حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ باید بابت نقض حق اختراع های اپل 539 میلیون دلار به این شرکت بپردازد

نوشته

5 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل، سامسونگ

بله، با دلار “کی داده کی گرفته” (!) 4200 تومانی هم چرتکه بیاندازیم می شود چیزی حدود 2.2 هزار میلیارد تومان غرامتی است که سامسونگ باید به اپل بپردازد و دلیل آن استفاده از برخی حق اختراع های (پتنت) این شرکت مثل گوشه های گرد (!)، چینش آیکون های صفحه اصلی (!) و لبه ای که قاب جلویی را احاطه کرده است، می باشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

سامسونگ موظف شده است که به شرکت اپل مبلغ 539 میلیون دلار را به خاطر خسارت، پس از یک مصاحبه هفت ساله در مورد اختراعات که در دادگاه تجدید نظر به پایان رسید، پرداخت کند. همانطور که بلومبرگ گزارش داده است، اپل درخواست 1 میلیارد دلار را در دادگاه تجدیدنظر داده است، مقداری که در سال 2012 بیش از چندین حق اختراع مربوط به آیفون اعطا شده است.

این مقدار در سالهای گذشته کاهش یافته است و سامسونگ استدلال می کند که فقط باید 28 میلیون دلار این زمان را پرداخت کند. خسارات توسط هیئت منصفه در یک دادگاه فدرال در سن خوزه، کالیفرنیا در روز پنج شنبه تصمیم گرفته شد، جایی که باید مشخص میشد که آیا سامسونگ باید بر اساس فروش گوشی های هوشمند خود و یا فقط اجزای که بر اختراعات اپل متکی بوده اند خسارت پرداخت کند. در حال حاضر مشخص شده است که سامسونگ در مورد دو اختراع دستگاه های اپل و سه اختراع طراحی آن، که از گوشه های گرد آیفون، چینش آیکون های صفحه اصلی (!) و لبه ای که قاب جلویی را احاطه کرده است را نقض می کند.

سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد: “تصمیمات امروز در مقابل دیوان عالی با توجه به درخواست سامسونگ در مورد گستره آسیب های ثبت اختراع طراحی بود. ما تمام گزینه ها را برای به دست آوردن نتیجه ای که مانع خلاقیت و رقابت عادلانه برای همه شرکت ها و مصرف کنندگان نمی شود، بررسی خواهیم کرد.”

ما از اعضای هیئت منصفه سپاسگزاریم و خوشحالیم که آنها موافقند که سامسونگ برای کپی کردن محصولات خود هزینه پرداخت می کند.

اپل در بیانیه ای به Mashable گفت که پرونده “همیشه فراتر از پول بوده است، ما عمیقا به طراحی خود ارزش می نهیم و تیم های ما به طور خستگی ناپذیر کار می کنند تا محصولات نوآورانه ای را به مشتریان خود ارایه کنند … اپل انقلاب گوشی های هوشمند را با آیفون سوق داد و واقعیت این است که سامسونگ به شدت طرح ما را کپی کرده است. مهم است که ما همچنان از کار سخت و نوآوری بسیاری از افراد در اپل حمایت کنیم. ما از اعضای هیئت منصفه سپاسگزاریم و خوشحالیم که آنها موافقند که سامسونگ برای کپی کردن محصولات خود هزینه پرداخت می کند.”

پرونده طولانی و پیچیده از سال 2011 آغاز شده است، زمانی که اپل در ابتدا 2.5 میلیارد دلار از نقض حقوق ثبت اختراع به دنبال داشت. در حال حاضر با تصمیم گیری مجدد، حماسه دعاوی اپل و سامسونگ ممکن است فقط یک بار و برای همیشه تمام شده باشد!

نظر شما چیست؟ آیا اپل کمی سختگیرانه به سامسونگ نگاه نمی کند؟ آیا واقعا سامسونگ از اپل “کپی” کرده است؟ می دانید که این موضوعات نه برای حالا و نه برای 5 سال پیش، بلکه برای گلکسی اس (Galaxy S) و برخی از آن برای گلکسی اس 2 است.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی کش دادن این مسئله رو ولی همین که سامسونگ قبول کرده ۲۸ میلیون دلار بده این یعنی قبول کپی کردن از اپل قبلا مبگفتن مهمترین پتنت کپی شده سوایپ کردن برای باز کردن گوشیه ولی اینجا ویزی نگفتین ازش به هر حال خیلی اعصاب خرد کن بود ۷ ساله دارن تو دادگاه بحث میکنن

دکتر رسول آریان

حالا اپل شکایت نکنه از گوگل بابت این منوهای اندروید P بگه شبیه IOS شده!

