حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک به گلکسی نوت 9 (Galaxy note 9)

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | سامسونگ، نمایشگرهای دیجیتال

گلکسی نوت 9 (Galaxy note 9) رسما معرفی شد و با آن آشنا شدیم. هر چند به دلیل شایعات موضوع جدیدی برای بررسی نیست اما نگاه نزدیک به خود دستگاه همیشه می تواند جذاب باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاه نزدیک به گلکسی نوت 9 (Galaxy note 9) را با هم ببینیم.

 

مهم ترین موضوعی که در شایعات ندیده بودیم، تراش ویژه آلومینویم دور دستگاه است. این موضوع به دلیل ضخیم بودن گلکسی نوت 9 است و سامسونگ هم این موضوع را خوب می داند پس سعی می کند حداقل از نظر بصری  این دستگاه خیلی چاق نباشد!

گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9

موضوعی بعدی که در همین تصویر مشخص است، برآمدگی دوربین اصلی است که هرچند خیلی کم بوده اما به هر حال وجود دارد. به صورت کلی این طراحی به خصوص در رنگ مسی و از بالا ما را به یاد گلکسی نوت 5 می اندازد!

همانطور که پیش از این در ترنجی خوانده بودیم، دوربین دوگانه گلکسی نوت 9 با پردازش های هوش مصنوعی AI همراه است تا تشخیص صحنه بهتر صورت بپذیرد. به صورت کلی دیگر مشخصات دوربین کاملا شبیه به گلکسی اس 9 پلاس است.

دوربین گلکسی نوت 9

دوربین گلکسی نوت 9

گلکسی نوت 9 با باتری 4000 میلی آمپری و حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایتی آمده تا توجه ویژه ای از مخاطبین را جلب کند اما از یاد نبرید که گلکسی نوت 9 با انتخاب 6-128 برای حافظه رم و داخلی با قیمت 999 دلار و برای 8-512 گیگابایتی برابر 1249 دلار است که اصلا قیمت ارزانی نیست!

نظر شما چیست؟ گلکسی نوت 9 را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای عطا.یی این قسمت از متن شما که نوشتید گوشی چاق، بر اساس همون تصور شماس که فکر کردید ۹.۵ میلیمتره. اگر ممکنه با نگاه ۸.۸ میلیمتری مجددا بهش نگاه کنید.

رنگ قهوه ای هم اینجا مجددا نوشته شده که با عرض شرمندگی رنگ مسی درسته.

دکتر رسول آریان

نسبت به XZ2 و XZ2 پریمیوم خیر.
نسبت به ضخامت ۷ میلیمتر، بله.

اما به طور کلی به گوشی زیر ۹ میلیمتر نمیگن چاق. چون اگر ۸.۸ چاق باشه، پس ۸.۶ نوت ۸ هم چاقه.
ولی کسی تا حالا به ۸.۶ نوت ۸ نگفته چاق!!!

chalton

ترنجی جان درباره قلمش مطلب رو بزار

قلم نسل جدید سامسونگ قابلیت اتصال بلوتوث با LE به‌معنی اتصال بلوتوثی با مصرف انرژی کم را دارد. با این ویژگی، قلم اس پن می‌تواند از راه دور با گوشی در ارتباط باشد. براساس اعلام سامسونگ قلم از فاصله‌ی ۹.۱ متری (۳۰ فوت)‌ با گوشی گلکسی نوت ۹ می‌تواند در ارتباط بلوتوثی باشد.بدیهی است که کاربر قصد ندارد با قلم اس پن از راه دور روی نمایشگر یادداشت بنویسد یا با گوشی بازی کند؛ بلکه قلم S Pen از راه دور شبیه به کنترل از راه دور عمل می‌کند. وقتی کاربر روی دکمه‌ی کناری قلم کلیک کند، شبیه به کنترل از راه دور عمل می‌کند و قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مثلا اگر کاربر دکمه سمت‌ راست روی قلم را فشار دهد و کمی نگه دارد، برنامه‌ی دوربین باز می‌شود و با دو بار کلیک کردن روی همان دکمه می‌تواند دوربین سلفی یا دوربین اصلی در پنل پشتی گوشی را انتخاب کند. در نهایت با یک‌بار فشردن همان دکمه می‌تواند عکس بگیرد و قلم شبیه به دکمه شاتر دوربین گوشی عمل می‌کند.علاوه بر این، قلم جدید می‌تواند از برنامه‌ی موسیقی سامسونگ نیز پشتیبانی کند. مجددا قلم شبیه به کنترل از راه برای بخش صوتی عمل می‌کند. کاربران به‌راحتی می‌توانند موسیقی را پخش کنند، یا آنرا متوقف کنند و یا بین ترک‌های موسیقی عقب و جلو بزنند و موسیقی مورد نظر را انتخاب کنند. همه‌ی این کارها با قلم اس پن جدید و از راه دور قابل انجام است. وقتی قلم S Pen در دستان شما قرار دارد، شبیه به این است که کنترل سیستم صوتی گوشی هوشمندتان را در دست گرفته‌اید و از راه دور همه‌چیز تحت کنترل شما است. قلم S Pen قابلیت‌های دیگری نیز دارد. تصور کنید می‌خواهید اسلایدهای آموزشی را که تهیه کرده‌اید، عقب و جلو بزنید. همه‌ی این کارها با قلم اس پن قابل انجام است. به‌راحتی می‌توانید گلکسی نوت ۹ را با مبدل USB-C به HDMI، به نمایشگر متصل کنید و با قلم اس پن اسلایدهای آموزشی یا هر تصویری را روی نمایشگر جلو و عقب بزنید. این قابلیت فوق‌العاده است.برنامه‌های سامسونگ از قلم اس پن جدید پشتیبانی می‌کنند. با فشردن و نگه‌داشت دکمه‌ی قلم می‌توانید برنامه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و آنرا اجرا کنید. سامسونگ امیدوار است تا برنامه‌های بیشتری بتوانند با قلم اس پن کار کنند. SDK جدید قلم S Pen در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار دارد تا بتوانند از قابلیت‌های بلوتوث آن استفاده کنند و برنامه‌های خود را بهبود ببخشند. قابلیت کنترل از راه دور می‌تواند امکان خوبی را در اختیار کاربران قرار بدهد و توسعه‌دهندگان قطعا از این قابلیت‌ها استقبال خواهند کرد و در برنامه‌های خود از آن استفاده خواهند نمود. سامسونگ در مورد همکاری مشترک با برنامه‌نویسان مختلف صحبتی نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود در ادامه‌ی سال جاری میلادی شاهد حرکت‌های جدیدی از سوی توسعه‌دهندگان باشیم.

دکتر رسول آریان

درسته.
البته فکر کنم‌ میشه تنظیمش کرد که به جای دوربین، یک اپلیکیشن دلخواه رو باز کنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)