حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین 4 گانه برای یکی از موبایل های آتی سامسونگ محتمل است

نوشته

5 سال قبل | 24 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، شایعات

در روزگاری هستیم که نگاه ها بسیار متفاوت است! هنوز موبایل هایی جدید معرفی می شوند که دوربین تکی دارند و سونی و گوگل در نیمه دوم سال 2018 در این سنگر هستند. شرکتی مثل هوآوی می خواهد نسل دوم دوربین 3 گانه خود را 24 مهرماه رونمایی کند و اوپو R17 پرو با مکانیسم ویژه خود به دوربین سه گانه نگاه کرده است. اپل و سامسونگ نیز هنوز در حال توسعه دوربین دوگانه خود هستند! حالا خبر می رسد که سامسونگ می خواهد یک پله جلوتر برود! شایعه شده است که دوربین 4 گانه برای یکی از موبایل های آتی سامسونگ محتمل بوده و این خبر از یکی از منابع موثق انتشار یافته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در توییت Ice universe می بینید، به شکل رمزگونه ای 4 عبارت دوربین نوشته شده است. وقتی پاسخ ها به این توییت را مرور می کردیم می بینیم که او تایید می کند منظورش دوربین 4 گانه برای یک موبایل سامسونگ است. برخی عنوان می کنند که مثل بازاریابی چینی ها این 4 دوربین به معنی دو دوربین دوگانه، یکی از جلو و یکی از پشت است؟ و پاسخ خیر است! او معتقدم است دوربین 4 گانه سامسونگ روی قاب پشتی قرار خواهد گرفت و برای دوربین اصلی است!

اما چه مدلی؟ مشخصا عنوان می کند که گلکسی اس 10 (Galaxy S10) یا گلکسی F منظور این توییت نیست. اگر بخواهیم محصولات سامسونگ را مرور کنیم و جایی برای دوربین 4 گانه پیدا کنیم، یا باید به یک موبایل کاملا جدید برسیم که در رده پرچمدار باشد یا منتظر گلکسی نوت 10 باشیم! البته یک احتمال ضعیف برای خانواده گلکسی A 2019 نیز وجود دارد. البته پیش از این ما در شایعه خواندیم که شاید خانواده گلکسی A 2019 با دوربین اصلی سه گانه ارایه شوند و دوربین 4 گانه برای میان رده های لوکس سامسونگ شاید بیش از حد خوش بینانه باشد.

مکانیسم این دوربین 4 گانه سامسونگ چه خواهد بود

اما مکانیسم این دوربین 4 گانه سامسونگ چه خواهد بود؟ خب پاسخ هنوز مشخص نیست اما تا کنون می دانیم احتمالا دوربین سه گانه گلکسی اس 10 پلاس سه اپتیک متفاوت عریض، عادی و تله دارد. حالا دوربین چهارم شاید بتواند مانند اوپو R17 پرو مربوط به تشخیص 3 بعدی محیط باشد یا شاید همانند هوآوی سیاه و سفید باشد! هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

شما چطور فکر می کنید؟ این قطار اضافه شدن دوربین به پشت موبایل های ما کی متوقف خواهد شد؟ آیا اصلا چیز بدی است که منتظر توقفش باشیم؟ آ … راستی، ما را بابت فتوشاپ زشت و ضایع تصویر اصلی مطلب ببخشید!

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من که با تعدادشون مشکل ندارم ولی کاش دوربین سیاه و سفید نباشه و واقعا کاربرد ویژه ای ارایه بده

Pouya

منم اگر طراحی قاب پشتی رو افتضاح نکنه مشکلی ندارم

mostafa3

و شاید هم وجود نداشته باشد سرکاری باشد

Quality

دوست عزیز سنسور های سیاه و سفید که فقط برای گرفتن عکس و فیلم سیاه و سفید بهتر که نیستن بلکه برای افزایش کیفیت عکس های دوربین اصلی استفاده میشن
این راهکار پیشنهادی کوالکام برای استفاده از دوربین دوگانه هست که هواوی از ابتدا سراغ این شیوه رفته و حالا هم سونی (البته چند تا شرکت دیگه هم از این شیوه استفاده کردن اما یادم نیست)

BeFair

صحبت شما درسته اما گوگل نشون داده که دوربین تکی حتی می تونه افکت بوکه عالی هم بده، HDR ش که درجه یک هست و هیچ نیازی به دوربین دوم سیاه و سفید نداره. موضوع اینکه که با اپتیک متفاوت شما دستتون برای خلق عکاسی متفاوت بازه، مثلا فوق عریض با تله

Pouya

فردا پس فردا میبینیم کل قاب پشتی شده دوربین??

saman1670

من شایعاتی شنیدم که اپل و اوپو دارن کار می کنن که بتونن سنسور دوربین رو حرکت بدن مثل دوربینای حرفه ای و تا 5 برابر زوم اپتیکال ارائه بدن.ای کاش جای این همه دوربین زیاد کردن،همه برندا روی این ایده متمرکز شن و یه دیافراگم متغیر هم بزنن(البته نه فقط دو حالته)،دیگه هیچ نیازی به دوربین دوم نیست.نورگیری در نور کمم می شه با ادغام پیکسلا که هوآوی توی پی 20 پرو رونمایی کرد انجام داد.این جوری خیلی بهتره.من با دوربین زیاد کردن مخالفم.اگرم دوربین دومی هست،تله رو ترجیح می دم.

