنوعی در رابط کاربری آنها اتفاق افتاده است اجازه نمی دهد که پرچمدار آنها پس از ۱۸ ماه بیش از حد کند شود. حال از همه این صحبت ها و تیکه ها که بگذریم جالب است که هوآوی در این زمینه خود را با اپل و سیستم‌عامل بهینه آنها یعنی iOS مقایسه نکرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هوآوی کار صحیحی می‌کند که در معرفی های خود، صحنه را تبدیل به یک تریبون برای مقایسه با پرچمدارهای رقبا می کند؟ هرچند این برای شرکت هایی که به نظر عقب تر هستند ولی در حقیقت جلوتر از رقبا (حداقل در برخی موارد) حرکت می کنند می تواند مفید باشد، اما این نشان می‌دهد که هوآوی هنوز اعتماد به نفسی به خود ندارد و همچنان خود را دیگر برندها مقایسه می کند. کسی چه می‌داند شاید سال دیگر شاهد تغییر رویه مراسم‌های رونمایی هوآوی باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

نوت 9 دوماه هست وارد بازار شده چطوری این هواویی فهمید پس از ۱۸ ماه ۲۸ ٪افت می‌کنه عجیبه
این هواویی حالش خوب نیستا

Milad7

به نظر من هواوي كاملا برعكس گفته.محصولات هواوي بعد از يه مدت افت كارايي پيدا ميكنن.در صورتي كه كارايي محصولات اپل بعد از چند سال مثل روز اوله(اينو شخصا تحربه كردم)اين وسط سامسونگ از لحاظ افت كيفيت و كارايي بهتر از هواويه و پايينتر از اپله.

علی شیخ زاده

همه برند ها تو مراسم رونمایی حرفای دور از واقعیت میزنن و تنها اپل حرفای نزدیک به واقعیت میزنه!
اما هواوی بیشترین بزرگنمایی رو داره و همیشه در مراسم معرفی سعی میکنه تا جایی که امکان داره خودشو بهتر از بقیه معرفی کنه بعضی جاها خودشم شاید خندش بگیره اما برای جذب کاربر از این ادعا های بی اساس زیاد میکنن: بزرگنمایی، مقایسه لحظه به لحظه با رقبا، و درنهایت بهتر دونستن محصولات خودشون حتی با وجود بنچمارک و شواهد خلاف ادعا.
هرچند این موضوع کم رنگ تر نسبت به سال های قبل شده اما هنوز هم هست مثلا زمان معرفی چیپست ۹۸۰ گفتن از ای۱۲ بهتره اما همه میدونستن غیرممکنه با اینکه هیچ بنچمارکی ازش لو نرفته بود بر اساس سوابق میشد حدس زد چون هنوز ای ۱۱ تو بنچمارک ها میدرخشه
الانم برای بولد کردن سرعت میت ۲۰ پرو گفتن نوت ۹ بعد ۱۸ ماه افت ۲۸ درصدی عملکرد داره جالب اینکه هنوز دو ماه از عرضه این گوشی نگذشته.
بقول جناب عطا.یی این عادت برای چنین جایگاهی مناسب نیست و تلاش های هواوی رو زیر سوال میبره

Pouya

نمیگم گوشیاش بده ها اصلا ولی من اعتقاد دارم هواوی با اون چیزی ‌که میگه خیلییی فاصله داره همه برند ها بزرگنمایی رو دارن ولی این هواوی دیگه خیلییی بیش از حد بزرگنمایی داره نمیدونم چطور به این نتیجه رسیده که نوت ۹ که دوماهه اومده بازار ۱۸ ماه بعدو پیش بینی کرده !

Rog_Pc_Gamer

این اعدادو از کجا در میاره نمیدونم وگرنه اس۷ هم هنوز که هنوزه گوشی سریعی هست و تقریبا افت عملکردی توش ندیدم
جالبه جالبه داخل یکی از اسلاید های مقایسه کایرن ۹۸۰ با A12 نشون داده بود که آیفون بازی NBA 2K۱۸ رو حالت basic اجرا میکنه و افت فریمم دارخ و میت 20 روی ultra حالا یه سر به یوتوب بزنین xs این بازی رو با بالاترین تنظیمات و کمترین افت فریم اجرا میکنه. واقعا روش درستی نیست که با دروغ های احمقانه بخوای رقیبت رو تخریب کنی.
بنچمارکاشم اومد واقعا اسم پردازندش برازندشه! این کارها مطمئنا نتیجه خوبی برای خود هواوی نداره هرچند دل فناشو خوش میکنه یه مدت کوتاهی و البته همینم باعث جو گیر شدن فناش میشه فکر میکنن خدا معرفی‌کرده و روش بازاریابیه هرچند کثیف ولی موفقی هست

