حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای آیفون مقاوم تر که خراشیده، خم یا غر نشود

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

آیفون ها در چند سال اخیر عموما جز دستگاه های مقاوم بوده اند که کیفیت ساخت یکی از شاخصه های اصلی آن ها به شمار می رفته است. هنوز هم همینطور است و آیفون های شیشه ای 2017 حداقل بر اساس تست هایی که دیده ایم، مقاوم ترین موبایل های شیشه ای بودند که عرضه شده اند. آیفون تن (iPhone X) با استیل ضد زنگ در مقابل غرشدگی یا همان Dent شدن مقاومت خیلی خوبی دارد اما حقیقت این است که بسیار خراشیده می شود، حتی در استفاده عادی روزمره و دیگر آن زیبایی روز اول خود را ندارد. حالا اما خبر می رسد که حق اختراع اپل برای آیفون مقاوم تر که خراشیده، خم یا غر نشود دیده شده و می تواند امیدوار کنند باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون های 2018 با گواهی مقاوم تر IP68 معرفی شده اند، شیشه مقاوم تری دارند و در مدل های تن اس و تن اس مکس از استیل ضد زنگ استفاده شده است. این ها اما لزوما برای مقاومت بیشتر کفایت نمی کند یا به عبارت بهتر، طبع بلند کیفیت بالاتر را ارضا نمی کند. حالا حق اختراع اپل با نام “سطح مقاوم در برابر سایش بر روی ضمائم فلزی” و در آن درباره پوشش هایی که مقاومت بیشتری در برابر سایش و چروک ایجاد می کنند، شرح داده شده است.

در این حق اختراع آمده که یک سطح سخت بیرونی ساخه شده از سرامیک یا موارد بر پایه کربن با ضخمان 0.5 تا 3 میکرومتر استفاده خواهد شد. این لایه از لایه میانی که ضخمات 8 تا 30 میکرومتر دارد مقاوم تر است.

بخشی از این پتنت را پایین تر می خوانیم:

“پوشش مقاوم در برابر سایش همچنین می تواند برای ارائه کیفیتی بالا به یک بخش استفاده شود. به عنوان مثال، در برخی موارد، پوشش مقاوم در برابر سایش براق است. در برخی موارد، پوشش مقاوم در برابر سایش دارای یک رنگ سیاه براق است و احساس خنک به لمس دارد. بنابراین، پوشش های مقاوم در برابر سایش مناسب برای ارائه سطوح جذاب محصولات مصرفی است که ممکن است در معرض طیف گسترده ای از مواد روزمره قرار بگیرند. از جمله این موارد می توان به فولاد و دیگر فلزات، شن، سنگ، بتن، سنگ، شیشه و … اشاره کرد. به عنوان مثال، پوشش های مقاوم در برابر سایش را می توان برای سطوح دوام و زیبا مناسب برای بدنه کامپیوترها، دستگاه های الکترونیکی قابل حمل، دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی و لوازم جانبی دستگاه های الکترونیکی مانند دستگاه های تولید شده توسط شرکت اپل استفاده کرد.”

به نظر می رسد که شاید اپل خیلی زودتر این پتنت را برای رنگ جت بلک آیفون 7 به کار می برد اما خب اینطور نشد و حالا شاید باید روی استیل ضدزنگ آیفون X یا آیفون Xs استفاده شود. نظر شما چیست؟ قطعا دستگاه با دوام تر یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید است، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

اپل همیشه سعی کرده حتی در ساده ترین جزییات متفاوت باشه

Naranj

همین الان گلس های تجاری هست که با الماس هم خش بر نمیداره ولی کمپانیها رو گوشی نمیذارن چون اولا گرونتر هست دوم اینکه گلس جداگانه نمتونن بفروشن و سوم میخوان خش برداره تا طرف گوشی نو بخره

Amir Hossein

خوبه که اپل به این چیزای ساده هم بها میده اما بنظرم باید رو باتری بیشتر تمرکز کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)