حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی وی ۴۰ تینکیو (LG V40 ThinQ) رسما معرفی شد، ۱ موبایل ۵ دوربین

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

ال جی بالاخره و به صورت رسمی و نهایی پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۸ خود را معرفی کرده است. ال جی وی ۴۰ تینکیو (LG V40 ThinQ) پیش از این نیز اطلاعات زیادی از خود را بروز داده بود اما به هر حال معرفی رسمی امروز آن همه سوال ها و ابهام ها را می زداید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ال جی وی ۴۰ تینکیو یا ۱ موبایل ۵ دوربین! اولین موبایلی که در دنیای موبایل با مجموع ۵ دوربین عکاسی ارایه شده و هر چند این از نظر اعداد و ارقام روی کاغذ عدد بزرگی است اما باید دید که کیفیت به چه شکلی خواهد بود. خب اجازه بدهید با دوربین سه گانه اصلی ال جی وی ۴۰ تینکیو آغاز کنیم:

ال جی وی 40 تینکیو

ال جی وی 40 تینکیو

دوربین اصلی ال جی وی ۴۰ تینکیو همان طور که پیش از این نیز رسما تایید شده بود، سه اپتیک متفاوت دارد. این سه دوربین LG V40 ThinQ لنز های ۱۶، ۲۵ و ۵۰ میلی متری معادل با زاویه دید ۱۰۷ ، ۷۸ و ۴۵ درجه ای و به ترتیب اندازه تصاویر ۱۶، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسلی را دارند و این به معنی یک لنز تله با نسبت دو برابر بزرگنمایی اپتیکال نسبت به دوربین اصلی و یک لنز زاویه دید عریض است. ال جی پیش از این دوربین دوم را زاویه دید عریض انتخاب می کرد ( از ال جی جی ۵ به این سو) و حالا سومین دوربین اضافه شده یک دوربین تله با ۲ برابر زوم اپتیکال است.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی ال جی وی ۴ تینکیو امسال بالاخره حسگر تصویر بزرگتری دارد و اندازه پیکسل ها به ۱.۴ میکرومتر رسیده است. این به عکاسی بهتر در شب و ثبت گستره دینامیکی وسیع کمک می کند. گشودگی دیافراگم دوربین اصلی ال جی وی ۴۰ تینکیو برابر f/1.5 است و امیدواریم ال جی بتواند در شرایط نوری روز تصاویر خوبی را بگیرد ولی درباره عکاسی در شب خیلی نگران نباشید. نکته مهم دیگر درباره دوربین اصلی ال جی وی ۴۰ را می توان فوکوس فوق سریع Dual Pixel دانست. البته فوکوس لیزری هم هنوز وجود دارد.

دوربین تله ال جی وی ۴۰ تینکیو با f/2.4 تجهیز شده و لرزشگیر اپیتکال به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز دارد و در نهایت دوربین فوق عریض که فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال ندارد. پیش از اینکه از پشت ال جی وی 40 به جلوی آن برویم، حسگر اثرانگشت زیر قاب دوربین نیز کاملا مشخص است. فیلم برداری دوربین اصلی ال جی وی ۴۰ به رزلوشن 4K و نرخ 60 فریم برثانیه یا FHD به نرخ 240 فریم بر ثانیه انجام می شود. آن ها به فیلم برداری فوق آهسته اعتقادی ندارند! راستی، رنگ های ال جی وی 40 تینکیو آبی و مشکی است اما انتظار می رود رنگ قرمز نیز به زودی معرفی شود.

بسیار خوب، به جلوی دستگاه می رسیم و با دوربنی ها ادامه می دهیم. دوربین سلفی دوگانه ال جی وی ۴۰ تینکیو اما یک ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید عادی ۸۰ درجه و f/1.9 در کنار یک ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید کمی عریض تر ۹۰ درجه و f/2.2 را دارند که اندازه پیکسل های هر دو برابر ۱.۴ میکرومتر است.

ر

ال جی وی 40 تینکیو

نمایشگر ال جی وی 40 دوباره OLED است

همانطور که در تصویر بالا می بینید، ال جی فعلا ترجیح داده که اطراف بریدگی نمایشگر با پس زمینه مشکی پوشانده شود و اطلاعات نوار وضعیت روی آن نمایش داده شود. البته که شما می توانید این تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید. نمایشگر ال جی وی 40 دوباره OLED (و احتمالا P-OLED) است و این خبر خوبی است. اندازه 6.4 اینچی و رزلوشن QHD+ که از زمان ال جی جی 3 (البته آن دستگاه QHD بود) در پرچمدارهای ال جی بود و اینجا هم وجود دارد و نسبت تصویر 19.5:9 به بریدگی نمایشگر اشاره دارد. این پنل از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می کند.

چیپست اسنپدراگون 845 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تنها انتخاب سخت افزاری الجی وی 40 است اما خوب که کارت حافظه جانبی 512 گیگابایتی را پشتیبانی می کند. خروجی صدای با کیفیت B&O، خروجی صدای 32-bit/192kHz و ضبط صدا 24-bit/48kHz از دیگر مشخصات آن است.

با وجود باتری 3300 میلی آمپری برای الج وی 40 تینکیو (برابر با باتری گلکسی نوت 8 از سال قبل) که نه چندان کافی به نظر می رسد اما وزن 169 گرمی و ضخامت 7.6 میلی متری یک عملکرد خیلی خوب برای ال جی در طراحی است. گواهی مقاومت نظامی MIL-STD-810G و گواهی IP68 برای ال جی وی 40 تینکیو کسب شده است و شیشه گوریلا گلس نسل 5 نیز موضوع جدیدی برای ال جی نیست.

