حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رزلوشن FHD پرطرفدارترین رزلوشن نمایشگر بین موبایل های هوشمند تست شده در Antutu است

نوشته

5 سال قبل | 21 دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

نرم افزارها و سرویس های پرطرفدار به سبب کاربران زیاد می توانند داده های جالبی را درباره رفتار بازار منتشر کنند. برای مثال بنچمارک Antutu که یکی از پرطرفدارترین بنچمارک های بازار است امروز داده هایی را منتشر کرده است که بررسی آن ها جالب است. برای مثال گفته می شود رزلوشن FHD پرطرفدارترین رزلوشن نمایشگر بین موبایل های هوشمند تست شده در Antutu است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دیگر داده ها را بررسی کنیم.

موضوعی که در حین مطالعه این آمار باید در نظر داشته باشید این است که عموم دستگاه های تست شده در این بنچمارک احتمالا جدید هستند و کمتر کاربری وجود دارد که از دستگاه قدیمی خود را بخواهد بنچمارک بگیرد. همچنین سهم دستگاه های قوی تر (میان رده به بالا) در این جامعه آماری بیشتر است. همچنین احتمالا این درصدها بر اساس تعداد انجام شدن بنچمارک و نه لزوما تعداد دستگاه باشد که این هم نکته مهمی است. بسیار خوب، با رزلوشن نمایشگر آغاز می کنیم:

طبق آمار دستگاه های تست شده در Antutu تقریبا 57٪ موبایل ها دارای نمایشگری در خانواده FHD هستند. حال برخی کمی عریض تر و برخی روی رزلوشن FHD با نسبت تصویر 16:9. جالب اینکه درصد نمایشگرهای FHD+ که مربوط به موبایل های کم حاشیه با نسبت تصویر 18:9 یا عریض تر می شود بیشتر از نمایشگاهای 16:9 است و این در حالی است که ترند نمایشگر عریض کم حاشیه کمتر 2 سال آغاز شده است. توجه داشته باشید که جدیدا خیلی از موبایل های QHD در حالت FHD پردازش می شوند و این می تواند دلیل غیبت این رزلوشن باشد.

از نظر پردازنده باید گفت 73.5٪ از دستگاه های تست شده در Antutu با پردازنده مرکزی 8 هسته ای ارایه شده اند و 21.9٪ آن ها یک پردازنده مرکزی 4 هسته ای داشته اند. این نشان می دهد که هشت هسته ای بودن که زمانی یک موضوع خیلی مهم به شمار می رفت حالا یک موضوع روتین است.

درباره حافظه رم اما آمار موضوعی را می گوید که فقط با همان توضیح اول ما قابل هضم است! گفته می شود 36.5٪ موبایل های تست شده در Antutu با حافظه رم 6 گیگابایتی ارایه شده اند! حافظه رم 6 گیگابایتی هنوز از سوی بعضی شرکتها به عنوان یک انتخاب لازم حتی برای پرچمدارها هم مشخص نشده است اما آمار این سهم بزرگ را برای آن نشان می دهد. حافظه رم 4 گیگابایتی سهم 31.7٪ دارد و حافظه رم 3 گیگابایتی سهم 13.5 درصدی. جالب است که 7.5 درصد از کل دستگاه ها نیز حافظه رم 8 گیگابایتی دارند!

درباره حافظه داخلی نیز اوضاه به همین شکل است. حافظه داخلی 64 گیگابایتی با سهم 41.1٪ درصد از بازار در صدر و حافظه 128 گیگابایتی با سهم 24.6٪ در رتبه دوم جای گرفته است. حتی 2.4٪ از این دستگاه ها حافظه داخلی 256 گیگابایتی دارند.

از نظر سیستم عامل نیز همانطور که گفتیم عموما تست بنچمارک روی دستگاه های جدید صورت می پذیرد پس طبیعی است که جدیدترین نسخه های اندروید در این نمودار بیشتر باشند. همانطور که می بینید 37٪ از دستگاه های تست شده در Antutu با اندروید 8.1 و 24.3 درصد با اندروید 8 عرضه شده اند و این یعنی تقریبا 62٪ تمام دستگاه های تست شده!

اکثر این تست ها نشان می دهند که احتمالا غالب تست های Antutu در چین انجام می شود و هنوز آن جا جایی است که بنچمارک اهمیت دارد. دلیل این صحبت ما هم این است که الگوی دستگاه های تست شده بیشتر دستگاه های مورد علاقه بازار چین است. البته این از نوشته های چینی نمودارها هم قابل حدس است اما چیزی در منبع مطلب نیامده است. نظر شما چیست؟ موبایل شما در کدام دسته از این مشخصات قرار می گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای عطا.یی خود نرم افزار آنتوتو مال کشور چین هستش دیگه. چرا براتون عجیبه که نوشته های نمودارها چینی هستن؟ این نرم افزار ساخت شرکت چین هست.

