حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اکسپریا ایکس زد ۳ (Xperia XZ3) از شبکه 5G پشتیبانی می کند؟

نوشته

5 سال قبل | 52 دیدگاه | سونی

امروز توییتی عجیب از حساب کاربری Sony mobile news در توییتر منتشر شد که این سوال را در ذهن ما به وجود می آورد: اکسپریا ایکس زد ۳ (Xperia XZ3) از شبکه 5G پشتیبانی می کند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اینکه آیا سونی اولین موبایل 5G دنیا را تولید کرده باشد و در مراسم معرفی آن در IFA2018 کلامی از آن به میان نیاورده باشد با وجود اینکه عجیب است اما با سابقه این شرکت ژاپنی باید گفت که می تواند محتمل باشد. اجازه بدهید با این توییت آغاز کنیم:

در متن این توییت از آماده بودن 5G صحبت می شود و سپس گفته می شود که از سرعت فوق سریع و تجربه بهبود یافته اکسپریا ایکس زد ۳ (Xperia XZ3) لذت ببرید. این نمی تواند مستقیما به ما بگوید که اکسپریا ایکس زد ۳ از شبکه 5G پشتیبانی می‌ کند و اولین موبایل 5G دنیا است اما Gsmarena از این توییت چنین برداشت کرده است.

ما می دانیم اکسپریا ایکس زد ۳ با چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ ارایه می شود و این چیپست از مودم Qualcomm X20 استفاده می کند. تنها راهی که اکسپریا ایکس زد ۳ از شبکه 5G پشتیبانی کند این است که مودم جدید و هنوز به صورت تجاری عرضه نشده Qualcomm X50 در آن به کار برود. در این صورتی است که با حداکثر سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه روی اپراتورهای پشتیبانی کننده از 5G به دریافت اطلاعات بپردازد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اکسپریا ایکس زد ۳ اولین موبایل 5G دنیا باشد؟ ما می دانیم که این پاییز چینی ها حتما موبایل 5G رونمایی خواهند کرد، چند روز پیش شیائومی می میکس ۳ (Mi Mix 3) در حال اتصال به شبکه 5G دیدیم

 

اشتراک در
اطلاع از
52 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

اصلا ازش سعید نیس قبلنم تو معرفی گوشیاش به بعضی ویژگیای مهم اشاره نکرده…
سونی تو CES 2017 سنسور imx400 رو با Xzp عرضه کرد…طبق این روال باید تو CES 2019 هم سنسور جدید (imx500) رو با Xz3p معرفی کنه…
?مشخصات احتمالی Xz3premium
▪️صفحه 4k oled
▪️اسنپ 855
⁦▪️⁩گوریلاگلس 6
⁦▪️⁩سلفی دوگانه
▪️سنسور دوربین اصلی imx500
▪️پردازنده دوربین AUBE
▪️دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی رنگی F2.0
▪️دوربین دوم 16 مگاپیکسلی تک رنگ با F1.6
?مشخصات احتمالی imx500
▫️موشن آی
▫️سنسور 24 مگاپیکسلی
▫️اندازه سنسور 1.2 اینچ(شاید بزرگتر)
▫️اندازه پیکسل 1.4um
▫️رم اختصاصی 512mb⁦
⁦▫️⁩سوپر اسلوموشن 960 فریم با زمان 0.4 و کیفیت 1080p

Dariushrd

بعید

Naranj

فن سونی در خواب بیند پنبه….

Amin.light33

فن سونی کاریت کرده پولتو نداده که انقد داری میسوزی؟

Quality

هیچ قسمتی از کامنت دوستمون رویا پردازی (!!) نبود واقعا
اسنپ 855 و گوریلا گلس 6 که در پرپچمدار های سال آینده قطعا وجود دارن! نسخه پریمیوم هم که 4K هست و پنلش هم حتما اولد هست!

سنسور دوربین هم قطعا عوض شده چون سونی در پرچمدار های گذشته اش نشون داده در هر 1.5 تا 2 سال سنسور جدیدتری در پرچمدار هاش استفاده میکنه
دیافراگم دوربینش هم تازه بسته تر از XZ2 پریمیوم گفتن!