Amin

من احساس می‌کنم اپل خواست یه ضرری هرچند الکی و کم به سام بزنه.
متاسفانه یا خوشبختانه اینهمه برند چینی، با جون و دل دارن از اپل و آی‌او‌اس کپی می‌زنن. کافیه چه طراحی بدنه چه طراحی رابط کاربری ببینید.
کوش شکایت اپل از اونا؟؟!!
خود اپل خوب میدونه میدون رو به سامسونگ باخته.
اگه هنوز کسایی هستن که عاشق اپلن، و میخرنش، حتی به قیمت تحریم و نداشتن نمایندگی رسمی و نداشتن پشتیبانی مناسب و و و و… (منظورم ایرانیاست)؛ فقط به خاطر استیو جابزه.
وگرنه دسترنج اپل و سامسونگ رو تو سه بخش سخت‌افزار، نرم‌افزار و پشتیبانی از کاربر مقایسه کنید. ببینید کی برتره

Amin

و این طمع پول برای شرکتیه؛ که حتی شارژ سریع هم به کاربراش می‌فروشه.
واقعا خیلی دوست‌داشتنیه تیم‌کوک.

گلکسی S و S2 کجا بودن دیگه. سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱. یعنی ۷ و ۸ سال پیش. اون موقع جوگیر بودن که فکر میکردن چینش آیکن هم پتنت داره.
خدا رو شکر در سال های اخیر، سامسونگ به طراحی اختصاصی خودش با لبه های اج دست یافت.
امروزه داریم کلی گوشی با صفحه بریده شده (ناچ) میبینیم که دارن از روی هم کپی میکنن، کسی هم کاری به کارشون نداره.

Sadeghh

ببخیال بابا حالا انگار چه چیز مهمی بوده
دیگه شکل آیکون و لبه گرد هم اخه شکایت داره؟!
الان خیلی از شرکت های چینی و حتی غیر چینی مثل چی دارن از رو آیفون کپی میکنن

JigSaw

چینیا که کلا رو کپی میچرخن ?
الان دیگه این چیزا واسشون عادی شده
کلا همه برندای بزرگ عادت کردن به کپی کاری های چینیا

کهکشان

ببخشید اگه منظورت از چینی ! سامسونگه ؟ سامسونگ برا کره جنوبیه نه چین عزیز دلم

JigSaw

دارم به این موضوع فکر میکنم که اگر این اتفاق برعکس افتاده بود و اپل مقصر بود چقد کامنت ها متفاوت تر بودن و دوستان منطقی و غیر متعصبمون که شناخته شده هم هستن (!) دیگه ول کن اپل نبودن (هرچند همین الانم ول کن نیستن)

دکتر رسول آریان

شاید. همینطور که در اولین کامنت، آقا احمد اشاره کرد به این که: پس سامسونگ قبول کرده کپی کردنش رو که حاضر شده خسارت بده.

هر چند این مساله مهمی نیست، اما به هر حال کامنت احمد آقا به این مساله اشاره داشت. همچنین اینکه شما هم داری به این موضوع اشاره میکنی، غیر مستقیم داری حرفت رو میزنی. دیگه برای من که سال ها توی این حوزه فعال بودم، خیلی ساده اس که بخوام نیت پشت هر مقاله و کامنتی رو بدونم.

کهکشان

شما برو هر وقت اپل ایرانی بودنتو به رسمیت شناختو اپ های فارسی از استورش حذف نکردو یه نمایندگی رسمی بهت داد بعد بیا مدافع شرکتی شو که به آدم حسابت نمیکنه ! هه شرکتای بزرگ !
هنوز نمیدونه سامسونگ کجاییه !

کهکشان

ببخشید چیدمان آیکون ها و لبه های گرد اسمش اختراعه ؟ متخصصین اپل شبو روز رو این قضیه تلاش کردن ؟
خیلیییییییییییی خنده دار بود
حالا یه جا خوندم که ios11 تو 8 مورد از سامسونگ اکسپرینس کپی برداری کرده نمونش اسکرین شات گرفتن !

یا کپی پیست کردن هواوی از آیفون ده ( حتی تو رابط کاربریش ) اینا چرا جرم نیست ؟

REZA

موندم چرا کسی از شرکتای چینی شکایت نمیکنه،شاید گذاشتن یهو اخر سر یه جا شکایت کنن!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)