حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال توسعه سیستم عامل KaiOS برای گوشی های ساده

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل، گوگل

نگاهی به موبایل های اطراف خود بیاندازید، اکثر موبایل های هوشمند تحت تسخیر سرویس های گوگل هستند. از جستجو گوگل، یوتیوب و نقشه (Google Map) بگیرید تا دستیار هوشمند صوتی آن یعنی گوگل اسیستنت، همه و همه مواردی هستند که روی موبایل های هوشمند استفاده می شوند. هر چند گوگل همچنان به دنبال گسترش نفوذ خود در دنیای موبایل های هوشمند است و شرکت هایی مثل سامسونگ و اپل از این موضوع دوری می جویند اما گوگل نگاه خود گسترش داده و حالا تصمیم دارد که یک بازار بکر را برای سرویس های خود مهیا کند. آغاز این حرکت با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری روی سیستم عامل KaiOS استارت خورده است. گوگل در حال توسعه سیستم عامل KaiOS برای گوشی های ساده است و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت خواهیم کرد.

گوگل شرکتی نیست که از سرمایه گذاری روی سیستم عامل موبایل ناخوشنود باشد، اندروید که حالا پادشاه دنیای موبایل های هوشمند است خاصی سرمایه گذاری گوگل بوده و حالا گوگل بدش نمی آید روی بازار بکری که جمعیت آن با میلیارد می رسد، سرمایه گذاری کند. شاید جالب باشد بدانید حالا که رشد دنیای موبایل های هوشمند تقریبا منفی شده است، موبایل های ساده رشد بیشتری را تجربه می کنند.

سیستم عامل KaiOS به عبارت ساده تر، در درجه اول بستری است برای ارایه سرویس های گوگل است

سیستم عامل KaiOS به عبارت ساده تر، در درجه اول بستری است برای ارایه سرویس های گوگل و پس از آن شاید سرویس های فوق محبوب نیز مانند سه تفنگدار فیس بوک یعنی واتس اپ، اینستاگرام و خود فیس بوک روی آن ارایه شود. بد نیست بگوییم تخمین ها به ما می گوید که در هند سیستم عامل هوشمند موبایل های ساده (!) یا همان KaiOS بیشتر از iOS کاربر دارد.

به این ترتیب سرمایه گذاری ۲۲ ملیون دلاری روی سیستم عامل KaiOS توسط گوگل اصلا عجیب نیست. رقم این سرمایه گذاری شاید در نگاه اول بزرگ به نظر برسد اما در مقابل آورده هایی که در آینده برای گوگل خواهد داشت عدد ناچیزیست.

به گفته  مدیر عامل پروژه KaiOS آقای Sebastien Codeville توسعه سریع و استقرار جهانی از تلفن های ساده دارای ویژگی های ویژه سیستم عامل KaiOS، اجازه می دهد تا آن را برای اتصال جمعیت وسیع که هنوز نمی توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند، مناسب سازد. به ویژه در بازارهای نوظهور این سیستم عامل می تواند رشد خوبی را تجربه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنی که گوگل می‌خواهد تمام سرویس‌های آنلاین خود را روی تمام موبایل های موجود روی کره زمین تثبیت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)