بهتر از این مشخصات نباشه بدتر هم نیست اما بنظرمن معرفیش زودتر از CES خواهد بود

Saeed Mohammadipouya

ای خدا

Dariushrd

خواب؟! اینکه سونی سنسورشو هر دوسال عوض میکنرو همه عالم میدونن…4k بودن نسخه پریمیوم هم قطعیه…اولد بودنشم شک نکن… گوریلا گلس ۶ هم که همه گوشیای ۲۰۱۹ دارن…ماژول سلفی دوگانرو هم که حدود یکماه پیش معرفی کرده(برا عمه من معرفی نکرده قاعدتا)…مکانیسمشم فک کنم مث دوربین xz2pباشه که بنظرم خیلی خوبه…تنها چیزی که شک و تردید دربارش وجود داره مشخصات سنسور imx500 هست که مطمئن نیستم از گفته هام ولی قطعا نزدیک به همین هست

دکتر رسول آریان

جسارتا پس اون سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 رو برای عمه کی تولید کرده؟ روی XZ3 که استفاده نشد، روی XZ3 پریمیوم هم استفاده نشه، پس کجا میخواد کاربرد داشته باشه؟

زیر پست مربوط به اون سنسور که حسابی لاف زدین و عشق و حال کردین. پس چی شد؟ مگر نگفتین ابر سنسور ساخته سونی و کلی به به و چه چه کردین.
حالا که مشکل براتان پیش آمده، یادتان رفته؟

من زیر همون پست، ایرادات اون رو گفتم ولی مقاومت کردین و بحث های پوچ راه انداختین.
انگار سونی برای پشت ویترین سنسور معرفی میکنه.

سنسور عالی IMX600 روی هواوی P20 پرو به اون خوبی رو ول کرده، روی XZ3 همون ۱۹ مگاپیسلی های قبل رو گذاشته. انگار با خودش دشمنی داره!

Mortazavi


اینو هر بچه ای میدونه که سونی سنسور ویژه برای گوشی خودش میزنه و به هیچ وجه از سنسورهایی که واسه بقیه میزنه استفاده نمی کنه
و باز هم هر آماتوری میدونه دوربین دوگانه xz2p بسیار بهتر از پی۲۰ بود و دیدید که تو مقایسه ها با اختلاف زیاد نوت۸ و اس۹ و پی۲۰ و آیx رو جا گذاشت پس نیازی به استفاده از سنسور دیگه ای نبود
نکته آخرم اینکه از نامگذاری سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مشخص بود که تو xz3 استفاده نمیشه

متاسفانه تعصب بیش از حد باعث میشه مثل یک آماتور نظر بدید

دکتر رسول آریان

آقای حرفه ای!

سنسور IMX586 الان روی کدوم گوشی استفاده شده که برای XZ3 استفاده اش نکرد؟

هر شرکتی معمولا بهترین های ساخت خودش رو برای خودش نگه میداره. حتی اگر بخواد اون رو به دیگران بده، حداقل خودشم استفاده اش میکنه. این حرف شما منو یاد ضرب المثل کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره میندازه. مثلا سامسونگ چیپست های اگزینوس رو وقتی به میزو میده، یک ورژن پایین تر رو بهش میده که رقیب خودش نشه. این هستش که سامسونگ الان موفقه و سونی مشکل فروش داره.

مثل این هست یکی آشپز باشه و بهترین چلو کباب ها رو درست کنه ولی خودش نان و ماست بخوره. چرا نباید اون سنسور موفق IMX600 رو برای خودش استفاده کنه؟

شما هم هر موقع کم میاری میزنی جاده خاکی!

Dariushrd

آقای آریان سوالی نپرس که خودت جوابشو میدونی… سونی سنسور imx6xx رو هم برا گوشیای خودش استفاده نکرد…imx586 رو هم استفاده نخواهد کرد و اون سنسور برای فروش به بقیه کمپانی ها مث هواوی معرفی شده…سونی سنسور گوشیای خودشو انحصاری نگه میداره مث imx400 و اسماشون هم رند هست…imx200-300-400
حالا هم سنسور بعدیش قطعا imx500 خواهد بود مگه اینکه معجزه اتفاق بیفته…در ضمن من درباره اون سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اصلا ذوق نکردم و اصلنم خوشم نیومد ازش…همونجا گفتم ۴۸ مگاپیکسل زیاده برای موبایل و فقط عدد دهن پر کنیه

دکتر رسول آریان

داریوش جان، خب وقتی ما عملکرد و کارایی خوب IMX600 رو بر روی P20 پرو دیدیم، حتی مشخصاتش روی کاغذ هم از سنسور XZ2 و XZ2 پریمیوم بهتره، رنک اول DxO رو هم گرفته.
چرا سونی این سنسور عالی رو برای پرچمدارهای خودش استفاده نکرد؟

