حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ رای 539میلیون دلاری دادگاه به نفع اپل را قبول ندارد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، سامسونگ

دو هفته پیش بود که در ترنجی خوانیدم سامسونگ باید بابت نقض حق اختراع های اپل 539 میلیون دلار به این شرکت بپردازد. حالا اما سامسونگ به این رای اعتراض دارد و آن را نمی پذیرد! کره ای معتقدند فقط 28 میلیون دلار باید به اپل بپردازند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ با حکم نهایی دادگاه این موضوع را نپذیرفته است که باید به مبلغ 539 میلیون دلار به اپل در نهایت قضیه نقض حق ثبت اختراع بپردازد. وکلای آن ظاهرا یک دادگاه تجدید نظر را درخواست کرده اند که با تصویب این پرونده مورد تجدید نظر قرار می گیرد:

حکم هیئت منصفه بیش از حد است و علیه وزن شواهد موجود در هر موردی که در بالا ذکر شده است، و … شواهد حاکی عدم وارد کردن ضرر بیش از مبلغ 28.085 میلیون دلار است.

فرضیه سامسونگ این است که ثبت اختراع طرح آیکون اپل فقط برای رابط و صفحه نمایش، و نه کل گوشی، اعمال می شود، بنابراین نباید از آن ها درخواست شود که تمام گوشی های عرضه شده با چنین ترفندهای UI، فقط برای بخش مربوطه، جریه پرداخت شود. پرونده اپل براساس نمایش ارزیابی گزارش شده به دادگاه بر روی نمایشگاه هایی نظیر آنچه که به عنوان تصویر اصلی مطلب مشاهده می کنید است، استدلال می کند که سامسونگ هر دو طراحی سخت افزار و نرم افزار خود را پس از معرفی آیفون جدید به طور قابل توجهی تغییر داد.

علاوه بر این، سامسونگ می خواهد که اپل مبلغ 145 میلیون دلار را که در سال 2012 با حق ثبت اختراع با صفحه نمایش لمسی، باز پس بدهد. به نظر می رسد که حق ثبت اختراع توسط دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده در حال حاضر ناموفق بوده است. به هر حال سامسونگ تمام تلاش خود را می کند این مبلغ را که ابتدا 2.5 میلیارد دلار بود را به حداقل کاهش بدهد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید حق با کیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

من فکر کنم سامسونگ درست می‌گه.
یعنی اشتباهشو پذیرفته، ولی میگه هزینه خیلی بیشتر از حده.
اینو درست میگه.

آقای تیم‌کوک هم که تشنه‌ی پول…
چرا پول اضافی نخواد؟!
وقتی حتی شارژ سریع هم پولشو از کاربرا می‌چاپه!

Amir Hossein

اپل از شرکت های چینی شکایت کنه همین پولو میتونه جمعا ازشون بگیره

کهکشان

خب چرا الان از هواوی شکایت نمیکنه؟ معلومه شدیدا از سامسونگ میترسه
سامسونگ میتونه هیچ پولیم نده مثلا دادگاه چیکار میخواد بکنه؟ بازداشت؟?????

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)