متاسفانه آنطور که انتظار داشتیم ال جی وی 40 تینکیو با اندروید 9 ارایه نشده و شاهد حضور اندزوید 8.1 با رابط کاربری LG UX 7.0+ هستیم. نظر شما درباره ال جی وی 40 تینکیو چیست؟ می پسندیدش؟ آ … قیمت ال جی وی 40 تینکیو برابر 900 دلار خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خیلی خوبه که دوربین سه گانه واقعا کاربردی باشه و سه تا اپتیک رو بده. دوربین سلفیش رو هم قبول می کنیم حالا ولی می شد با یکی جمش کنه اما فاکتورهای بازاریابی که منجر به تیتر شده شما دیگه ارضا نمی شد!

mostafa3

اسپیکر جلو گوشی جاش خیلی بده

BeFair

موافقم با شما، تقارن نداره

Pouya

اره اگر اسپیکرو میزاشت وسط دوربین سلفیا هم بغلش تقارن داشت خیلی بهتر میشد

Pouya

من طراحی دوربین سه گانه اینو به میت ۲۰ ترجیح میدم منتها f 1.5 تو روز یه کم نگران کنندس باتریم فکر نمیکنم عملکردش عالی باشه ایشالا نمایشگرشم مشکلات وی ۳۰ رو نداشته باشه طراحیشم دوس دارم ولی بهتر بود قیمتو میاورد پایین تر

Naranj

در حد انتظار نیست

ali.k77

باید با اندروید 9 میداد

علی شیخ زاده

به نظر من که وی۴۰ ثینکیو هیچی نداره که آدمو جذب کنه?

Mohammadsoly

همه چیز معمولیه

آقای عطا.یی، نگرانی بابت F1.5 برای عکس برداری در روز نیست. نهایتا اینکه شما نظرتون این هست که گشودگی ۱.۵ برای روز زیاده. ما هم میگیم قبول.
اما این گوشی دوتا دوربین دیگه هم داره.
یکی با گشودگی ۱.۹ و دیگری با گشودگی ۲.۴
هر چند اینجا سه اپتیک متفاوت داریم، ولی این سه اپتیک متفاوت مشکلی برای عکس برداری ما ایجاد نمیکنه. حالا شما ممکنه بگی که اپتیک تله زیادی زاویه اش بسته اس. ما هم میگیم قبول. ولی اپتیک واید که دیگه مشکلی ایجاد نمیکنه. درسته؟
یعنی نهایتا اگر کاربر حس کنه که اپرچر ۱.۵ برای اون میزان نور محیط زیادی بازه، به جای عکس برداری با اپتیک نرمال، میره سراغ دوربینی که اپتیک واید داره، چون اون دوربین بهش اپرچر ۱.۹ میده.
حتی اگر بتونه سوژه رو در فاصله مطلوب داشته باشه، میتونه از دوربینی که اپتیک تله داره استفاده کنه، چون اون دوربین بهش اپرچر ۲.۴ میده.

به نظرم انتخاب ۳ اپرچر متفاوت ۱.۵ و ۱.۹ و ۲.۴ کاملا هوشمندانه بوده و میتونه با این کار، چیزی مشابه به دیافراگم دوگانه سامسونگ رو داشته باشه.

البته اگر من جای LG بودم، اپرچر ۱.۹ رو به اپتیک تله میدادم و اپرچر ۲.۴ رو به اپتیک واید. یعنی برعکس حالت فعلی.

دکتر رسول آریان

بله، نبود لرزشگیر و فوکوس خودکار، میتونه مشکل ساز بشه.

به نظرم اگر بخوان از دیافراگم دوگانه سامسونگ استفاده نکنن و در عین حال خوب باشن، باید سه تا دوربین بذارن با سه اپتیک مختلف، با مگاپیکسل برابر و مشخصات سنسور کاملا برابر و همچنین امکانات برابر از لحاظ فوکوس خودکار و لرزشگیر و …

این جوری هم سه اپتیک مختلف دارن و هم سه اپرچر مختلف برای شرایط نوری مختلف.

دکتر رسول آریان

در واقع منظورم این بود که اگر V40 در تنگنا قرار بگیره و اپرچر ۱.۵ براش خیلی شارپ باشه، میتونه از دوربین های دیگه اش کمک بگیره و با اونها عکس بگیره، چون دیافراگم تنگ تری دارن و مشکل شارپ بودن بیش از حد پیش نمیاد.

سامسونگ قراره برای اسفند ماه، دوربین سه گانه رو مثل همین گوشی LG بسازه. پس از این نظر، شرکت LG جلوتره. چون سامسونگ قراره همین ترکیب دوربین رو ۵ ماه دیگه معرفی کنه.
منظورم دقیقا مشخصات سنسور نیست. منظورم همین ترکیب دوربین سه گانه با سه اپتیک‌ متفاوت هست. منتها الان کسی تحویل نمیگیره زیاد این دوربین سه گانه LG رو. وقتی که ۵ ماه دیگه سامسونگ همین ترکیب سه گانه رو ساخت، همه میان میگن به به، عجب چیزی ساخته!

آخه الجی برند شاخی نیست حتی بهترین دوربین هم داشته باشه اونجوری که باید نگاها به سمتش نمیره

Naranj

درسته در کلیات مشابه هستند ولی در جزئیات سامی چند قدم جلوتر خواهد بود

Soheil Rezayi

من فن الجی هستم خودمم پرچمدار قبلی الجی رو دارم یعنی G7
ولی باتریش حسابی ریده این از اونم بدتره
ولی در بقیه چیز ها ازش خوشم میاد و تعجب من از این هس که که فون آرنا امتیاز ۷.۷ از ۱۰ رو داده که اونم بخاطر باتریشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)