Dariushrd

درسته اون سنسور مشخصاتش رو کاغذ قویتر از سنسور imx400 هست اما شما عملکرد xz2p رو با p20pro مقایسه کنی خواهی دید که در خیلی موارد xz2pبهتر بود… قطعاسونی کار خودشو بلده…حالا شما اجازه بدید اگه imx500 معرفی شد بعد رو کاغذ و عملکرد مقایسش کنید با سنسور هواوی یا همین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی… مطمئن باشید اگه سونی تست کنه و بدونه عملکرد سنسور imx586 بهتره حتما ازش استفاده میکنه…

Mortazavi

دوست عزیر فکر میکنم شما هنوز مفهوم اندازه پیکسل رو نمیدونید
آخه چطور ممکن سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با اندازه ۰.۵ اینچ باشه بعد سایز هر پیکسل ۱.۴ میکرون باشه؟؟؟!!!

Quality

ممکنه در XZ3 از نسخه جدیدتر اسنپ دراگون 845 استفاده شده باشه که مودم جدید رو داشته باشه و این مورد در نسخه های پیش تولید وجود نداره و در نسخه نهایی چیپ جدید استفاده میشه

اما بنظرمن احتمال اینکه یک مدل پیشرفته تر از XZ3 مثل XZ3 پریمیوم منظورشون بوده باشه بیشتره چون واقعا عجیبه که با اینهمه بنچمارک که از یک گوشی 4K دیگه با نسبت صفحه 18:9 خبر میدادن امسال معرفی نشه! این هم که در مراسم رونمایی XZ3 انقدر درباره 5G صحبت شده دلیلش میتونه این باشه که مثلا 1-2 ماه دیگه نسخه پریمیومش معرفی میشه با پشتیبانی از 5G

پیشبینی دوم منطقی تر بنظر میاد

Sadeghh

با توجه به این که هشتگ xz3 داره محتمل ترین حالت این هست که xz3 از 5G پشتیبانی میکنه

اگر بشه که خوبه ولی احتمال اینکه روی نسخه پریمیوم این اتفاق بیوفته بیشتره. هنوز هم فایو جی فراگیر نشده در جهان. فعلا زوده.

الان LTE پلاس با مودم های CAT بالا هم سرعت های خیلی عالی دارن. اگر اشتباه نکنم‌ CAT 20 سرعت ۱۶۰۰ مگابیت بر ثانیه داره.

Amin

آخه مگه این مودم کوالکام ماژولار نبود؟
اولین مودم موبایلی ۵جی رو که سامسونگ زد، نه کوالکام.
این ماژولی هست.
که اونم سونی نزده.
کوالکام زده.
کلا فن های سونی علاقه‌ی زیادی دارن به چیزایی افتخار کنن که مال خودشون نیست.

Saeed393

چیزی که از سرعت بالا مهمتره، پینگ پایینه،امیدوارم روش کار کرده باشن

دکتر رسول آریان

پینگ چند میلی ثانیه ای مد نظر شماس؟

saman1670

حتی اگر مودم X50 هم داشته باشه اولین نیست.چون موتورولا چند روز پیش یه گوشی با این قابلیت رونمایی کرد.در کل،برای جلو زدن ار رقبا و تبلیغات حرکت خوبیه،ولی اگر روی اسنپ 855 باشه،خیلی بهتره.ولی بازم خوبه که به فکر مشتریاش بوده.

Naranj

اتفاقا به فکر مشتریش نبوده.چون یک خرجی میزاره رو دست کاربر که استفاده ای هم نداره براش

Sadeghh

🙂
وای از اون روزی که سامسونگ همچین کاری میکرد
اون وقت بود که ابتکار و خلاقیت و احترام به شعور و سلیقه مصرف کننده و…. رو گره میزدی به زلف سامسونگ
اشکال نداره این هم از قشنگی های طرفداری هست بالاخره…

saman1670

دوست عزیز،حتی خارجیا هم هر سال گوشی شون رو عوض نمی کنن.سایت جی اس ام آرنا نظر سنجی گذاشت،اکثرن گفتن 2 سال یه بار،بعدشم 3 سال یه بار.الآن شما می ری مثلا ایکس زد3 می خری،اسفند 5G می آد و گوشی شم با همین قیمته.خب طبیعیه که آدم بدجور ناراحت می شه.تا 2020 هم قرار نیست این گوشی عوض شه.یعنی شما از 5G دور می مونی با این که قیمت پرچمدارم پرداختی و فقط چند ماه زودتر خریدی.نمونه این کارا هم پیکسل کرد که ای سیم گذاشت که اگر ای سیم اومد کاربراش راحت باشن.که اونم چند تا اپراتور می دن.من منظورم از احترام به مشتری از این جنبه بود.

