حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقاضای دوربین های تشخیص چهره 3 بعدی پس از موفقیت Face ID افزایش یافت

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

اپل حسگر اثرانگشت را روی موبایل به معنای امروزی که می شناسیم ارایه کرد و سپس خودش از آن بیرون رفت و به توسعه سیستم تشخیص چهره 3 بعدی پرداخت. از آنجا که سخت افزار و نرم افزار توسط اپل توسعه داده می شود، هماهنگی و یکپارچگی در این طرح کاملا مشهود است اما نمی توان گفت بدون مسئله ظاهر شده است! به هر حال سرعت کلی باز کردن قفل کمتر است اما درباره این بخش یک صحبت جالب را در ادامه با مطلب با شما مطرح خواهم کرد. خبر جدیدی که رسیده است، افزایش تقاضای دوربین های تشخیص چهره 3 بعدی پس از موفقیت Face ID بوده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ببیند، درست است که خیلی از اوقات ما می خواهیم قفل دستگاه را باز کنیم و با وجود حسگر اثرانگشت تنها یک لمس تا انجام موضوعی که انتظار داریم فاصله وجود دارد (البته در دستگاه هایی که حسگر اثرانگشت همیشه روشن دارند!) اما خیلی از اوقات هم هدف ما دیدن نوتیفیکیشن ها روی صفحه قفل است. در دستگاه هایی که حسگر اثرانگشت دارند ابتدا باید دکمه قفل زده شود، نوتفیکیشن ها را ببینید و سپس قفل را باز کنید. در راهبرد جدید اپل یعنی سیستم تشخیص چهره 3 بعدی به نام Face ID، با فعال بودن روشن شدن نمایشگر به محض برداشتن دستگاه، اولین چیزی که می بینید (با شناسایی چهره شما) نوتیفیکیشن هاست و در همین حین قفل دستگاه هم باز شده و می توانید با یک سوایپ وارد دستگاه شوید! این یعنی شاید سرعت باز کردن دستگاه به صورت بنچمارک وار و مقایسه طور کمتر از حسگر اثرانگشت باشد اما تجربه کاربری خلق شده توسط اپل متفکرانه تر و غنی تر ظاهر شده است.

این را نوشتیم تا دلیل موفقیت سیستم تشخیص چهره 3 بعدی اپل را گفته باشیم. البته اگر هیچ شرکت دیگری هم از این سیستم استفاده نکند می توان از آن به عنوان یک سیستم موفق یاد کرد چون روی پرچمدارهای سومین تولیدکننده بزرگ موبایل در دنیا استفاده می شود و رضایت مشتریان از آن در بالاترین حد قرار دارد.

همچنین شایعه وجود داشت که شاید اپل در دوربین اصلی آیفون های 2019 نیز از دوربین تشخیص چهره سه بعدی استفاده کند که البته این موضوع چندی پیش رد شد! به هر حال تولیدکننده های اندرویدی هم که در تلاش برای ارایه حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر هستند،‌حتما گوشه چشمی به دوربین های تشخیص چهره 3 بعدی دارند. در حال حاضر اوپو R17 پرو با دوربین سوم تشخیص 3 بعدی روی قاب پشتی ارایه شده که این نشان می دهد مصارف این دوربین در زمینه AR هم می تواند قابل توجه باشد.

نظر شما چیست؟ آیا این فناوری را به زودی روی موبایل ها خود خواهیم دید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

الان چینی ها و الجی و بقیه حمله میکنن برای کپی کردن.
ولی یادتون نره تشخیص چهره حرفه ای اولین بار با note7 معرفی شد البته از مال آیفون ضعیف تر بود.
همچنین هنوز از نظر امنیتی از فینگر اسکنر خیلی عقب تره.
ولی خب اپل بت هست و هرکاری بکنه همه میگن درسته

Pouya

هنوزم میگم کاش اپل اثر انگشتو حذف نمیکرد با پاور ادغام میکرد بهتر بود البته برای من که فرق نمیکنه اپل ک ندارم ولی برا کاربراش که سال ها با تاچ ایدی کار کردن فک کنم عادت کردن دیگه اگر اونم بود بهتر بود

علی شیخ زاده

درسته فیس آیدی عالیه ولی ای کاش درکنارش از اثر انگشت هم استفاده میکرد

Mohammadsoly

وقتی فیس آیدی هست دیگه اثر انگشت به چه دردی میخوره وبلعکس اونایی که میگن جفدش باشه هزینه ها که بیشتر میشه هیچ مگه گوشی با چند روش میخواید باز کنید!؟ امنیت جفدشونم بالاست بعد اون بنده خدا که میگه نوت ۷ اولین گوشی بوده اشتباه نکن دوست عزیز اونی که نوت ۷ و سامسونگ داره گوشیهای چند سال پیشم داشتن

Genesis

واس نوت هفت با قبلی ها فرق داشت و پیشرفته تر بود.
چطوری فیس ایدی رو با اثر انگشت مقایسه میکنی و میگی بهترع؟؟
هزار تا موقعیت هست تو نمیتونی یا نمیخوای گوشی رو نگاه کنی و باز کنی
اونوقت چی؟
امنیتش هم که هزار تا ویدید اومد از اشتباه کردنش.
ولی بازم دروغ های اپل رو باور میکنین!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)