حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه دوربین ال جی وی 40 با گلکسی نوت 9

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | ال‌جی، تست، تماشا کنید، دوربین، سامسونگ، مقایسه

ال جی وی 40 (LG V40) با دوربین سه گانه ارایه شده و مشخصا اصلی ترین ویژگی آن همین دوربین است. گلکسی نوت 9 یکی از موبایل های پرطرفدار اندرویدی است که هر چند بیشترین امتیاز DxO را ندارد اما همچنان یکی از بهترین های بازار است. امروز می خواهیم مقایسه دوربین ال جی وی 40 با گلکسی نوت 9 داشته باشیم و ببینیم این دو دستگاه در مقابل یکدیگر چطور عمل خواهند کرد، با ترنجی همراه باشید.

با دوربین سلفی و فیلم برداری آن آغاز می کنیم. به نظر می رسد این بار ال جی عادت سامسونگی را بیشتر از خودش دارد! رنگ های گرمتر و کمی اشباع تر را در ال جی وی 40 برای فیلم برداری سلفی شاهد هستیم. در مقایسه دوربین اصلی بیشتر تمرکز روی دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی هر دو دستگاه است. دوربین ال جی وی 40 امسال اندازه پیکسل های بزرگتری دارد، f/1.5 ثابت و فوکوس دوال پیکسل نیز به آن اضافه شده است. دوربین گلکسی نوت 9 در مقابل با دیافراگم دوگانه f/1.5 یا f/2.4 ارایه می شود که دو مورد قبلی (پیکسل های 1.4 میکرونی و فوکوس دوال پیکسل) را سه سال است روی پرچمدارهای خود ارایه می کند.

حتما شما هم توجه کرده این که در تصاویر نمای نزدیک ال جی وی 40 عمق میدان کمتر (پس زمینه مات تر) را داریم و در گلکسی نوت 9 عمق میدان بیشتر است. عموما کاربران در این صحنه ها عمق میدان کمتر را می پسندند و اینجا دوربین ال جی وی 40 می تواند جذاب تر باشد. چرا؟ چون دیافراگم آن روی f/1.5 است اما دوربین گلکسی نوت 9 در شرایط نوری کافی روی f/2.4 عکاسی می کند. اگر شما دوست داشته باشید عمق میدان کمتر را در گلکسی نوت 9 ببینید، باید در عکاسی دستی، مقدای دیافراگم را تغییر دهید.

گستره دینامیکی دوربین گلکسی نوت 9 عموما بهتر از ال جی وی 40 است اما اصلا نمی توان گفت که تفاوت خیلی فاحش بوده و برتری مطلق با یکی از دو دستگاه است. در عکاسی شرایط نوری شب هر دو دستگاه به لطف f/1.5 می توانند جزئیات خیلی خوبی را ثبت کنند. الگوی کلی عکاسی دوربین ال جی وی 40 را می توان در شارپ کردن بیش از حد (اورشارپینگ) دانست و این می تواند به صورت کلی به شما تصویر شارپ تری بدهد اما قاعدتا تصویر نویزی تر هم می شود.

در فیلم برداری شما می توانید افکت های رنگی ویژه سینمایی را روی ال جی وی 40 قرار دهید و خروجی خوبی دارد. لرزشگیر اپتیکال دوربین گلکسی نوت 9 بهتر بود و نکته قابل توجه فیلم برداری HDR ال جی وی 40 است که اگر روی نمایشگری بدون پشتیبانی از HDR پخش شوند، رنگ های عجیبی را نشان می دهد، این را به یاد داشته باشید.

در نهایت باید گفت دوربین اصلی ال جی وی 40 سه اپتیک دارد و توانایی عکاسی زاویه دید عریض 107 درجه ای چیزی است گلکسی نوت 9 اساسا ندارد و این یک ویژگی برتر است. دوربین دوگانه سلفی نیز می توان تصاویر بوکه بهتری بگیرد و به صورت کلی تفاوت 10 درجه ای در زاویه دید این دو دوربین خیلی تفاوت ویژه ای ایجاد نمی کند.

نظر شما چیست؟ کدام یک را می پسندید و البته چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

بعضی جاها ال جی رنگارو غیرطبیعی نشون میداد…در کل در یه حد هستن

Ebinem

پرچمدار 2018 سامسونگ تو دوربین شکست افتضاحی خورد. تازه هنوز تا پایان سال چند پرچمدار دیگه از جمله هوآوی میت20 پرو و پیکسل3 و … موندن.

کهکشان

این فقط نظر توئه و نظر تو محدود به شخص خودته نه بیشتر !

Genesis

واقعا چطوری میگی شکست افتضاح؟؟؟
اینقدر عادت کردین که ببینین سامسونگ همه رو له کرده.
حالا که در حد بقیه هست میگین شکست!!!!
هنوز هم سام نرم افزار عالی و استیبل و پرامکاناتی داره.
و فیلم برداری و میکروفون عالی هم داره.

Mohammadsoly

سامسونگ بهتر بود الجی بیش از حد شارپ میکنه و سایه ها‌ تیره هستن بهترین دوربین موبایلی الجی جی ۴ هست واقعا اوجوبه ای بود زمان خودش

vahidbaharlouei

ب نظر من نات بهتره
خدایش رنگ آسمون الجی عجیب بود ولی در اول لرزش گیر دوربین الجی خیلی بهتر عمل کرد
شاید از 10 بخام هر کدوم نمره بدم نات 8 و الجی 7
امسال نات،ایفون xs تو دوربین فعلا بهترین بودن
منتظر تست ایکس زد 3 و پیکسل میمونم
پی 20 رو دیدم و با نات 8 تست کردم واقعا این پی 20 نمره کیلیویی گرفته

کهکشان

اصلا رو دگزو حساب نکن ، به چیزی که چشمات میبینه اعتماد کن
دگزو یه سایت تبلیغاتی تجاریه ! نه یه استاندارد جهانی

Ebinem

هر سایتی و آزمایشی که سامسونگ توش اول بشه میشه منبع معتبر و استاندارد جهانی برای مقایسه. اما اونجایی که با اختلاف میاد زیر بقیه اونجا غیرمعتبره و ملاک مقایسه نمیشه.

vahidbaharlouei

دوستان چند تا سوال دارم؟
قیمت موبایل تا چند روز دیگه بالا یا پایین میره؟
کیفیت گوشی های شیامی چطوره
و کسی گوشی شیاموی Redmi Note 5 AI Dual Camera
خریده نظرشو در موردش بگه

Milad7

اصلا مشخص نيست چي ميشه واقعا ريسكه ممكنه دلار بره بالاتر يا يه مقدار ارزونتر بشه…در مورد شيائومي هم بهترين گوشيش با توجه به قيمتش poccophone f1 هست.

Soheil Rezayi

ال جی پیشرفت بزرگی داشته اگه بیاد تو ایران شاید بخرم

علی شیخ زاده

جفتشون خوب بودن

Amir Hossein

دوربین ها هم به مرز اشباع رسیدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)