Ferrari

کلا بعضی طرفدارای سامسونگ فقط دوستدارن دری وری بگن.جالبه میگن سونی بده داره ورشکست میشه اما تو اخبار مربوط به سونی بیشترین کامنت رو میذارن.

Miladkheyri

دوست عزیز مودم 5G گوشی موتورولا روی خود گوشی عرضه نشده بلکه بصورت جداگانه همراه موتو z3 عرضه شده که قیمتش 100 دلاره.

saman1670

جناب عطا.یی،یه عکس واضح تر از پرچمدار بعدی نوکیا منتشر شد.لطف کنید پوشش بدید.خیلی ممنون.
https://www.xda-developers.com/nokia-9-flagship-five-rear-cameras-leak/

Naranj

اه این که دیگه حال به هم زن هست.قرار بود فقط دو تا سوراخ باشه بقیه پنهان باشن که!

Miladkheyri

“کوالکام در بیانیه مطبوعاتی پیرامون معرفی مودم X50 ضمن تایید عرضه این مودم در سال آینده، از سونی به عنوان یکی از همکاران تجاری خود که این مودم را در گوشی های هوشمند خود به کار خواهد گرفت نام برد.”
متن فوق تو بیانیه مطبوعاتی کوآلکام برای معرفی مودم x50 منتشر شده بود که احتمال این که سونی تونسته باشه زودتر از بقیه استفاده کنه دور از ذهن نیست.

Miladkheyri

درباره تو لیست بودن سونی حق با شماست ولی منظورم این بود که با توجه به همکاری کوآلکام و سونی، ممکنه سونی تونسته باشه زودتر از بقیه از این مودم استفاده کنه، با این حال تا یه مدت دیگه مشخص میشه که داره یا نه.

علی شیخ زاده

سونی حتی بهترین و کاملترین گوشی دنیا رو هم بزنه تا زمانی که سیاست های درستی در پیش نگیره همچنان شکست میخوره
دقت کنید هواوی با گوشی های بی کیفیت ولی با سیاست صحیح شروع کرد
الان به جایی رسیده که در هر بخشی از گوشی جز دو سه مورد برتر دنیاست
حکایت سونی کاملا برعکس همینه

Naranj

میشه سه مثال بزنید که هواوی در رده بهترین هاست؟

Amin

یه مثالش اسکی رفتن از آیفون‌های اپله.
یه مثالش گذاشتن بلوتوث ۴ در سال ۲۰۱۸ هستش.
یه مثالش IP54 بودن پی۲۰ هستش.

مثال‌های دیگه رو بعدا میگم?

علی شیخ زاده

خدمت سهامدارای سامسونگ باید عرض کنم هواوی فعلا بهترین پردازنده دنیا رو داره
در زمینه باتری و شارژ دهی جز برترین ها
در زمینه فناوری شارژر بهترین نوعش رو داره
در زمینه هوش مصنوعی همچنان پیشتاز
در زمینه دوربین همچنان پیشتاز
در زمینه نمایشگر جز بهترین ها
در زمینه گیمینگ همچنان بهترین فناوری رو داره (جی پی یو توربو)
و و و و
راستی بهترین ویژگیش سوزوندن ترول های سامسونگ بود که یادم رفت بگم???

Amin

آقای شیخ‌زاده،
به خاطر وجود امثال جناب عالی؛
من دیگه تو این سایت کامنت نمی‌ذارم.
واقعا درکتون خیلی پایینه.

من نمی دونم NPUیی که طراحی Cambricon هست چه ارتباطی به هوآوی داره که شما دارید بهش افتخار می‌کنید.

پیشتاز هوش مصنوعی شد؟
دستیار صوتیش که اسیستنت گوگله.
NPUش هم که مال یکی دیگه‌س.
کدوم پیشتازی؟

من بخوام مزایای سامسونگ نسبت به هوآوی رو بگم خیلی کامنتم طولانی میشه جناب.
حوصله‌شم ندارم.
ولی خودت تحقیق کنی متوجه‌ش میشی.

نه که بگم هوآوی هیچ مزیتی نسبت به سامسونگ نداره.
اما اصلا قدرت این دو شرکت قابل قیاس نیست.

ضمنا شما هر وقت تفاوت CPU و SoC رو متوجه شدی بعد بیا اینجا سخنرانی کن.

سر پست کایرین ۹۸۰ کلی بحث کردیم تا شاید شما متوجه بشی مانگوس هسته‌ی اختصاصی سامسونگه.

سر قضیه‌ی عنبیه کلی بحث می‌کنیم آخرش شما پست گول خوردن تشخیص چهره رو میاری که اصلا ربطی به بحث نداشت.

برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه

دکتر رسول آریان

هواوی به کمک لایکا و سونی دوربین میده بیرون، به اسم هواوی تموم میشه. در حالی که سامسونگ سنسور اختصاصی ایزوسل رو داره و محتاج IMX های سونی نیست.

در زمینه باتری هم که میت ۱۰ پرو شکست خورد در مقابل نوت ۹ و P20 پرو هم اصلا باتری جالبی نداشت.

در زمینه هوش مصنوعی و دستیار صوتی، شما رو ارجاع میدم به بیکسبی و بیکسبی ویژن. نه اینکه مثل هواوی محتاج گوگل اسیستانت باشه.

در زمینه ساخت چیپست هم دیدیم که کایرین ۹۷۰ رسما له شد در مقابل اگزینوس ۹۸۱۰ و این کایرین ۹۸۰ هم هنوز رسما بررسی نشده تا عملکرد واقعیش رو روی گوشی و همچنین در بنچمارک ببینیم.

دیگه چی بلغور کرده بودی؟ آها نمایشگر.
در مورد نمایشگر اولد هم اصلا چیزی نگو در مقابل سامسونگ.

لیاقتت همون گوشی چینیه که خودتم قبول داری با جنس بی کیفیت شروع کرده و فقط بازار گرمی خوبی داشته. فعلا هم که زیر سامسونگه.

علی شیخ زاده

???
اولا اینکه شما کامنت بذاری یا نذاری واسه کسی مهم نیست
دوما این شماها هستید ک هنوز نمیدونید پردازنده اختصاصی چیه و حتی اپل و کوالکام رو مسخره میکنید من فرق همه چیزو میدونم اگه میبینی همیشه بجای چیپست مینویسم پردازنده منظورم کل پردازنده یا همون چیپسته مثل خیلی از سایت ها که به همینصورت میگن و منظورم پردازنده مرکزی نیست
بعدشم الان تو این کامنت من هواوی رو با سامسونگ مقایسه کردم؟
گفتن چندتا مزیت هواوی رو بگو منم گفتم فک نکنم اسمی از سامسونگ اورده باشم
بعدشم اگه npu هواوی سر کوچه میفروختن شک نکن تا الان سامسونگ خریده بود و مثل پردازنده های کوالکام نمیذاشت یه دونه هم به هواوی و بقیه نمیرسید حتما یه چیزی هست ک فقط هواوی داره از npu استفاده میکنه
بقول خودت هرموقع فنهای سامسونگ یادگرفتن پردازنده اختصاصی چیه بعد بیان کامنت بذارن
هر موقع یاد گرفتن به ادمین یه سایت نگن ترول اون موقع حرف بزنن?
مانگوس هسته شخصی سازی شده سامسونگه نه کل پردازنده اگزینوس ک شما و دوستان اونو کاملا اختصاصی میدونید ?
در مورد گول خوردن عنبیه و تشخیص چهره هم من جفتشون باهم تو کامنت اول گفتم و گفتم جفتشون گول میخورن
در ضمن این شماها هستید ک با ریپلی کردن کامنت من و ترول بازی دنبال روزی هستید?

دکتر رسول آریان

هر کسی به SoC بگه پردازنده قطعا بی سواده.
در ضمن در سایت معتبر همسایه هم ندیدم به SoC بگن پردازنده، میگن “سیستم روی یک چیپ”
به اختصار میگیم تراشه یا چیپست.
ولی واژه پردازنده صرفا مخصوص قطعه ای هست که پردازش اطلاعات رو انجام میده. در اینجا میشه CPU.

هواوی که هسته های کورتکس شرکت آرم رو بدون هیچ گونه تغییری میذاره روی کایرین ها، شده نوآور؟ اگر شرکت مورد علاقه ات مثل سامسونگ‌ CPU و SoC اختصاصی میساخت، اون وقت چی میگفتی؟

Amin

واقعا نمیتونم چرت و پرتاتو بخونم و جواب ندم؛
آقای شوت؛
ما گفتیم SoC اختصاصیه برای سامسونگ.
کی گفت تمام قطعات روش اختصاصی؟
بی‌سواد‌ترین آدمم می‌دونه گرافیک حال حاضر اکسینوس آرمه.
برای همین چندین بار گفتم حرف طرف مقابلتو خوب بخون.

