حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G اگزینوس 5100 رسما معرفی شد، اولین مودم سازگار با استاندارد 3GPP

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | سامسونگ

این روزها تقریبا روزهای پایانی انتظار برای ارایه اولیه رویای 5G است. 5G یا همان نسل پنجم شبکه های مخابراتی که قرار است فرصتی بزرگ و غیر قابل تصور را برای ما محقق کند همه شرکت ها را به تکاپو انداخته تا آن ها یکی از زیرساخت های اصلی را تامین کنند و بتوانند در این ترند که آینده جامعه به آن بستگی دارد، یک مهره غیر قابل حذف باشند! امروز به صورت رسمی مودم 5G اگزینوس 5100 رسما معرفی شد که اولین مودم سازگار با استاندارد 3GPP است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر بخوانیم.

مودم اگزینوس 5100

مودم اگزینوس 5100

مودم اگزینوس 5100 (Exynos Modem 5100) سامسونگ طبق ارایه 15م استاندار 3GPP (پروژه مشارکت نسل سوم (3GPP) همکاری بین گروههای انجمن استانداردهای ارتباطات راه دور، شناخته شده به عنوان شرکای سازمان است.) طراحی و توسعه داده شده است. این مودم می تواند روی نسل پنجم مخابراتی 5G NR (به معنی New Radio) فعالیت کند و امواج پایین تر از 6GHz و طیف mmWave را پشتیبانی کند.

مودم اگزینوس 5100

مودم اگزینوس 5100

همچنین این مودم برای اتصال به تمام نسل های مخابراتی از جمله 2G, 3G, 4G و 5G می تواند استفاده شود. انتظار می رود که شبکه مخابراتی نسل پنجم بر پایه شبکه مخابراتی فعلی نسل چهارم بنا نهاده شود. این شرکت کره ای عنوان می کند که برای استفاده تجاری نیاز به یک چیپست برای اتصال به همه این شبکه ها نیاز است که آن ها آن را تولید کرده اند.

با مودم اگزینوس 5100 روی شبکه 5G NR به سرعت های بین 2 تا 6 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده اند

سامسونگ به صورت موفق تست های شرایط واقعی 5G NR را با موبایل های پیش تولید 5G انجام داده است و جالب است بدانید با مودم اگزینوس 5100 روی شبکه 5G NR به سرعت های بین 2 تا 6 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده اند. همچنین این مودم روی شبکه 4G تا سرعت 1.6 گیگابیت بر ثانیه به انتقال اطلاعات خواهد پرداخت.

مودم اگزینوس 5100

مودم اگزینوس 5100

دیروز در ترنجی خواندیم که گلکسی اس 10 اولین موبایل 5G سامسونگ نخواهد بود و اینکه این مودم اگزیوس 5100 روی چه موبایلی از سامسونگ ارایه شود، کمی گنگ است. شخصا حدسم برای اولین موبایل منعطف سامسونگ است که احتمالا در نمایشگاه CES 2019 لاس وگاس رونمایی خواهد شد. این دستگاه قطعا در تعداد محدود و قیمت بالا عرضه می شود که به نظر فرصت خوبی برای ارایه اولین موبایل 5G تجاری برای سامسونگ است، چون قرار نیست در مقیاس وسیع تجاری هم عرضه شود!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید 5G چقدر بستر زندگی ما را ارتقا دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

دم سامسونگ گرم.
روز به روز موفق‌تر?

Naranj

ارتقا زندگی ما که هیچی ولی ارتقا زندگی اون ها خیلی!

Amin

شک نکن برای ما هم تاثیر داره.
من سرعت اس۹ خودم رو با A5 16 قبلیم چک می‌کنم، کاملا واضحه این سرعتش بیشتره. با اینکه مودم جفتش ۴جی هستش. اما این چون قوی‌تره، بهتره.
تاثیر داره.
آقا رسول قبلا با یه مثال خوب توضیح داده این رو.

saman1670

من متوجه نمی شم،مگه X50 اولین مودم 5G جهان نبود و این استاندارد رو پاس نکرد؟

mosayebso

مودم کوالکوم مولتی مد نیست فقط ۵جی هست و برای استفاده از بقیه شبکه ها باید با مودم soc ارتباط برقرار کنه اما این تو خودش همه شبکه ها رو داره
سامسونگ ی زمانی حتی تا 4g هم ضعف داشت ولی حالا….
واقعا خواستن توانستن است

Amin

واقعا خواستن توانستن است.
قدم به قدم همه رو داره تو همه چی پشت سر می‌ذاره.
آفرین به تیم مدیریتش

saman1670

خیلی ممنون

HPYK1

با این که طرفدار سونی هستم.ولی باید به سامسونگ تبریک بگم
این نواوری ها میتونه به نفع همه ی برندها باشه

کهکشان

مرسی سامسونگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)