آمار گوشی های با رم ۶ بیشتر بوده از رم ۴
بعد سونی XZ3 رو با رم ۴ میسازه.
دقیقا به نکته درستی اشاره کردید آقای عطا.یی.

اگر آقای کوالیتی میخواد بیاد بگه پس S9 چیه.
دوباره عرض میکنم که S9 نسخه معمولی هست و S9 پلاس نسخه قوی تر. در حال حاضر پرچمدارهای اصلی سامسونگ S9 پلاس هست و نوت ۹

سونی هم میتونه این حرف رو بزنه و بگه که پرچمدار اصلی من نسخه پریمیوم هست و اشکالی نداره. ولی مشکل اینجاست که نسخه پریمیومش تولید محدوده و بیشتر شبیه آزمون و خطا بوده.

به هر حال باید قوی ترین پرچمدارها از هر شرکت رو با هم مقایسه کرد. مثلا وقتی میریم سراغ هواوی، باید بریم P20 پرو رو بیاریم توی رینگ، نه P20

پس این حرف آقای کوالیتی از اساس غلطه. که نوت ۸ و نوت ۹ و S9 پلاس رو نمیبینه، بعد XZ3 رو با S9 مقایسه میکنه، میگه خب S9 هم تک دوربین بود و ۴ گیگ رم‌ داشت. خیلی خنده داره واقعا. قوی ترین پرچمدار رو باید بیاری وسط آقای به ظاهر منطقی!

ali.k77

حافظه داخلی 64 رو کافی اما کم در مقایسه با سایر پرچمداران میدونم. اما در مورد رم مهم کارایی نهاییه که سونی سریع ترین یا لااقل یکی از سریع ترین های اندروید هست.

دکتر رسول آریان

پس چرا برای بعضی مناطق رم ۶ هم داره؟ مثلا تایوان که خبرش اومد. لابد میخوای بگی چون چین و تایوان و … رم زیاد دوس دارن. پس خود سونی هم میدونه باید رم رو اضافه کنه ولی خساست به خرج میده. پورت ۳.۵ میلی متری رو حذف میکنه، سنسور ۴۰ و ۴۸ مگاپیکسلی میسازه ولی روی گوشی خودش استفاده نمیکنه، رم ۶ میذاره روی گوشیش ولی فقط توی برخی بازارها، سنسور سیاه و سفید میسازه و کلی برای فیلم برداری در شبش تبلیغ میکنه، اما نهایتا همون سنسور ۱۹ مگاپیکسلی قبل رو استفاده میکنه، دوربین رو دوباره تکی میکنه، رم ۴ هم میذاره با قیمت ۱۰۰۰ دلار.

منطقی فکر کن. اینهایی که گفتم واقعا کم کاری نیست؟ وجدانا الکی دفاع نکن. اگر حرف غیر منطقی زدم بگو.

Amin.light33

قیمت هزار دلار؟؟؟ محض اطلاع، اس نه با قیمت ۸۵۰ یورو وارد شده، اکس زد ۳ ۹۰۰ یورو

HPYK1

بشدت با این حرفت موافقم!!!!!خساست تو برخی چیزا به خرج میده ولی انصافا چیزی کم و کاستی نداره
حداقل واسه منی که دنبال کیفیتم چیزی قابل ایراد نیست

ali.k77

به نظرم این بیش تر ضعف درک از بازار است برای مدیران سونی . برای تعداد قابل توجهی از خریداران رم 8 لزوما بهتر از 4 هست و دو برابر اون کارایی داره! یا دوربین سه گانه لزوما بهتر از دوگانه و اون هم بهتر از تکی است. به طور کلی قبلا شاهد بودیم آیفون ها با حافظه رم کمتر سرعت بیش تری داشتند اما برند اکسپریا با آیفون متفاوت است. من اسم این رو خساست نمیذارم چون برخلاف فروش کم کیفیت خوبی داره اکسپریا ولی قبول دارم برای کاهش هزینه ها از بعضی چیزها میگذره

باز خوبه شما مثل امین جبهه نمیگیری سریع.

والا ما تا اونجایی که دیدیم، توی اخبارش گفتن و نوشتن که XZ2 قیمتش هزار دلاره.

حالا کم کاری اسمی هست که شما روش میذاری، منم میگم‌ خساست.

