حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام 8150 چیپست پرچمدار بعدی این شرکت لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها

دور روز پیش بود که نشانه هایی از موبایل منعطف سامسونگ در آپدیت اندروید 9 گلکسی اس 9 دیده می شود و در آن خبر اشاره به چیپست کوالکام 8150 نیز شده بود. حالا این چیپست در اسنادی دیگر لو رفته است که در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

سال 2019 سال مقایسه چیپست های 7 نانومتری خواهد بود، البته نباید از یاد برد که دو چیپست 7 نانومتری قابل توجه یعنی هوآوی کایرین 980 و اپل A12 بایونیک هم اکنون در بازار حاضر هستند اما کوالکام اسنپدراگون 855 و سامسونگ اگزینوس 9820 هنوز معرفی نشده اند. حالا به نظر می رسد که کدنام چیپست 7 نانومتری کوالکام باید کوالکام 8150 باشد.

سندی که در آن نام کوالکام 8150 لو رفته است، تاییدیه بلوتوث است و علاوه بر نام، مشخص می کند که این چیپست با بلوتوث نسخه 5 ارایه می شود. خب باید گفت که جز این را هم انتظار نداشتیم! در این تاییدیه نام چیپست Qualcomm SM8150 عنوان شده که که حتی می تواند اشاره به نام اسنپدراگون 8150 هم داشته باشد اما هیچ متوجه نمی شویم چه دلیلی دارد که کولکام بخواهد نام گذاری فعلی سه رقمی خود را که کاملا قابل درک و روتین است را چهار رقمی بکند، آن هم به این شکل! به همین دلیل بیشتر فکر می کنیم که این کد نام محصول آینده کوالکام باشد.

هر چند هنوز مشخصات کامل چیپست بعدی کوالکام که فعلا نام آن را اسنپدراگون 855 می دانیم، مشخص نشده است اما چهار روز پیش مقایسه بنچمارک اپل A12 بایونیک با اسنپدراگون 855 و کایرین 980 را داشتیم که دید خوبی به ما می داد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید کوالکام چه در سر دارد و چیپست بعدی اش می تواند جذاب تر از چیپست های قبلی این شرکت باشد؟ آن ها هنوز حسابی روی AI یا همان هوش مصنوعی در چیپست های پرچمدار خود مانور نداده اند و احتمالا مهم ترین ویژگی چیپست جدید پرچمدار آن ها برای سال 2019 همین باشد.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil Rezayi

من مطمئنم که اگزینوس ۹۸۲۰ قوی تره

Mortazavi

از کجا؟

HPYK1

با هر نوع از پردازه ای در هر گوشی کار کردم هیچی مثه کوالکام نمیشه

Mortazavi

دقیقاً
به طور محسوسی خیلی بهتر از اگزینوس و مدیاتک کایرین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)