حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دعوای حقوقی اپل و سامسونگ به پایان رسید

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، سامسونگ

به نظر می رسد که دعوا حقوقی طولانی مدت اپل و سامسونگ به پایان خود نزدیک شده است اما کره ای ها تا حرف خود را به کرسی ننشانند بی‌خیال ماجرا نمی شدند. اپل ابتدا با ادعای خسارت ۲.۱۵ میلیارد دلار وارد دادگاه شد اما سامسونگ معتقد است که تقریباً یک صدم این مبلغ را باید به اپل بپردازد یعنی ۲۸ میلیون دلار. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این دعوای حقوق تاریخی در دنیای موبایل بیشتر صحبت کنیم.

یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم سامسونگ باید بابت نقض حق اختراع های اپل 539 میلیون دلار به این شرکت بپردازد و پس از آن نیز شاهد این بودیم که سامسونگ رای 539میلیون دلاری دادگاه به نفع اپل را قبول ندارد! در نتیجه این کشمکش‌ها به نظر می‌رسد که کاهش از ۲.۱۵ میلیارد دلار به ۰.۵۳ میلیارد دلار برای سامسونگ راضی کننده نبوده و همچنان تلاش خود را می‌کرد تا با پرداخت حداقل جریمه این موضوع را فیصله بدهد.

البته که اپل هدفی بالاتری از پول دارد و به نظر می‌رسد که هر چقدر این موضوع کش پیدا کنند و دوباره رسانه ای شود کاربران عام که از جزئیات موضوع اطلاع ندارد تصور می‌کنند که یک پرونده کپی برداری جدید از سامسونگ از اپل منتشر شده و این برای سامسونگ افت اعتبار قابل توجهی خواهد داشت.

این پرونده شکایت حقوقی اپل از سامسونگ که از سال ۲۰۱۱ تاکنون بررسی و بررسی مجدد می شود

مشخصا پس از عرضه آیفون ها موبایل های اندرویدی خواه‌ناخواه شباهت‌های زیادی به موبایل های اپل پیدا کردند اما بزرگترین شرکت اندرویدی که سامسونگ بوده و هست بزرگترین منفعت را از این بازار برد اپل با شکایت حقوقی از آن ابتدا سعی در تخریب اعتبار و سپس با ادعای خسارت بزرگ سعی در اختلال در درآمد آنها داشت. حال این پرونده شکایت حقوقی اپل از سامسونگ که از سال ۲۰۱۱ تاکنون بررسی و بررسی مجدد شده و در نهایت به پایان رسید.  آخرین درخواست تجدید نظر نیز به مبلغی کمتر کاهش پیدا کند. سیر کاهش مبلغ خسارت از ۲.۱۵ به ۱.۰۵ و در نهایت ۰.۵۳ میلیارد دلار بوده است.

شما چطور فکر می کنید؟ این دعوای حقوقی قرار است آخرین دعوای رسمی بین سامسونگ و اپل باشد؟ البته این دعواها هرچه که باشد همکاری اپل و سامسونگ بسیار نزدیک است به حدی که ۱۱۰ دلار از قیمت ۱۰۰۰ دلاری آیفون X نصیب سامسونگ می شود.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammadsoly

کم کپی کن سامسونگ جوون

کهکشان

اینو بهتره به برند های چینی بگی عزیزم
خود اپلم خیلی چیزاشو از سامسونگ کپی کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)