* ببخشید XZ3

Amin.light33

رسول جان قیمت اکس زد ۳ ۸۰۰ یورو هست، قیمت اس نه هم ۸۵۰ یورو، تو کامنت قبلی م اشتباه نه صد یورو نوشتم که اشتباست، ( البته من بازار اروپا یا بهتر بگم المان مد نظرم هست)

Rog_Pc_Gamer

بگذریم از این حرفا ۲۰۰ دلار اختلاف قیمت بین اس۹ معمولی و xz3 هست

Rog_Pc_Gamer

و نکته اخرم اینه که دوربینش هم لرزشگیر اپتیکال داره هم فیلم برداری 4k 60fps که عملا یه ترند شده

saman1670

جناب آریان،سونی کم گذاشته مخصوصا توی دوربین.ولی قیمتش 1000 دلار نیستا.900 دلاره و 800 یورو.در زمینه 4K 60 هم کاملا کم گذاشته ولی بازم جاش فیلم برداری HDR 10 بیت داره.بازم به نظر من بدون لرزشگیر اپتیکال به درد نمی خوره.

saman1670

ایکس زد3 منظورم بود.ایکس زد2 قیمتش 800 دلار بود.بازم به توجه به کارایی،قیمت بالایی می ده.مخصوصا در زمینه دوربین.

Ferrari

اقای اریان این همه سوزش برای چیه؟؟؟ شماکه گفتی سونی رو به حساب نمیاری این همه داستان سرایی درمورد سونی چیه؟؟؟ چیکارت کرده مگه؟؟ ??

دکتر رسول آریان

بر اساس متن مقاله بود. اگر این قسمت از متن مقاله رو دوباره بخونی، متوجه میشی چرا بحث به سونی کشیده شد. بخون:

“درباره حافظه رم اما آمار موضوعی را می گوید که فقط با همان توضیح اول ما قابل هضم است! گفته می شود 36.5٪ موبایل های تست شده در Antutu با حافظه رم 6 گیگابایتی ارایه شده اند! حافظه رم 6 گیگابایتی هنوز از سوی بعضی شرکتها به عنوان یک انتخاب لازم حتی برای پرچمدارها هم مشخص نشده است اما آمار این سهم بزرگ را برای آن نشان می دهد.”

اوکی؟ مخاطب کیه؟ قطعا یکیش XZ3 هست.

در ثانی انگار ادب و تربیت درست و حسابی هم نداری. لازم نیست تربیت خانوادگیت رو اینجا به دیگران نشون بدی.

Ferrari

تربیت خانوادگی شمارو هم وقتی که میگفتی کسی که بره xz2 بخره احمقه رو هم دیدیم

حالا به قول شما قیمت XZ3 هم‌ ۱۰۰۰ دلار نیست و ۹۰۰ دلاره. هر چند بازم از S9 گرون تره. خب S9 هم مثل XZ3 یک دوربین داره، هر دو امولد دارن، هر دو اج دارن، هر دو اسنپ 845 دارن با مموری ۶۴ و رم ۴، هر دو امولد دارن و …

پس چرا XZ3 گرون تره؟ آیا سونی اصلا در شرایطی هست که بخواد گوشی مشابه سامسونگ بسازه، اون هم گرون تر؟ دقیقا در شرایطی که مشکل فروش هم داره و داره بازارش کوچیک و کوچیک تر میشه؟

حداقل اگر میخواد با سامسونگ رقابت کنه، وقتی اج و امولد میاره، باید قیمتش رو کمتر از S9 میزد.

اگر به قول شما XZ3 قیمتش ۱۰۰۰ دلار نیست، قبول دارید که XZ2 پریمیوم ۱۰۰۰ دلاره؟
حالا بشین تک تک، تمام اجزای XZ2 پریمیوم ۱۰۰۰ دلاری رو با نوت ۹ با همین قیمت، مقایسه کن‌.

نتیجه چیه؟ اینکه گوشی های سونی در شرایط کنونی با این قیمت ها گرونن. اگر سونی میخواد گوشی خیلی گرون بسازه، باید واقعا به اندازه اون، امکانات هم بده.

الان چرا XZ۳ دوربین دوگانه نداره؟ لابد اگر داشت، قیمتش میشد مثل XZ2 پریمیوم یا حتی گرون تر. دوربین تکی گذاشته که براش سود داشته باشه.

* ببخشید امولد رو دوبار نوشتم.

Amin.light33

البته در بازار اروپا اس نه با قیمت ۸۵۰ یورو وارد شد و اکس زد ۳ با قیمت ۸۰۰ یورو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)