کهکشان

کامنتتو باید آب طلا گرفت لااااااایک

کهکشان

یه کامنت گذاشتم ب احتمال زیاد تایید نشه چون به هواوی توهین شد خخخ

کهکشان

آقای عطایی اشتباه میکنید هواوی خودشو با اپل هم مقایسه کرده
یادتون رفته که شب معرفیش یه نمودار از چند اپ کاربردی نشون داد و اونو با سرعت لودشون در ios مقایسه کرده بود؟
یا اینکه ادعاش در بهتر بودن کایرین ۹۸۰ نسبت به a12 ؟

حالا اینا به کنار اینکه تهمت زده به کند شدن نوت ۹ اوج بی ش ع و ر ی خودشو ثابت کرد
یادمه قبل از معرفی پی ۲۰ پرو هم کامیون های تبلیغاتی ضد اپل و سامسونگ جلو فروشگاهها پارک میکرد میگفت فقط هواوی بخرین

این شرکت بنجل چینی بدجور داره دستو پا میزنه و ناشیانه رفتار میکنه واقعا متاسفم براش !
امیدوارم زیر پاش سر بخوره تا با بزرگان در نیفته ز ب ا ل ه چینی خخ

siavash-t

والا من چند مدته با گوشی های هواوی کار نکردم. برای همین صدر درصد نمی تونم راجع بهش حرف بزنم. ولی مواقعی که کسی هواوی داشته من افت عملکرد رو داخل اون گوشی دیدم. در ثانی، فکر می کنم نوت ۹ همین امسال معرفی شد. چطور هواوی ۱۸ ماه بررسی اش کرده؟ و اصلا چطور گوشی خودش رو ۱۸ ماه بررسی کرده؟

Pouya

والا منم نفهمیدم با چ منطقی راجب نوت ۹ نظر داد

mosayebso

امیدوارم شیاومی بزودی جایگاه این برند دروغگو و حقه باز رو تصاحب کنه
دیگه هواوی حال ادم بهم میزنه
اون از gpu turbo!!!! که میگفت ۵۰ درصد بهبود عملکرد!!! در حالی که gsmarena که تست کرده بود ۵ درصد اختلاف عملکرد داشت تازه فقط ۶ بازی از این پشتیبانی میکنن
ی چیزی شبیه رابط ولکان برای اس۷ که سامسونگ به کمک توسعه دهنده ها بازی های زیادی رو براساس ولکان تنظیم کرده
برید اسپید تست های میت ۲۰ رو توی یوتیوب ببینید حسابی افتضاحه
حتی بعضی جاها p20 عملکرد بهتری داره
بعد میگه نصف زمان a12 مثلا اینستاگرام رو باز میکنه!!!!
چقدر یه برند باید دروغگو و حقه باز باشه اخه

Sadeghh

جدا از این که mate 20 یکی از گوشی های خیلی خوب بازار هست اما دروغ های هواوی رو نمیشه نادیده گرفت
در کل بین برند های چینی شیاعومی رو بیشتر از بقیه قبول دارم

Mortazavi

این کار تو مدیریت برند کاملا نقض شده و مگر اینکه هنوز برندت در ذهنها حک نشده باشه و معلومه هوآوی هنوز خودشو قبول نداره

samipoor

سلام :
من طرفدار هیچ برندی نیستم و از همه برند ها هم گوشی داشتم در مورد افت کارکرد هواوی باید بگم که الان یه هانور تری سی لایت دارم که بعد از سه سال هنوز داره کار می کنه با اینکه بار ها و بارها زمین خورده در کار کرد هم افت داشته ولی نه اونقدری که بعضی از کار برا می گن البته با اینکه هواوی تو مراسم معرفی زیاد بزرگ نمایی می کنه موافقم ولی نوآوری های زیادی هم داره تو گوشی هاش

BeFair

به نظر من حتی سامسونگ نباید جواب می داد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)