NPU هم اصلا اسنپ ۸۴۵ نداشت!
چی میگی واسه خودت؟
نمی‌دونستی بدون که هم اسنپ ۸۴۵ هم اکسینوس ۹۸۱۰ از دیپ‌لرنیگ پشتیبانی می‌کنن با اینکه NPU ندارن.
در هر حال؛ NPU کایرین طراحی های‌سیلیکون نیست که بخوایم متعلق به هوآوی بدونیم. هوآوی به قول آقا رسول فقط برداشته لحیم کرده رو کایرین. همین.

ضمنا، کسی کوالکام و اپل رو مسخره نکرد.
شما بودی سامسونگ رو بردی زیر سوال. گفتی نه فلانه بهمانه.

عنبیه هم گفتیم که غیرمحتمله گول‌خوردنش.
بحث سر همون بود.
ولی جواب آخر شما راجع به اسکن چهره بود. برای همین گفتم بی‌ربط.

به ادمین سایت هم نگفتم ترول.
گفتم پستات برای جذب بازدید و کامنته.
برای سندش هم یه پست اپل رو مثال زدم نه سامسونگ. چون روزی کسی مثل الانِ تو چرت و پرت نبافه نگه از برند خودش دفاع کرد.
من عمدا یه پست ضد اپل رو مثال زدم اون زمان.

Amin

آقای عطا‌یی؛
بروزرسانی کنید تکذیب شد این خبر ۵جی:
https://m.gsmarena.com/sony_confirms_that_the_xperia_xz3_is_5g_ready-news-33138.php

دکتر رسول آریان

خالی بندم از آب درومدن که!

علی شیخ زاده

دیگه جا واسه ریپلی زدن نبود?
جناب رسول و امین برید زیر پست معرفی کرین ۹۸۰ ببینید کامنتا رو بخونید با دقت ببینید کی حرف شاخ دار میزنه?
در ضمن من همیشه حقایق رو میگم مثل شماها فن بازی در نمیارم و از چیزی ک دور از حقیقته دفاع نمیکنم معمولا ادم متعصب همون گوشی ک دستشه رو بهترین گوشی دنیا میدونه ولی جالبه بدونید گوشی من نه هواویه نه اپل فقط از این دوتا برند خوشم میاد البته از سامسونگ هم همینطور اما از تعریف و تمجید بیخودی بعضی افراد در مورد یه برند خوشم نمیاد تو سایت همسایه هم چند نفر مثل شماها فن اپل بود که میگفتن فقط اپل و بس اونجا به من میگفتن فن سامسونگ?

بله من بیسوادم ولی هر آدم باسوادی که از اول تا الان کامنتامو خونده باشه حساب همه چیز دستشه?

Amin

آقای شیخ‌زاده؛
هدف بنده اصلا توهین یا جسارت نسبت به شما نبود.
ولی نمی‌دونم چرا سر واضحات باید بحث کرد؟
سر پست کایریت ۹۸۰، شخص بنده یا حتی آقا رسول از هوآوی ایراد که نگرفت!
ما اومدیم گفتیم سامسونگ هسته‌ی شخصی داره و این قدرت بیشتر سامسونگ نشون می‌ده.
شما اومدی یه تومار نوشتی که آقا رسول ینی چی اختصاصی؟ کجاش اختصاصیه.
فلان و بهمان و…

خب تقصیر کیه؟
میای میگی فیس‌آی‌دی امن تر عنبیه‌س.
در حالی که بچه‌هه گوشی مادرشو وا کرده
با دوقولو‌ها باز میشه.
با ماسک هم باز میشه.
حالا اپل چطوری میگه ۳۰ هزار نقطه‌ی صورت، من نمی‌دونم چطوری بچه گوشی مادرشو وا کرده.

عنبیه هم شکست پذیره.
ولی قطعا امن‌تر از فیس‌آی‌دیه.
برای چاپ لیزری به منظور گول زدن عنبیه، چشم منو لازم داری. و این یعنی من حتما باید با رضایت خودم چشممو در اختیارت قرار بدم.

بعد اومدی همین ۲-۳ تا کامنت قبلیت از هوآوی تعریف و تمجید الکی می‌کنی.

خب جواب های هویه دیگه.
وقتی اینطوری استدلال می‌کنی، باید منتظر جوابم باشی.

عذرخواهی نمایش شعوره، نه شکستن غرور.
انسان هم ممکن الخطاست.
چه اشکال داره؟
خطا پیش میاد.
خب خطا کردی برادر من؟ عذرخواهی کن.
چرا همش توجیه می‌کنی!

