حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک اپل A12 بایونیک با اسنپدراگون 855 و کایرین 980 : نبرد 7 نانومتری ها

نوشته

5 سال قبل | 28 دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها، تست، مقایسه، هواوی

هر چند قرار است اکثر پرچمدارهای سال 2019 با چیپست 7 نانومتری عرضه شوند اما در حال حاضر دومین و سومین تولیدکننده بزرگ دنیای موبایل، پرچمدارهای خود را با چیپست های 7 نانومتری ساخت خود عرضه کرده اند! هوآوی و اپل پیشرو این صنعت شده اند و پرچمدارهای نیمه اول سال 2019 اکثرا با اسنپدراگون 855 که چیپست 7 نانومتری کوالکام است عرضه می شوند. امروز می خواهیم یک نبرد بین 7 نانومتری ها داشته باشیم و در مقایسه بنچمارک اپل A12 بایونیک با اسنپدراگون 855 و کایرین 980 انجام شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به بنچمارک این سه چیپست 7 نانومتری داشته باشیم.

همانطور که ملاحظه می کنید چیپست اپل A12 بایونیک با سیستم عامل iOS پیشتاز در قدرت پردازشی هستند، در بنچمارک تک هسته ای تا 40% عملکرد بهتر را نسبت به کایرین 980 و اسنپدراگون 855 شاهد هستیم و در بخش چند هسته ای تا کمی بیش از 10٪ رشد عملکرد قوی تر توسط نماینده اپل به نمایش گذاشته می شود.

اگزینوس 9820 تنها چیپست 7 نانومتری است که در این لیست حضور ندارد. هر چند انتظار می رود عملکرد اگزینوس 9820 کمی بهتر از اسنپدراگون 855 یا کایرین 980 باشد، اما مشخص نیست این برتری به چه حدی است و آیا به چیپست اپل A12 بایونیک می رسد یا خیر؟ البته از یاد نبرید که اسنپدراگون 855 هنوز روی دستگاه رسمی ارایه نشده و باید منتظر ماند تا نسخه نهایی آن ارایه شود.

به هر صورت شکی در قدرتمند بودن چیپست اپل A12 بایونیک نبوده و تقریبا این روال هر سال تکرار شده است. در این بین بد نیست به هوآوی بابت پیشرفت چشمگیرش تبریک گفت که امسال توانسته 6 ماه زودتر از کوالکام، چیپستی در حد و اندازه های چیپست پرچمدار آن ها بسازد.

نظر شما چیست؟ بهترین چیپست 7 نانومتری سال 2018-2019 همچنان متعلق به اپل خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mosayebso

ب بنچمارک های هواوی اعتمادی ندارم
تقلب بیشتر از ۵۰ درصد برای برند سوم موبایل اصلا مورد قبول نیست

Dariushrd

هیچی اسنپدراگون نمیشه…کایرن و اگزینوس اصلا قابل مقایسه نیستن باهاش…گوشیایی که پردازنده اسنپ دارن تو سرعت و عملکرد خیلی بهتر از بقیه اندرویدی هان…اپل هم عالی هست جایگاه همیشگی خودشو داره

علی شیخ زاده

اصلا هم معلوم نیست که ۹۰ درصد حرفتون بخاطر اینه که سونی پردازنده اسنپ استفاده میکنه و تنها ۱۰ درصد بخاطر قدرت خود کوالکامه?

کهکشان

دقیقا باهات موافقم علی

Dariushrd

چون عملکردشو رو گوشیای سونی دیدم و با همرده هاش مقایسه کردم گفتم..‌‌.در ضمن میانرده های سونی تو ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پردازنده مدیاتک داشتن…بنچمارک کلا چرته

Sadeghh

به فرض هم که اینطور باشه، بیراه نگفتن

Amir7090

پس چی شد هواوی که میگفت کیرین ۹۸۰ از a12 قوی تره???

ali

جوک نگو 3ماهه p20proدارم کاملا راضیم برادرم هم s9plusداره اونم راضیه هیچ هنگ یا کندی ای ندیدیم ما. .من به شخصه معتقدم همه پردازنده ها یگه به حدی رسیدن که کاملا جواب گو باشن واسه ادم الان یه پردازنده میان رده اسنپ636 هم می تونه تموم نیاز های منو رفع کنه چه برسه به پردازنده های پرچمدار الان برای من به شخصه کیفیت صوتی ودوربین وصفحه نمایش مهمه وپردازنده اصلا برام مهم نیست .