دکتر رسول آریان

خب میشه مثل گلکسی زوم. یه چیز مسخره.

اون ایده زوم اپتیکال ۵ برابر رو قبلا پوشش داده تر.نجی. از عرض گوشی کمک گرفتن برای اینکه لنز بتونه عقب و جلو بره. ولی فضای کم گوشی ها، هیچ وقت نمیتونه یک زوم اپتیکال مشابه دوربین ها داشته باشه. چون باید فاصله کانونی زیاد بشه. چطوری میشه توی این مساحت کم، فاصله کانونی زیاد داشت.

saman1670

ببینید جناب آریان،تا جایی که من یادم می آد گلکسی زوم ماله 2013 بود.دیافراگم متغیرم داشت،ظاهر بدیم داشت.ولی در ساله 2018 همین سامسونگ،توی همون ابعاد کوچیک اومده اس9 رو رونمایی کرده،بدون این که کوچک ترین صدمه ای به ظاهر گوشی بزنه،دیافراگم متغیرم داره.به هر حال تکنولوژی پیشرفت می کنه.من می گم ای کاش جوری باشه که در حالته عادی،مثل گوشیای الآن باشه،و وقتی که لازم شد،واسه مثلا زوم،دوربین از جای خودش در بیاد.یا اصن دوربین پاپ آپ،توی بدنه باشه،زمانی که لازم شد،بیاد بیرون و ماژولش یه جوری باشه که جمع بشه و باز بشه.با توجه به این که شرکتا صفحه نمایش با قابلیت خم شدن می سازن،این جور ایده ها چیز خیلی رویایی نیست.و اینم در نظر بگیرید،شرکتی مثل هوآوی یا سامسونگ،چندین دوربین گذاشتن،هر کدومم یه OIS داره،اینا رو برداریم یه دوربین بذاریم با همون یه OIS خیلی فضای بیشتری داریم واسه کار.

Naranj

بله ایده خوبی هست و هیجان انگیز. منتها تولیدش سرمایه گذاری بالایی میخواد که ریسکش هم بالاست

Mortazavi

مطمئن باشید تو سالهای نزدیک آینده این اتفاق میوفته

Naranj

نوکیا۹ یا نوکیا۱۰ همچین دوربینی خواهد داشت به احتمال زیاد

Hadiii

جنگه مگه؟؟!!!!فکر کنم در آینده شاهد لنزهایی باشیم که یه گوشیم وسطشونه!!!بسه دیگه بابا

علی شیخ زاده

در حال حاضر تنها راه افزایش کارایی و پیشرفت دوربین موبایل اضافه کردن دوربین های بیشتره به نظرم تا زمانی که فناوری جدیدی ارایه نشه اضافه کردن چند دوربین روش مناسبیه و مخالف این موضوع نیستم

MR.CAMPER

دو روز دیگ گوشیا میشن شبیهه عنکبوت
با این تفاوت ک عنکبوت ۶ تا چشم جلو داره دوتا پشت سرش
گوشیا دوتا دوربین جلو دارن n تا پشتشون

Naranj

واقعا عنکبوت هشت تا چشم داره؟!

ali.k77

درسته سونی خودش تک دوربین میزنه ولی احتمالا یکی از شرکت هایی باشه که بیش ترین سود رو از چند دوربینی شدن گوشی ها میبره!

Quality

خخخ دقیقا

Mortazavi

دقیقا همینطوره
و البته تو xz2 نشون داد تک دوربینش خیلی از 2 و حتی 3 دوربینه ها رو هم به چالش می کشه

فقط نفهمیدم دلیل این اصرار احمقانش برای عدم استفاده از اون ماژول دو دوربینش چیه

Naranj

احتمال زیاد یک مدل مخصوص برای چین هست چون اونا عاشق تعداد زیاد از هر چیز هستند ?

دکتر رسول آریان

?

Saeed Mohammadipouya

دگ داره شور دوربین گوشیا درمیاد

Amir Hossein

باتری گوشیا هنوز پیشرفت آنچنانی نکرده اینا به فکر دوربین چهارگانه هستن ?

دکتر رسول آریان

باتری نوت ۹ رو ببین.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)