موفق باشی

علی شیخ زاده

میشه بگی کجا اشتباه کردم یا کجا توهین کردم که بخوام عذرخواهی کنم؟
این کامنت شما رو میگن فرار رو به جلو عزیزم
شما میگفتید فقط سامسونگ و اپل و کوالکام cpu اختصاصی دارن منم گفتم بیخود سامسونگ رو قاطی بقیه نکنید همون cpu سامسونگ هم نصفش بقول خودتون لهیم کاریه و اختصاصی یعنی ۸ هسته کریو یا ۶ هسته اپل که ۱۰۰ درصد ساخت خودشون هست نه ۵۰ درصد تازه یکی از فنای سام به اسم romas میگفت کل پردازنده(چیپست) سام اختصاصیه و حتی اپل و کوالکام هم متکی به بقیه هستن و میخندید حتی میگفت چون چیپ اپل رو tsmc میسازه پس پردازنده خودش نیست
شما از اونجا گیر دادید به من و میگید شما بیسوادی و نمیدونی فرق پردازنده و چیپست چیه که من حالا طبق عادت یا بقول شما نا اگاهی نمیگم چیپست میگم پردازنده و منظورم کل پردازنده هست نه بخش های مجزا و خوب میدونم شماها هم منظور منو میدونید ولی نمیخواید قبول کنید
سر جریان عنبیه و تشخیص چهره هم آقا رسول اومد ریپلی زد گفت سامسونگ هم مثل اپل تا چند سال رو یه چیزی کار نکنه و از عملکردش مطمءن نشه ازش استفاده نمیکنه منم گفتم آره دیدیم عنبیه و تشخیص چهره چطور با عکس گول خوردن درسته اینجا به تفکیک اشاره نکردم ک واسه گول زدن عنببه ب دوربین دیجیتال قدیمی نیازه ولی تشخیص چهره با عکس گول میخورد و اینجا مشخص شد که حرف اقا رسول اشتباهه اگه سامسونگ چند سال رو این موضوع کار میکرد همچین قابلیت دست و پا شکسته ای رو روی گوشی پیاده نمیکرد خود سامسونگ هم تایید کرد ک از این روش استفاده نکنید
ضمن اینکه عنبیه هم ابداع خود سامسونگ نبوده و نخستین بار مایکروسافت ازش استفاده کرد
در مورد فیس آیدی هم باید بگم به اسکن کامل صورت طرف نیازه و یه چاپگر سه بعدی که کله طرف رو شبیه سازی کنه فک کنم این موضوع فقط از پس نهاد های دولتی بر بیاد تا استفاده از دوربین معمولی و چاپگر لیزری ک تو بازار فروانه

الان دقیقا به چه دلیل و از کی باید عذرخواهی کنم؟

Amin

آقا جان؛
من میگم فیس‌آیدی با دوقلو گول می‌خوره.
حتی یه جا فیلمش هست بچه ۱۰ ساله گوشی مادرشو باز کرده با فیس‌آیدی.
الان این کجاش میشه امن تر از عنبیه که تو باید چشم‌های من رو در اختیار داشته باشی؟ در اختیار که میگم منظورم برای گرفتن عکس و چاپشه.

در مورد CPU؛
ما نگفتیم روی چیپست تمام ۸ هسته مانگوس هستن.
گفتیم سامسونگ هسته‌ی سی‌پی‌یوی خودشو داره و اسمش مانگوسه.
و شما گفتی حتما باید ۸ هسته‌ی اکسینوس مانگوس باشه تا بگیم اختصاصی، در حالی که ربطی نداره.
حرف اصلی ما این بود که سامسونگ توانایی دیزاین و توسعه‌ی CPU رو داره اما هوآوی نداره. حرف ما فقط همین بود.

در مورد چهره؛
وقتی خودش گفته امن نیست، شما اعتراضت برای چیه؟
باز بهتر از اپله که ادعای اسکن ۳۰ هزار نقطه روی چهره رو میکنه بعدش میبینی بچه گوشی مادرشو وا کرده!

در مورد تعریف‌های الکیت از هوآوی هم که جوابی ندادی.

در مورد اون آقایی که اون حرف‌ها رو در مورد TSMC زده، من برای همینه توی ۶-۷ کامنت اخیرم همش دارم به شما میگم آقاجان با هر کس مطابق خودش رفتار کن.
به من چه فلانی چه حرفی زده؟
با من داری صحبت می‌کنی پس باید نظرات منو بکشی وسط نه اینکه منو با چوب یکی دیگه بزنی.

در هر صورت بنده محتاج عذرخواهی شما نیستم.
فقط عرض کردم بهتره جای پافشاری روی اشتباه، عذرخواهی کرد.
شخصا به کامنت بعدی شما در این باره پاسخی نمی‌دم چون بحث به نتیجه رسیده فکر کنم.

