حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین تشخیص چهره در تصاحب کدام تلفن هوشمند است؟ آیفون 10 در مقابل گلکسی نوت 8 و وان پلاس 5تی

ویژگی بازکردن قفل گوشی با چهره در سال 2011 همراه با گلکسی نکسوس سامسونگ معرفی شد، در ابتدا این ویژگی بسیار مورد استقبال قرار گرفت ولی بعد از مدتی بخاطر نا امن بودن و همچنین دقت کم نتوانست به راه خود ادامه دهد و مانند اسکنر اثرانگشت محبوبیت زیادی بدست نیاورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

با این حال پس از گذشت سال‌ها باز هم شرکت‌ها به ویژگی قفل چهره روی آورده‌اند که دلیل آن فقط بخاطر پیشرفت این فناوری نیست، بلکه بخاطر استفاده راحت تر برای کاربران و جای‌گیری راحت تر در تلفن‌های کم حاشیه است.

اما بهترین گوشی برای تشخیص چهره کدام است؟ در امروز با مقایسه آیفون 10، گلکسی نوت 8 و وان پلاس 5تی در خدمت شما هستیم.

 

بررسی در حالت معمولی

در اولین بخش گوشی‌ها در روز روشن آزمایش شده‌اند و نتیجه آن عالی و بدون هیچ مشکلی بود. عملکرد هر سه گوشی در نور آفتاب، در زیر ابر و چه در سایه یکسان بوده است.

در امتحان این سه گوشی در خانه گلکسی نوت 8 کمی ضعیف عمل می‌کند و کمی زمان می‌برد تا چهره را تشخیص دهد ولی آیفون 10 و وان پلاس 5تی مانند نور مناسب کار می‌کنند و تاخیری ندارند.

در تاریکی کامل تشخیص چهره گلکسی نوت 8 فاقد هیچ‌گونه استفاده‌ای است در حالی که دو گوشی دیگر با کمی تاخیر کار می‌کنند. در محیط تاریک وان پلاس 5تی گزینه‌ای برای کمک به ویژگی تشخیص چهره دارد که با افزایش نور صفحه صورت را نورانی می‌کند.

 

بررسی با عینک طبی

استفاده از عینک طبی تاثیر زیادی بر روی هر سه گوشی نداشته و تلفن‌ها عملکردی مانند بخش قبلی داشته‌اند.

 

بررسی با عینک آفتابی

عملکرد گوشی‌ها در این بخش قابل نتیجه گیری نیست. گاهی اوقات تشخیص چهره کار می‌کند و گاهش اوقات نه! تشخیص به مقدار نور محیط و زاویه نگه داری گوشی بستگی دارد ولی در میان این سه تلفن آیفون 10 عملکرد بهتری دارد و فقط در زمانی که نور خورشید در کنار صورت یا پشت صورت قرار داشته باشد گوشی قادر به تشخیص نبوده است.

وان پلاس 5تی نیز دارای میزان موفقیت در شناسایی متوسط بوده و گاهی اوقات زمان زیادی صرف تشخیص می‌شود ولی به هرحال این بهتر از گلکسی نوت 8 است که با عینک آفتابی در تمام زاویه‌ها به سختی عمل می‌کند.

 

بررسی با شال گردن

در این بخش شناسایی برای آیفون 10 و گلکسی نوت 8 کمی سخت بوده و گاهی اوقات قادر به تشخیص نبوده‌اند ولی وان پلاس 5تی حتی با پوشاندن بینی و دهان نیز به طور معمولی چهره را تشخیص می‌دهد.

کلاه زمستانی نیز در تشخیص دخالت نمی‌کند و هر سه تلفن به خوبی عمل می‌کنند.

 

بررسی با کلاه بیس بال

در این بخش آیفون 10 و وان پلاس 5تی به خوبی عمل کرده‌اند ولی عملکرد گلکسی نوت 8 خوب نبوده است و احتمالا دلیل آن بخاطر سایه کلاه بر روی بیش از نصف چهره است.

 

نتیجه گیری

درمیان بسیار از تلفن‌های دارای این ویژگی سه تا از بهترین‌ها انتخاب شده‌اند ولی فقط دو تلفن عملکرد خوبی دارند. آیفون 10 با استفاده از دوربین عمق میدان پیشرفته و پرتوهای مادون قرمز با ایجاد اسکن سه بعدی کار می‌کند و وان پلاس 5تی با استقاده از الگوریتم‌های دوربین جلو کار می‌کند که کار شناسایی در هردو آن‌ها بسیار سریع و قابل اعتماد در تمام بخش‌ها انجام می‌شود.

در گلکسی نوت 8 امیدوار بوده‌ایم تا نتیجه خوبی را مشاهده کنیم ولی تشخیص چهره این گوشی فقط در نور مناسب خوب است و با استفاده از عینک یا کلاه دچار مشکل می‌شود.

 

نظر شما درمورد استفاده از ویژگی تشخیص چهره در تلفن‌های هوشمند جدید چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

جدا از عملکرد تشخیص چهره این سه گوشی طبق بررسی ها سیستم فیس آیدی اپل دوسال از رقبا جلو هست و از فناوری پیشرفته تری استفاده شده ولی حس میکنم هیچ کدوم کامل نیستن نه اثر انگشت نه اینا.پسورد از همشون بهتره . هرچند میشه با معایبشون کنار اومد

Ali_dvtgr

فینگر پرینتو به این قابلیت مزخرف و خسته کننده ترجیح میدم

Peiman

در حال حاضر اثر انگشت بهترین گزینس

M.H

دقت تشخیص چهره آیفون ۱۰ به مراتب از نوت ۸ بهتره، با هردو تست کرده ام [بماند که نحوه کار کردنش هم راحت تره] تو این مطلب نوشته وقتی منبع نور پشت سر باشه به مشکل میخوره؛ من تست کردم با نور خورشید از پشت سر و همزمان استفاده از عینک آفتابی بسیار خوب عمل کرد.

REZA

من با نوت۸ یکی کار کردم گوشی خیلی خوبیه،برخلاف اس۸ که نتونستم درست باش ارتباط برقرار کنم ولی نوت۸ واقعا خوب بود.
بنظرم توی تشخیص چهره،طبیعتا ایفون هم امنیت بالایی داره هم سرعت خوبی،چون سیستم پیشرفته ای داره.
ولی بنظر من هیچی اثر انگشت نمیشه!

Mortazavi

باز هم درخشش وانپلاس

احتمالاً دوباره یه عده میگن این چیزا مهم نیست و فقط صفحه نمایش مهمه که ۵تی در حد میانرده های سامسونگه ?

ali

داداش من خودم وانپلاس داشتم و واقعا این چیزی که تو تبلیغات نشون میده نیست،اخر سر هم خود به خود هاردش سوخت،نرم افزارش و دوربینش و باتریش خیلی مضخرف بود،لطفا از چیزی که ازش اطلاع نداری و باهاش کار نکردی تعریف بیجا نکن

Faraz

یعنی آدم شاخ در میاره از این مطلب من اس هشت دارم نور صفحه اگه اندازه متوسط باشه توی تاریکی مطلق گوشی باز میشه چطور اینجا گفته نمیشه ….نوشته در تاریکی فاقد هر گونه کارایی هست آخه چرا حرف بی خود میزنه ….ترنجی خود شما تست کنید ببینید حرف من درسته یا نه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور