حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۵۵ با معماری ۷ نانومتری رسما معرفی شد

بامداد دیروز بود که در ترنجی خواندیم نام چیپست پرچمدار جدید کوالکام را به جای اسنپدراگون ۸۱۵۰ که کدنام داخلی این چیپست بود، همان اسنپدراگون ۸۵۵ مورد انتظار انتخاب کرده اند. از آنجا که کنفرانس کوالکام در جزایر هاوایی از دیروز آغاز شده بود برخی حدس میزدند اسنپدراگون ۸۵۵ در روز اول رونمایی شود، تاریخ معرفی رسمی آن ۱۳ آذر عنوان شد اما با یک‌ روز تاخیر بالاخره  امروز ۱۴ آذر اسنپدراگون ۸۵۵ با معماری ۷ نانومتری رسما معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اسنپدراگون ۸۵۵

اسنپدراگون ۸۵۵

همانطور که دیروز در ترنجی خواندیم کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ را به عنوان «اولین پلتفرم تجاری برای موبایل های با پشتیبانی از شبکه 5G چندگیگابیتی» معرفی شد. همچنین واحد پردازش عصبی یا NPU که برای پردازش های هوش مصنوعی بهتر ارایه می شود در این SoC پرچمدار کوالکام نیز حضور خواهد داشت. این سه برابر عملکرد بهتر در زمینه پردازش هوش مصنوعی را ارایه خواهد کرد. پیش از این نیز در ترنجی دیدیم که بنچمارک هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ (اسنپدراگون ۸۵۵) و مدیاتک هلیو پی ۸۰ بسیار بهتر از کایرین ۹۸۰ است. در حقیقت در پردازش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۵۵ با NPU خود تا ۳ برابر سریع تر از اسنپدراگون ۸۴۵ است.

پردازش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۵۵ با NPU خود تا ۳ برابر سریع تر از اسنپدراگون ۸۴۵ است

پیش از این در چیپست های کوالکام ویژگی مخصوص بازی وجود نداشت اما این بار ویژگی تحت عنوان Snapdragon Elite Gaming برای اسنپدراگون ۸۵۵ به گوش می رسد. همچنین واحد پردازش گرافیکی این چیپست برای بازی های واقعیت افزوده بهینه شده است.

همچنین پردازش ویژه ای به نام computational photography وجود دارد تا بتواند ویژگی عکاسی شبیه Night Side پیکسل روی موبایل های بیشتری قرار بگیرد.

قبلا مشخصات چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ (Snapdragon 855) لو رفته که ۳ کلاستر ۱+۳+۴ هسته ای را تایید کرده بود و حالا به نظر می رسد که آن شایعه صحیح است.

همانطور که انتظار داشتیم، اسنپدراگون ۸۵۵ با معماری ۷ نانومتری TSMC ارایه خواهد شد. پشتیبانی از شبکه 5G در این چیپست پرچمدار ۲۰۱۹ کوالکام با مودم اسنپدراگون X50 صورت می پذیرد که البته در حالت پیش فرض مودم اسنپدراگون X24 با آن ارایه می شود.

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام با نام Qualcomm 3D Sonic

همچنین کوالکام از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک خود با نام Qualcomm 3D Sonic رونمایی کرده که اثرانگشت شما را در صورت کثیف یا خیس بودن هم شناسایی می‌کند.

همچنین واحد پردازش بصری (Vision Processor) اسنپدراگون ۸۵۵ می تواند فیلم برداری 4K به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه HDR را با ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتر انجام دهد. همچنین به دلیل پردازش اطلاعات عمق تصویر به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای موارد AR نیز عملکرد بهتری دارد.

نظر شما درباره کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

خیلی قویه کلا اسنپدراگون یه چیز دیگس!

lovenokia

GPU این پردازنده مشخص نشده ؟
امیدوارم ADRENO رو ارتقا بده مثلا از 640 به 700 🙂

Amin

آقای عطا‌یی مودم x24 هم ۵جی هستش؟

راستی گفتید اولین مودم تجاری ۵جی؛
پس اکسینوس ۵۱۰۰ چی شد؟!

Amin

ممنون بابت پاسختون

mosayebso

فقط تفاوت isp اکسینوس ۹۸۲۰ با ۸۵۵
اکسینوس ۹۸۲۰: فیلمبرداری ۸کا با ۳۰ فریم برثانیه بشکل hdr
و همینطور فیلمبرداری ۴کا با ۱۵۰ فریم بر ثانیه بصورت hdr
حالا اسنپ ۸۵۵: حداکثر توان isp فیلمبرداری ۴کا توی ۶۰ فریم!
در ضمن این soc شامل npu نیست و اسنپ از ترکیب cpu gpu و چیپ مخصوصی که از اسنپ ۸۲۰ داشته وضایف هوش مصنوعی رو انجام میده
هرچند وقتی وضایف هوش مصنوعی رو بخوبی انجام بده دیگه چه فرقی داره npu داشته باشه یا به شکل دیگه این کارو انجام بده

Amin

کاملا موافقم مصیب

هم با بخش اول صحبتت، هم با بخش آخرش.