Naranj

چند خریدین گوشی تون رو و الان چند هست؟

ali

ماله خودمو 5700الان فکر کنم حدود 13میلیونه برادرم هم 4400خریده بود گوشی شو ماله اونم همون حدود 12-13تومن فکرکنم باشه .(گوشی من رنگش توایلایت وگوشی برادرم بنفش هست .من از بیست چاینا وبرادرم هم از دیجی کالا خریدیم گوشی ها مونو)

chalton

رو دست اگزینوس نیست،جدیدترین گزارش منتشر شده درباره گوشی جدید سری اس سامسونگ حاکی از آن است که تراشه جدید به کار رفته در گلکسی اس 10، سرعتی فوق العاده را برای گوشی سامسونگ به همراه خواهد داشت تا جایی که حتی آیفون های 2018 نیز توان رقابت با این سرعت را نخواهند داشت.
اپل سعی دارد با استفاده از A12 بر بهبود سرعت و عملکرد متمرکز شود. به هر حال گزارش اخیر نشان میدهد که تراشه اگزینوس اس 10 حتی A12 و سایر تراشه های سریع موجود در بازار را نیز پشت سر خواهد گذاشت.
گزارش اخیر Sammobile نشان میدهد پردازنده به کار رفته در گلکسی S10، سریعترین پردازنده به کار رفته در میان گوشی های همراه تا به امروز است.
همچنین در گزارش منتشر شده توسط Ice Univers ادعا شده که هسته عملکرد Mongoose M4 سامسونگ، فراتر از Cortex 76 قرار دارد که در حال حاضر جدیدترین CPU ARM است.
سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس 10 از تراشه اگزینوس 9820 استفاده کند که طرح Mongoose M4 را به کار برده است که این تراشه در تمام شرایط، بالاترین سرعت ممکن را از خود به نماش میگذارد.
گزارش Sammobile نشان میدهد که اگزینوس 9820 نیز بر پردازنده 7nm متکی است.

کهکشان

آره شنیدم گیگ بنچ مالتی کورش ۱۲ هزارو خورده ایه
امیدوارم اس ۱۰ با اندروید پای و این پردازنده قدرتمندش حسابی بترکونه
فقط حیف و صد حیف و هزار حیف که همیشه سامسونگ بخاطر برابر کردن قدرت اگزینوس و اسنپ ، از قدرت اگزینوساش کم میکنه وگرنه تو همین ترنجی یادمه گیگ بنچ اگزینوس ۹۸۱۰ اس ۹ پلاس امتیازش در حد a12 اپل بود
دوستان خودشون میتونن سرچ کنن ببینن

Naranj

البته یکی از دلایل کم کردن سرعت و کلاک هسته ها ی اگزینوس بخاطر تعادل مصرف باتری هست ولی در کل بله گوشیهایی که اگزینوس هستند مچ تر هستند با نرم افزار

علی شیخ زاده

میشه بگید سامسونگ چرا باید قدرت پردازنده خودشو بخاطر یه پردازنده دیگه کم کنه؟

vahidbaharlouei

ی دروغی گفت شاخ دار
آخه چ ربطی دارن
اصلا طراحی و نوع معماری و.. اسنپ خودش طراحی کرده و ساختش ب سامسونگ محول کرده
اينا از نظر علم موبایل یکم عقب
و به برندی که اسکناس بده نگاه میکنن و طرفداری میکنن

کهکشان

یه نگاه به بنچمارکای اسنپ و اگزینوس بندازی چراشو میفهمی

کهکشان

حاج اقا وحید شما سوادت چقده عمو ؟

chalton

درباره باگ های ios 12 مشکلاتش هم مطلب بنویسید،اپل هر سال دار بدتر از پارسال میشه،استیو جابز رفت اپل هر سال داره پسرفت میکنه.

کهکشان

هواویم بخاطر کایرین ۹۸۰ تبریک گفتن نداره ! این تبریکو باید به tsmc گفت که سازندشه

علی شیخ زاده

????

pouya

جولان ترولان تو این پست جالب

nima1397

ترولای سامسونگن بیشتر جولان میدن ?

vahidbaharlouei

هر سه عالی و اگر فرض مدل اگزیونس هم باشه در سرعت همه عالی و پایا پای جز گرافیک ک اپل سرتره
ولی مسئله مهم ماندگاری هست چیزی ک اپل و اسنپ بهتر عمل کردن ماندگاری ی شبه و دو شبه تست نمیشه و برای تست کردنش باید با گوشی کار کرد شاید 1 تا 3سال بعد متوجه میشید
ی مورد جالب ک تو این سایت دیدم
افراد ضد اپلی زیاد و اکثرا هم ی کم برای پایین آوردن جایگاه اپل دروغ میگن
درسته فاصله کم شده
ولی الحق و انصاف تو اکثر زمینه اوله
تو بعضی ها موارد هم بعید بدونم بهش برسن حالا حالا

کهکشان

وقتشه ساقیتو عوض کنی

Amir7090

?????

JAVAD

بخدا من به همون اسنپدراگون 835 و 845 راضیم، تورو جونه مادرتون یه فکری به حال باتری بکنین 🙁

Ebinem

اگزینوس در حدی نیست بخواد با اینا مقایسه بشه. سامسونگ تو همه بنچمارک ها شکست خورده.

Ebinem

همچنین سوزش ترول های نوب سامسونگی رو در این پست مشاهده می کنیم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)