موفق باشید.

علی شیخ زاده

خود اپل هم تایید کرد ک واسه دو قلو ها ممکنه به اشتباه بیافته وقتی خود شرکت اعتراف کرده من چرا باید بیخود مثل فنای سامسونگ در مقابل حقیقت جبهه بگیرم؟ من اینو میپذیرم
در مورد اگزینوس هم تازه رسیدی به اولین کامنت خودم در جواب کامنتی ک دیگران رو به لهیم کار خطاب کردید و سامسونگ رو در رده کوالکام و اپل خطاب کردید دقیقا این کامنت من بود ک گفتم سامسونگ هم تمام قسمت هاش لهیم کاریه جز ۴ هسته مانگوس کامنتم هنوز هست پاک نشده
فقط شما بخاطر اینکه من بجای اینکه بگم چیپست گفتم پردازنده که هرچند تاثیری روی منظور و مفهوم حرفم نداشت انقد بحث رو کش دادید
دیگه اینکه من بیخود از چیزی تمجید نمیکنم نمیدونم کدوم تمجید ها در مورد هواوی رو میگی ولی من از چیزی ک خوب باشه تمجید میکنم و از چیزی ک خوب نباشه انتقاد. حالا هر برندی باشه

خوش باشید

Amin

اکسینوس فقط ۴ هسته‌ی مانگوسش برای خودشه؟؟؟

خیلی حرفت خنده دار بود واقعا.

قشنگ اثبات کردی نمی‌ری یکم مطالعه کنی همش پافشار میکنی رو اشتباهت.
اتفاقا سامسونگ تمام قطعات موجود روی چیپستش مال خودشه به جز ۴ هسته‌ی کوچیک کورتکس آرم و گرافیک مالی آرم!

که اونام تا یکم دیگه سامسونگی میشن.

البته اگر بدونی که روی چیپست مودم و گرافیک و CPU و ISP و DSP و… هست.

سامسونگ مودمش هم مال خودشه.
حال اینکه اپل مودمش یا اینتل بوده یا کوالکام. اپل توانایی مودم زدن نداره.

اپل اینم گفته که بچه میتونه قفل مادرشو وا کنه؟?

تعاریفت از هواوی هم همین چند تا کامنت قبلیت زیر همین پسته. بخون و ببین که من و رسول جوابتو دادیم.

Amin

راستی گفتم مودم؛
اصلا حواسم به مودم نبود.

پس چیپست اپل هم همش برای خودش نیست.
چون مودم اینتل می‌زنه?

Amin

یه کامنت نوشتم در انتظار تاییده…

Rog_Pc_Gamer

آقای باسواد حتما خبر داری تست بازیای با جی پی یو توربو و بدون اون رو که کلا ۲ فریم میاد افزایش میده اینارو مگه نه؟ فکر کردی درحد جی پی یو های مالی سامسونگ و ادرنو میشه؟ نکته جالبش اینه سامسونگم برنامه مشابهی از سال ۲۰۱۶ رو گوشیاش داره به اسم گیم لانچر که بازیا رو بهینه میکنه که هرگزم ادعا هایی که لایه اوزون سوارخ میکنه دربارش نکرده مثل هواوی

علی شیخ زاده

بله کاملا خبر دارم و مثل اینکه شما خبر ندارید اگه همون متنی که این قسمتشو کپی کردی رو کامل خونده باشی نوشته جی پی یو توربو قرار نیست افزایش فریم داشته باشه و بیشتر رو ثابت نگهداشتن فریم دهی تمرکز کرده و همچنین صرفه جویی در مصرف باتری تو تستی که گرفتن تو همون مطلبی ک خوندی ولی انگار کامل نخوندی تست بدون gpu توربو و با gpu توربو از نظر باتری نیم ساعت شارژ دهی بیشتر و همچنین جلوگیری از افت فریم وثابت بودن عملکردش مشخص شده در کل نویسنده تاکید بسیاری رو اجرای بسیار بهتر و روانتر بازی ها با حالت جی پی یو توربو داره ضمن اینکه این فناوری هنوز در مراحل اولیه هست و معمولا هرچیزی نسخه اولش عالی نیست و روز ب روز بهتر میشه
کسی نگفت در حد گرافیک کوالکام میشه من همیشه تو کامنتام میگم گرافیک هواوی چون از تعداد هسته های کمتری استفاده میکنه از بقیه رقبا ضعیف تره اگه خواستی عکس از کامنتام بهت نشون میدم من مثل شماها غیرمنطقی حرف نمیزنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)