فکر کنم اکسینوس ۹۸۲۰ بهترین چیپست باشه برای امسال.

کهکشان

مصیب یه بار چیزاییو که میگی اشتباها بزن واسه کوالکام یا کایرین ببین چقد لایک میگیری

Pouya

اگزینوس عالیه ولی تو گرافیک مقداری عقب تر از اسنپ دراگونه وگرنه در خوب بودنش شکی نیست

Amin

سرجمع بهتره

علی شیخ زاده

معرفی خیلی ساده و مبهمی بود به نظرم مراسم چیپست به این خوبی باید بهتر از این میبود

Yilman

عالی هست اما فکر نکنم گوشی هایی که به این چیپست مجهز میشن وارد ایران بشن ،هوآوی با چیپست کایرن میاد سامسونگ اگزینوس آیفون A12 سونی دیگه ایران نمیاد و….

کهکشان

مشخص نشد npu چند هسته ایه ؟ خخخخخخخخ ایراد ازش نگیرین یه وقتا ! آخه اگزینوس نیست !
فیلمبرداری 4کی 120 hdr اگزینوسم چیزی نیستا ! قطعا 4k 60fps کوالکام بهتره ! خخخخخخخخ
واقعا متاسفم …

Amin

آره واقعا
الان اگر سامسونگ همچین چیپستی می‌زد، هم سایت طور دیگه‌ای می‌نوشت، هم کاربرا چیزای دیگه‌ای می‌گفتن?

کهکشان

والا

کهکشان

راستی یادم رفت بگم 7 نانوی اپتیکالم اصلا چیز بدی نیست

chalton

مبارک طرفداران کوالکام
ولی جدا از تعصب اکسینوس 9820 همچنان بهتر از 855 هست،برید یه مقایسه بکنید متوجه میشید،با معرفی اسنپ 855 واقعا فهمیدم آینده نگری سامسونگ رو بهش ایمان اوردم،اکسینوس 9820 همچنان در صدر و بهتر از 855،یه مقایسه حرفمم رو ثابت میکنه،در کل مبارک اونایی که طرفدار کوالکام هستن.

کهکشان

آقا نگو بهتره ! میریزن سرت !

chalton

یه بچه 5 ساله هم مقایسه کنه میفهمه اکسینوس 9820 بهتر از اسنپ 855 هست،دیگه دلخوری نداره واقعیت رو باید قبول کرد،فقط یه مقایسه ساده،واقعا از سامسونگ ممنونم که از مشکل اسنپ 810 به بعد یه کاری کرد که اکسینوس ها بهتر عمل کردن،و الان هم در اکسینوس 9820 این فاصله بهتر بودن بیشتر شد.

Soheil Rezayi

آندرو هنوز ۶۳۰ مونده؟؟؟؟

dele_tanha

خیر ادرنو 640 هست پردازنده گرافیکیش

CAPCOM

همین که از لحاظه گرافیکی خیلی پیشرفت داشته کافیه چون ماهمه دوسداریم (بدون لگ) بازی کنیم دربقیه مواردام عالی بوده نمیشه ایراد گرفت اشاالله که خدا هم قبول کنه?

CAPCOM

chalton
chalton
ترنجِ رسیده
دسامبر 5, 2018 در 2:35 ب.ظ
7 11
یه بچه 5 ساله هم مقایسه کنه میفهمه اکسینوس 9820 بهتر از اسنپ 855 هست،دیگه دلخوری نداره واقعیت رو باید قبول کرد،فقط یه مقایسه ساده،واقعا از سامسونگ ممنونم که از مشکل اسنپ 810 به بعد یه کاری کرد که اکسینوس ها بهتر عمل کردن،و الان هم در اکسینوس 9820 این فاصله بهتر بودن بیشتر شد.
اگزینوس ام خوبه هرکی گفته بده خودش بده فقط تنها مشکلش پردازنده گرافیکیشه که اگه از power vr استفاده میکرد قطعا بی رقیب بود این واحد مالی هرچه تعداد هسته هاشو زیاد میکنه که باز یه جاهایی کم میاره توروخدا ایجور جروبحث نکنید بیایید منطقی باشیم من خودم اس ۶ داشتم که اگزینوس بود یه فایله ۲ گیگ رو تو چند ثانیه اکسترکس میکنه اما کوالکام ۸۲۱ یه کم تاخیر داره این یعنی اگزینوس از لحاظ cpu قویتره وتنها مشکلش gpu

siavash-t

پس ۴+۴ تبدیل میشه به ۴-۳-۱. به نظر میاد مصرف باتری با این چیپست خیلی خوب باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)